![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Varkauden esto?Millaisia virityksiä löytyy??? Itte ajattelin jotai piilokytkintä + päävirtakytkintä. Ideana olis se et autoa voi startata mut se ei lähe käymään. Eli mistä toi kytkin kannattaa vetää? Toki toi päävirtakin olis jemmassa, et ei ihan ekana pistäis silmään. Vastailkaa vaikka nyypelöinä ni ei katoa autot pihasta. Kyseessä on kertaalleen lainattu patrolli. EI PER*ELE!!!
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Irrallinen rattilukko on käytössä. Olen miettinyt tuota katkaisijaa syöttöpumpun solenoidille menevään karvaan.. Olis siinä ettimistä kun piiloon virittäis liitoskohdan...sais hangata ns. maailman tappiin ihan turhaan.
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on muutaman vuoden ikäinen hälytin, defa.
Ei sitten kukaan mene huvikseen autoon mellastamaan muutenkaan. Ja sen lisäksi bensapumpun katkaisin piilossa. Bensapumpun katkaisin on hyvä myös silloin, kun tekee autoon jotain missä virran täytyy olla päällä. Saa turhan surinan sammutettua. Myöskin kertaalleen lainattu Range Rover. Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jotain vastaavaa oli mielessä! Pakko mennä tänään tallille virittelemään et pääsee maanantaina töihin omalla autolla!
Tosin tiedän sähköstä just sen verran et se on sinistä ja sattuu. EI PER*ELE!!! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
pistä sammutimelle eri katkasin niin on ihmettelemistä kun ei kosla käynnisty.
"näin se homma etenee" |
#6
|
|||
|
|||
![]()
nauloja kuskin penkin alle....
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tollanen irrallinen rattilukko on siitä hyvä, että se näkyy jo ulkopuolelta; ei tarvii mennä sisälle asti kokeilemaan ja mahdollisesti rikkoa paikkoja ja lukkoja siinä mennessä.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Voivat penteleet rikkoa ikkunat ihan vaan kiusaksi, kun näkevät rattilukon. Kun laittaa kytkimen sammutus-solenoidin piuhaan, niin on siinä ketkulle ihmettelemistä. Asennus helppo, jos vaan löytää ko. kikkaran.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja toi tanko siihen rattiin on muuten hyvä mut pulttipihdeillä ton paksunen ruori on aika nopeesti poikki. Kyll täytyy kehittää joku piilokytkin homma... EI PER*ELE!!! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Omassa käyttökärryssä kunnollinen hälytin jossa mm. sisätilan tutka ja ajonesto, ettei sikäli ole pelkoa sen viemisestä ihan äkkiä. Mutta tämmöinen visio kävi mieleen harrastekärryyn, tai miksei muutenvaan:
Piilokytkin, joka kytkee töötin (tai vaikka lisäpillin) tarvittaessa päälle ja vielä tuommonen sisävalon viive välissä. Eli idis on yksinkertainen. Jos katkaisin on off asennossa, niin koko hälytin-zydeemi ei saa virtaa ja voi ajella miten haluu. Jos taas katkaisin on-asennossa, niin silloin toisaalta katkaisee virran vaikka startille tai sammuttajalle. Tän lisäksi ohjaa virtalukosta tulevan virran sille sisävaloviiveellä varustetulle töötille. Elikkäns mulkvisti, kun aikoo nyysiä auton, ja yleisavaimella starttaa autoa. Samantein, kun kytkee virrat autoon alkaa töötti huutaan niin perkeleesti. Ja vaikka tyyppi sammuttaa virrat samantein, niin töötti jatkaa huutamista vielä sen 10-15 sek. minkä se sisävaloviive antaa. Jos se töötistä huolimatta yrittää starttaa, niin eipä käynnisty, kun on ohjausvirta startille tai sammuttimen virta poikki. - Ite tietysti autoon tullessa tietää piilokatkaisimensa ja nipsauttaa sen pois päältä ennen kun tökkää avaimet virtalukkoon... Tietty se varastanko siinä ratissa on hyvä myös, mutta halvemmat semmoiset lyö voimapihdeillä helposti poikki. Tommosta olis aikanaan kaivannu siina Naperossa joka nyysittiin. Ihan "yleisavaimella" olivat vieneet, kun ei ollut mitään kummempia murtojälkiä autossa - onneksi. Vain 50km käyttivät keikka-ajoon sitä, ja työkaluja sun muuta veivät mennessään... -- Mitä eroa on maasturilla? - Sitä mutasempi, mitä pörisee! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Tähän on pakko kertoa taannoin (90-luvun alussa)hyvälle tutulle sattunut episoodi pitkäkyntisten kanssa....
