![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Takavinssin asennus Pajeroon.Tohon pitäisi saada jotenkin sopimaan tai sitten lattian alle ja kyhmy lattiaan. Eilen ostettu Warn M8000 sähkövinssi. Heti purki. ![]() Vinssi pitää veden hyvin sisällään. Planeettavaihteisto oli täynnä vettä. ![]() Moottorin puolella oli jotain öljyn tapaista. ![]() ![]() Osat pestynä odottaa kasaamista. ![]() Hammasvälityksissä ei vedestä ja arviolta noin kymmenen vuoden iästä huolimatta ollut mitään vikaa. ![]() ![]() Kasasin vaihteiston vaseliinin kanssa. Vapautin vipu tuntuu aika jäykältä, mutta tarviiko sitä takavinssissä edes käytää? Vesi oli kaiketi päässyt vinsiin juuri vapautinvivun reiästä. Ajattelin jos liimais sikaliimalla sen vivun jumiin. ![]() Vinssi maalattu sävy sävyyn etuvinssin kanssa. ![]() Rullakita maalattuna ![]() Edited by - luppakorva on 27/10/2006 11:37:53 Edited by - luppakorva on 02/11/2006 08:54:41 Edited by - luppakorva on 06/11/2006 15:44:31
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Onks siellä joku vanha brittiklassikko samassa tallissa?
Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Älä veikkonen liimaa sitä vipua kiinni?
Osta vaikka tiivisteet sinne jos siellä mitään tiivistettä on? Ikuista et siitä saa vaikka vapautusvivun liimaat kiinni ainahan vinssi pitää huoltaa... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Triumph Trident näkyy taustalla jossain kuvassa.
Ilmeisesti vinssi tulee perään, täytyy pilkkoa runkoa ja puskuria pois tieltä. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kiinityspalkki tehty, pitäis vielä saada palkki autoon kiinni.
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tilaa vinsille perään. Oli melko paha rälläköidä runkoa tankin ollessa paikoillaan, suosittelen irroittamaan.
![]() Vinssi hepattu paikoilleen. ![]() Tästä näkyy vähän, minkä verran taka nousukulma huononee. Vähän pystyy tosta levyn kulmasta ottaan vielä pois. ![]() Sitten alkoikin väsyttään ja lähdin kotiin huilimaan. Huomenna jatkuu. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Nyt alkaa vinssihomma olla valmis. Aika paha laittaa johdot kiinni tossa asentaessa.
Vapautusvipu on käytettävissä, mutta sen verran piilossa että tuskin tulee käytettyä. Tankinsuojapanssaria piti vähän muutella. Taka-akseli tarvis saada joskus työnalle. Eilen tuli lommo banjoon. Nousukulma ei paljon huonontunut riippujen linjasta. Palkki kiinni kuudella M12 pultilla, kait se pysyy. Ovi mahtuu just aukeamaan vararenkaineen. Pääkytkin akun viereen suojaa tulipalolta ja tahattomalta käytöltä. Relepoksi tuli sisälle, ei kastu ensimmäisenä. Kaukosäätökaapeli on jossain vaiheessa vaihtunut omatekoiseen. Läpivientiin koitettu laittaa vähän kumia, ettei heti ole johdot maissa. Ei se paljon sieltä törrötä. Vielä pitää ostaa uusi akku, että virrat riittää vähän pidempään. Laturi on 60 a, onkohan dieselin laturi tehokkaampi? |
#8
|
|||
|
|||
![]()
melekosen siistiä työtä!!
"moomma kaikki ahterist" SLCK #73 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Eilen kokeilin ekaa kertaa mettässä vinssiä. Piti vetää perää vähän sivulle, kun oli perä puuta vasten ylämäessä. Eihän se muuta kun "nak nak nak", kun paineli nappeja. Vika paikallistui relepoksiin, en ollu vielä aikaisemmin aukaissut kantta.
Aika happaman näköinen. Alkoi kyllä toimia, kun putsaili ja kiristeli johtoja. Keli oli kanssa tosi vaikea, ei päässyt edes vakioautoreittejä. Tosin katupaineilla kokeilemassa. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
To-Do-List: Vaihda nyt hyvä mies toi pilipalisakkeli tosta koukun takaa oikeaan nostoversioon, sellanen 2ton lenkin pitäs kestää tossa, toinen vaihtoehto on sellanen keltanen kaksosanen lenkki missä vasaralla lyödään se keskitappi. Evm oikeeta nimeee...
Ja laita koussi tohon vaijerilenkkiin! Liian usein näkee näitä puutteellisia vetovehkeitä. Täytyy muistaa että siinä on oma ja mahdollisesti vielä muidenkin paikanpäällä seuraavien jopa henkikulta kyseessä ku toi piiska tosta ampasee matkaan. Nimim. Kerran tuli 20m 8mm vaijeria vastaan melko lujaa, onneks ei osunu ihan kohdalle... Suzuki - Takaisin luontoon Tojota - Luontoon ja takaisin. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Koukku homma on vähän vaiheessa, toi on vähän huono.
Mielestäni tyhjä vaijeri ei pahemmin ampaise, suurempi vaara on niistä sakkeleista tai irronneista vetopisteistä mitä lentää mukana. Edited by - luppakorva on 07/11/2006 13:10:24 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä se tyhjäkin vaijeri tulee melko lujaa...
Tai riippuu vaijerin "punonnasta" onko sellainen venymätön vai mikä se nyt oli... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
---------------------------------------------------- Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa. ---- www.students.tut.fi/~koivune3/index.html |
#14
|
|||
|
|||
![]()
On kyllä ihan mukava lueskella kun joku jaksaa pajeroakin väsäillä vaikka kaikki sitä niin haukkuu
![]() -- Jojolla suohon ja kävellen pois -- Nerd-O |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Jep.
![]() Seuraava voit olla sinä |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Hirmu hyvä on toi takavinssi myös näissä traileri hommissa. Saa hinattua romuja kyytiin vaikka nahkoineen.
![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs helv... möhkö tuo ON?
![]() ______________________ Montenegro #38 |
#18
|
||||
|
||||
![]()
hätäseen väittäsin buikki tai olssi...?
|
#19
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Arb lukon asennus pajeroon valmis ja kuvia. | luppakorva | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 29.01.2009 10:52 |
BJ:n takavinssin kuva | HaKu | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 18.08.2006 11:41 |
Takavinssin reikä oveen | joker | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.04.2006 16:04 |
Arb:in asennus pajeroon eteen.. | rairai | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 23.02.2006 19:26 |
Lohkolämmittimen asennus | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 02.06.2003 17:52 |