Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2007, 17:27
Atello Atello ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Pyhtää, Finland.
Viestit: 5
Perusasetus

Cherokeesta katosi vaihteet!


Jep. Eli Cherokeesta katosi sitten vaihteet! Tai no, onhan siinä ykkönen ja pakki tallella mutta ei se paljoa lämmitä. Cherokee on 4.0 bensa koneella ja automaattilootalla vuosimallia -90. Vaihteet katosi aika lailla yht äkkiä ilman sen kummempia sivuääniä tai aikaisempia oireita. Ajoin metsäautotiellä vesilammikosta jossa oli noin 20-30cm vettä, sen jälkeen ei heti vaihtanut isommalle vaan jurnutti ykkösellä mutta noin 150 metrin jälkeen alkoi vaihteet taas pelata normaalisti. Kotimatka sujui ongelmitta, mutta kun parin tunnin päästä piti lähteä hakemaan kaupasta virvoitusjuomaa niin isompia vaihteita ei enää löytynytkään. Eli ykkänen ja pakki toimii kyllä mutta isommat vaihteet on kateissa. Onkohan kellään ollu saman tyyppistä vikaa Cherokeessa? Miten muuten cherokeen laatikot noin yleensä, onko paljon vikoja? Nyt vikkiä kiitos!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.04.2007, 17:37
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Aika outoa, yleensä AW-4 automaateissa ei ole ollut mitään ongelmia!!! Vaikuttais veden aiheuttamalta vialta, esim nopeusanturi (tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/product_info.php?products_id=1313) ei anna tietokoneelle signaalia ja tietsissa ei anna vaihtaa isommalle!!?? Testerillä näkis mitä se ei tee tai mitä signaalia se on vailla!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.04.2007, 18:58
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Mites sen vetotavan valitsimen kuuluu toimia? Miksi hitaalla nelivedolla ajettaessa lukee koko ajan kojelaudassa part time?

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.04.2007, 19:20
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Koska silloin on käytössä osa-aikainen neliveto ja silloin keskitasauspyörästön lukko ON päällä!!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.04.2007, 19:38
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onkohan vaihdelaatikolle mitään omaa sulaketta olemassa. Olisko sulake menny.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.04.2007, 16:20
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No voi morjens kun on kivassa paikassa mokoma nopeusanturi. Joutunee tiputtamaan koko laatikon ales että saa vaihdettua. Ja ei noista sulakkeista ottanu selkoa, kaikki oli kyllä ehjiä. Lähimmälle testerillekin on 50 kilometriä. Aika matka ykkösellä ajettavaks.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.04.2007, 16:22
Atello Atello ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Pyhtää, Finland.
Viestit: 5
Perusasetus

Oho! Tuli toi äskeinen viesti laitettua nimettömänä.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.04.2007, 16:51
Atello Atello ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Pyhtää, Finland.
Viestit: 5
Perusasetus

Vai tuota että kuitenkin, Tuolta jamantin sivuilta kun katselin kuvaa anturista niin onkos se vaan painettu kiinni kun ei siinä näy mitään kierteitä. Mei jos sen saisi vetämällä irti ja painamalla uuden tilalle niin homma helpottuisi noin 99 prosenttisesti.

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.04.2007, 18:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Taipuuko englanti? Tässä olisi oiva apu AW4:n vianmääritykseen ja myös kjorjaukseen:

http://koti.mbnet.fi/~lampitl/kuvia/Jeep/AW4_manual.pdf


Tarkista kuitenkin ensin onko laatikossa tarpeeksi öljyä? Vaikka onkin epätodennäköistä että olisi öljyt hukassa, niin tarkista kuitenkin. Voi aiheuttaa tuollaisiakin oireita.

Jos on tarpeeksi öljyä, niin koita seuraavaa: tempaise TCU:n (vaihdelaatikon kontrolliyksikön) liitin irti - hopeanvärinen boksi matkustajan puolella kojelaudan alla. Laita silmään D, pitäisi lähteä liikkeelle nelosella. Tällöin suurella todennäköisyydellä ei ole laatikossa fyysistä vikaa. Ja kuten jo todettua, AW4:sissa on todella harvoin fyysistä vikaa, vaikkei se toki ole mahdotontakaan.

Pääasialliset vian aiheuttajat tuohon lootan toimimattomuuteen on TPS (kaasuläpän asentotunnistin konehuoneessa), laatikon nopeusanturi ja liian vähäinen öljyn määrä. Lisää hyviä vian aiheuttajia löytyy sitten tuosta "AW4 raamatusta".

Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.04.2007, 18:37
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Vai tuota että kuitenkin, Tuolta jamantin sivuilta kun katselin kuvaa anturista niin onkos se vaan painettu kiinni kun ei siinä näy mitään kierteitä. Mei jos sen saisi vetämällä irti ja painamalla uuden tilalle niin homma helpottuisi noin 99 prosenttisesti.

Siinä on kolo lirpakkeelle, joka ilmeisesti on kiinni ruuvilla!!!???

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 03.04.2007, 19:23
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Jos joku tarttee vanhempaa Aisin Warnerin 4 vaihteista AW03-71L lootaa, niin kysy PasiK/050-332 3314

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.04.2007, 08:59
Atello Atello ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Pyhtää, Finland.
Viestit: 5
Perusasetus

No juu, öljyä on.Makoilin eilisen päivän jeepin alla ja tutkailin laatikkoa visuaalisesti, anturit ynnä muut reteleet näytti ehjiltä noin päällisin puolin mutta se mahdollinen vikahan onkin tietysti siellä "sisällä" jos on. Sähkövialta tosiaan vaikuttaa, kokeilin sitä kikkaa että kun irrottaa ohjausboxin johdon niin auto lähtee suurimmalla vaihteella liikkeelle. No niinhän se lähti. Täytyy tiistaina kokeilla pystyiskö cherokeen ajamaan pelkällä nelosella sinne testerin ääreen 50 kilometrin päähän. Matka suurimmaksi osin motaria.

Ps: Voi ristus notta se nopeus anturi on laitettu kivaan paikkaan. En irrottanu laatikkoa, irrotin vaan kaiken mahdollisen sen ympäristä

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.04.2007, 15:05
Atello Atello ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 02.04.07
Sijainti: Pyhtää, Finland.
Viestit: 5
Perusasetus

Käytin tänään jeepin testerillä. Testerin kanssa laatikko toimi ilman ongelmia. Testerin piuha irti niin jo taas katoisi vaihteet. Testerin mukaan kaikki anturit ja muut toimii ihan OK. Täytyy kai etsiä vikaa johdoista tai ohjausboxista.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.04.2007, 20:12
nizzan nizzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.10.06
Sijainti: konnevesi, Finland.
Viestit: 196
Perusasetus

mitäs jos vaihtasit japanialaiseen jossa on semmonen hämmennin siinä 123RDN.. paikalla heh.. olipa hjyvä vitsi ei täs muutaku moparin 727 toimii aina.. oli taas vaan mun mielipide

LEKA ON OIVA APUVÄLINE!!!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.04.2007, 23:38
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.441
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Käytin tänään jeepin testerillä. Testerin kanssa laatikko toimi ilman ongelmia. Testerin piuha irti niin jo taas katoisi vaihteet. Testerin mukaan kaikki anturit ja muut toimii ihan OK. Täytyy kai etsiä vikaa johdoista tai ohjausboxista.

No ei muutakuin onnea boksin etsintään. Voi olla hiukka nihkeää löytää tästä maasta. Kunhan on vain samanlaisesta vekottimesta niin pitäisi kelvata jos en aivan väärin muista (onko koneena 1987-1990 tehty renixin ohjauksella oleva, vai sitten 1991-> uudemmat, eli HO kone).

Tjaa hetkinen. nyt en kyllä muista minä vuonna nopeusanturi vaihtui mekaanisesta elektroniseen, se saattoi vaikuttaa tuohon. Piru kun en nyt tuota muista. Yritän kaivaa jostain miten se nyt meni...



Mutta kuten totesin, niin harvemmin nuo AW4:t mekaanisesti hajoaa, vaan vika on yleensä sähköinen. Jos kerran testerissä kaikki toimii, niin kyllä melkein syyttäisin TCU:ta.


Joko kerkisit lukaisemaan sitä linkkiä minkä laitoin tuossa hieman aiemmin..auttaa oikeastikin.

Kyllä mall crawlerillakin pääsee.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttäjätunnus katosi Tekniikka & Jutustelu 4 30.01.2008 13:02
salasana katosi Chit-Chat 2 16.10.2007 09:10
sj 410 vaihteet jumittaa apuva?? henteri Tekniikka & Jutustelu 5 05.10.2007 05:25
Rockyn vaihteet kimblen Tekniikka & Jutustelu 17 03.10.2006 12:44
Pakkanen katosi MäIte Rakas Päiväkirja 9 21.01.2003 13:08


Sivu luotu: 23:26 (GMT +2).