Kaverin tiukkaan tuning taunukseen iskivät pitkäkyntiset kahtena peräkkäisen viikonloppuna, Kaikki irtain lähti, käyntiin eivät saaneet kuin oli se 80-luvun ajonesto, eli hyvin naamioitu katkaisija herätinpiuhan välissä... Ko. kohtelusta suivaantuneena kaveri liimasi pe iltapäivänä taunuksen kahvojen alle partaterät..koitti la aamu, kaveri ajatteli pistäytyä silmäterän luona, auton kuskin puoleinen kylki ja asfaltti totaali veressä.. Mutta muuten autosta ei ollut kadonnut mitään. Koitti sunnuntai aamu, kaveri ajatteli lähteä ajelulle... saapui parkkipaikalle hyvillä mielin. Mutta perkele joku oli iskenyt rautakangen taunuksen katosta läpi kuskin penkin kohdalta, siinä se tökötti ratin ja penkin välissä... Nooh.. ei ottanut poliisi yhteyttä ja se sormenpäitä lyhyempi kaveri jäi tuntemattomaksi. Itselläni ko. varkauden esto ollut kaikissa vanhoissa bensavehkeissä, ja yhtään ei ole kadonnut vaikka autoihin on joskus mentykin.. Berttaan vois viritellä sammuttimen kautta jonkun tsydeemin. tosin tuntuu toi pelkkä käsisammutinkin olevan aika hyvä jarru. Edited by - BJ40 on 07/01/2005 18:05:54 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Joo. Toi sammuttimeen menevän piuhan terrorisoiminen on ihan hyvä. Itselläni on haistapaskarattipoljinlukko, mikä kyllä on ihan pätevä ratkaisu. Kyllä siinä vähän aikaa saa värkätä ennenku aukee. Vielä kun muistaa laskea ratin ala-asentoon, ennenkuin asentaa raudan kiinni. Haaveissa on kyllä vastaisuudessa asentaa autoon kunnon hälytin. Semmonen jossa on vilkkuvat ledit ja sisätutkat ja kaikkee. Noissa uusimmissa hälyissä on semmonen kiva piirre, että niissä on varattuina semmosia ylimääräisiä piirejä, joilla voi miinoittaa esim. kaukovaloja ja vaikka sähkövinssin. Sieltä kun katkoo jonkun piuhan, niin alkaa älämölö. Vielä kun on akkuvarmennettu sireeni, niin huutaa, vaikka katkois kaikki piuhat akuilta.
Kaikenkaikkiaan semmonen varkaudenestin on hyvä, joka näkyy autosta ulos. Estää turhia kokeiluja melko tehokkaasti. Eespäin ja vinssillä loput.. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Taunusjuttua vastaavan tarinan kuulin aikanaan Rovaniemellä: "pojat" kävivät ilmeisen usein Mäntyvaarassa hakemassa maansiirtokoneista työkaluja ja siinä samalla tyhjäsivät jauhesammuttimen ohjaamoon. Yrittäjä kypsyi ja asensi ovenkahvoihin 220V. Seuraavalla kerralla koko kone oli kivitetty miljoonan p-lun päreiksi! Oli kai tullu sininen näpsy sormille, mutta kosto oli välitön.
Opetus: ryäkäleet kostaa jos itteen sattuu, mutta pitää itteensä vaan huanona jos ei saa mopoo startattua. Muistaako Roilaiset tarinaa kuulleensa? Tapahtui joskus -89/-90. Vai onko vaan legendaa? |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Toi on paras herätevirta poikki katkaisijalla.Oli nuaruures tunskas saman lainen tappokatkasija piilotettu tankin alle perkule kun oli kiva kattoo kun joku yritti lainata mopoo joka ei ollut lukossa polkivat niin perkeleesti mutta eivaan käynnistynyt ikään.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Päävirtakytkin jemmaan kojelaudan alle niin on siinä konnilla imehtelemistä,njoo,edicin johto on kans hyvä konsti
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko# Saunalahti rules cruiser60@luukku.com |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Mietin kans tuota hälyä, se auttais kotipihassa siihenkin ettei katoa ees ne työkalut. Olis nurkissa yks ylimääräinen vak. yhtiöillekkin kelpaava malli, mutta se asennus on pykälää työläämpi. Virran voi ottaa jännitteenalentimelta, ja ovikatkaisijatki toimii kun ne on maadoittavat, mutta vilkuille yms. pitäs rakentaa ylimääränen jännitteensyöttö ja lisäreleet, että 12 V häly osaa vilkuttaa 24 V vilkkuja. Toistaiseksi tuo on jääny ootteleen, pitäs vissiin laittaa ennen sitä ekaa kertaa...
