Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2008, 20:36
Sampza:n Avatar
Sampza Sampza ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 29
Perusasetus

Suzuki SJ410 -82 kysymyksiä/ongelmia


Terve, muutama asia mietityttää:

1. Olen touhuammassa suikkaan parempaa rengasta (30x9,5 tms..) Ja nyt jo tuntuu että noilla 205/65-15 renkailla on hitaanpuolen välitys liian joutuisa. Mistä sais valmiita välityspaketteja tommoseen ,tekeekö näitä joku?

2. Autosta hävis jarruvalot yht'äkkiä ja hehkut on ehjät. Onko noille valoille jossain oma sulake? valon katkaisiakin voi olla vialla mutta selvitetään nyt ensin että onko niille sitä sulaketta..

3. Onko tuohon 1.0 moottoriin olemassa "plug&play" 5-vaihteista laatikkoa?

4. Vinssisuosituksia? Kokemuksia?

__________________
BMW 320d -02
kesä: -08 Bandit 1250S
SUZUKI SAMURAI -89
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.11.2008, 10:09
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

1. Ota yhteys tossu nimimerkkiin tai etsi tältä palstalta juttuja samasta aiheesta niin löydät "häkkisen" nro. Tehdas valmiita ei 410:n saa.

3. Ei oikeastaan menee motorinkin vaihdoksi. Eikä se litranen oikeen jaksaiskaan vaikka löytyiskin.

4. come-up dv-9000 tai ehkä varauksin dv-6000. Meillä ollut sairaassa kurmootuksessa 2 vai 3 kautta enkä ole edes viellä avannut. Tosin nyt talvella ajattelin sen vihdoin avata.

-sami-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.11.2008, 10:51
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.245
Perusasetus

2. se jarruvalon katkaisin on jarrupolkimen yläpäässä eli helppo tarkistaa. Kaikki sulakkeet on vakiona siellä apparin jalkatilassa.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2008, 19:05
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

2. Kannattaa tarkistaa takavalojen maadoitukset, voivat olla hapettuneet......
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.11.2008, 17:58
Sampza:n Avatar
Sampza Sampza ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 29
Perusasetus

No joo kiitos vastauksista.

Mites noitten jousien kanssa olis viisain toimia kun ovat edessäkin väsyneet pahoin eli alaspäin taipumistakin näkyy olevan. Tuleeko toimimaan jos käyttää taottavana pätevällä kaverilla, olis tiedossa tuolla Raajärven suunnalla tekiä.

Olen vaan kuullut että noin kevyessä köttänässä jouset saa elvytettyä takomalla...

kommentteja?
__________________
BMW 320d -02
kesä: -08 Bandit 1250S
SUZUKI SAMURAI -89
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.11.2008, 18:06
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Saahan niitä takoa, kivireki vain tuppaa tulemaan. Liekkö sitten muitakin lieve ilmiöitä... Jonkinlaisena ratkaisuna voisi olla apu kierre jousen värkkäily akselin-rungon väliin, toimivuudesta ei mitn tietoa.

Jos lompakossa painetta niin rahat kiinne: parapolisiin jousiin, OME tai Dopinssoni. Muitakin varmasti löytyy. Jos rakennella tykkää niin kierteet on kuulemma kivat...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.11.2008, 18:15
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Takominen on ihan ok jos ei yritetä korottaa vaan vain palauttaa alkuperäiseen mittaan. Hyvää ei kuitenkaan tule ilman lehtien vaihtoa yms.. Wanhat takomalla sulle jää kuitenkin wanhat jouset ja ne poikkeaa helpolla.

Mulla oli aikaisemmin aina taotut jouset mutta kun ne tuuppas katkeilemaan niin vaihdoin uusiin korottaviin jousiin. Jousitus toimii nyt aavistuksen huononmin mutta en ole myöskään kesken kisaa joutunut jousia vaihtamaan. Tosin nyt tarvis vaihtaa kun ovat saanneet sellaista osumaa että ovat taipuneet.

Jos tosiaan jaksaa rakentaa, eikä väkisin halua ajaa suunnistusta orkkiksessa niin väsää kierteet alle. Kyllä kierteet on kuitenkin niin paljon paremmat.

-sami-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.11.2008, 20:34
Sampza:n Avatar
Sampza Sampza ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 25.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 29
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
Takominen on ihan ok jos ei yritetä korottaa vaan vain palauttaa alkuperäiseen mittaan.
Näin juuri tullaan tekemään eli väsähtänyt linttalook pois.

Rahalla sitten korotellaan.

Ja ei tällä autolla todennäkösesti tulla ajamaan mitään kisoja/safareita ,kunhan saan vakioa paremmat maasto-ominaisuudet sitten aikanaan...
__________________
BMW 320d -02
kesä: -08 Bandit 1250S
SUZUKI SAMURAI -89
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzuki SJ410 -84 kokemuksia ja kysymyksiä. JariM Maasturiprojektit 88 15.09.2010 15:48
Suzuki Vitarasta kysymyksiä anracing Tekniikka & Jutustelu 3 02.06.2007 19:58
M: Suzuki sj410 -85 O/M/V Ajoneuvot 1 28.11.2006 08:51
Suzuki SJ410 Tekniikka & Jutustelu 5 17.11.2006 11:49
M/V Suzuki sj410 Klasu O/M/V Muut 5 10.06.2005 11:20


Sivu luotu: 09:59 (GMT +2).