Miesten lelut on kookkaita. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Mä oon nypänny Hj:stä starttauksen sulakkeen irti rasiasta kun oon joutunu jättään sen vähänkään epävarmemmille paikoille sekä jakolaatikon keppi vapaalle...on helppo konsti eikä ainakaan heti lähde roistojen matkaan..
Alcohol is designed to drink, Gasoline is designed to wash a parts, Nitro is designed for a RACING. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
anonyybina kerrankin tulee kirjotettua, mutta tässä asiassa ehkä niin kannattaa tehdä.
itsellä on autossa päävirtakytkin, ja se on semmosta mallia että siihen saa just pienenmunalukon ympärille. ja vaikka munalukko pienikin on niin sitä ei pääse millään pihdeilla napsasemaan poikki koska se uppoo täysin kytkimen sisälle. ja kun ei ole päävirtaa niin ei ole sisävaloja, joten pimeässä pitää työskenellä ja ne varkaathan ei yleensä halua valoja käyttää että ei näy että autossa ollaan. Note! This message was posted anonymously! |
#19
|
||||
|
||||
![]()
No ny on piilokytkin + päävirta.
Voipi olla aika tekeminen et saa ton mun auton enää lainaan. Toi kytkin on tehty vielä sillai et auto käynnistyy, mut sammuu sekunnin kuluttua. Voihan sen vieläkin viedä, mut ei tarvi ajaa koko kymenlaaksoa ympäri ett se löytyy!!! Tosin pitää sen liimanhaistelijan löytää se päävirtakatkaisija ennen sitä... Toi töötti viritys kuulostaa hyvältä, pitää pistää harkintaan. Osaiskohan joku piirtää kaavion siitä!?! EI PER*ELE!!! |
#20
|
|||
|
|||
![]()
tuo rattilukko systeemi ei varkaita estele kauaakan jos ne tosissaan haluu auton viedä.
noista hälyistä sen verran että tuote nimeltä Enforcer(USAlainen vempele) on hintalaatu suhteeltaan aikas hyvä. itelläni on kulkimessa sellanen. n.300e on hintaa, ja löytyy kaikki herkut kaukosäätö käynnistyksestä alkaen *Kyllä lähtee... Nimittäin käsistä* WNB offroader Subaru Legacy 2.2 4x4 -90 |
#21
|
|||
|
|||
![]()
multa pöllittiin patrolli ja ajettiin suohon. harkinnassa on alppi torvi kuskin penkinalle. paskamunat kääntää virrat päälle täryt poksahtaa. laittaa valon viive jutun soi hetken vaikka virrat kääntää pois muistaa vaan ite sammuttaa napist.
Note! This message was posted anonymously! |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Lukittu talli on paras.
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
mulla on auton ovet aina auki, vieköön mitä tarvivat, eipähän riko paikkoja. jos auto on pitempään parkissa, on niin huono akku ettei se muutenkaan (vitsi) Totuus on ettei tarpeeksi huonoja tai muutenkaan vaikeita hallittavia autoja ikinä viedä, ei edes kosketa
ensin tehtiin Jeeppi, loput on kopioita ! |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Repullinen hyviä konsteja. Vielä ku itse osais ne toteuttaa.
![]() Note! This message was posted anonymously! |
#25
|
|||
|
|||
![]()
toi enforcer 106/8(ajonesto,lasirikko,lasi/luukku ohjaukset yms) on itellä bj;ssä ja kestää aika hyvin kosteutta, tosin kerran joutunut käyttämään huollossa 8 vuoden aikana ja siellä piirilevy suojattu jollain mököllä.
#205 slck ry, pähämä ry, |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maasturin käynnistys esto | Bruno | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.03.2007 13:50 |
Wrangler ja ruosteen esto | mattik | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 21.09.2005 12:15 |
Varkauden hallintaa | Nerd-O | Chit-Chat | 1 | 15.03.2005 15:22 |