![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Rockyn 5. vaihde hävisi !Kyseessä vasta 220 tkm ajettu turboton 2,8D, vm 1989. Olen omistanut ja hyvin huoltanut v 1992 lähtien. Sattui "pieni" vahinko; hankalassa asennossa ja kiireessä auton alla menivät puolet sekaisin. Avasin väärän propun vaihteiston kyljestä. Ei ollut öljypinnan tsekkausproppu vaan 5. vaihteen siirtäjän tappi, "shift arm pivot" . Sitä varovasti takaisin laittaessa kuuluui kilahdus vaihteistosta !! Siihen loppui kiire. Öljyt pois ja magneetilla etsimään, ei mitään vaihteiston kopan pohjalla. Löysin hyvän Rocky-linkin, räjäytyskuvat ja kaikki http://www.warfs.org/daihatsu-manuals Ei kuitenkaan yksiselitteistä, täytyykö koko vaihteisto irrottaa ja purkaa vai onko jokin helpompi tapa saada uudenkarhea vaihdelaatikko kuntoon (=ei koskaan metallijauhoa vaihteiston kopan magneettitulpassa ja vaihteistoöljyt olen vaihtanut 2 x tarvittavaa useammin). ![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
ei siitä taida olla kun parisen vuotta aikaa kun kaverilla oli tollanen rocky.
siinä kanssa kävi samaten, epähuomiossa avattu "täyttöproppu" ja siirtäjä putosi laatikkoon ![]() laatikko pois vaan ei siinä muu auta... |
|
|||
|
|||
![]()
oisko kuvaa tuosta ropusta jotta osaa varoa
![]() ![]() vähän ohi aiheen. kummastuttaa tuo jakolaatikko. öljyntarkastus reikä on n.15cm alempana kuin pääakseli jossa on 2 herkkää neulalaakeria. öljy tuskin liiaksi sinne yläpäähän roiskuu. täytinkin itse ylimpään akseliin asti ja puhdistin huohotinreiän.tulkoon ylimääräiset pois jos on tullakseen. 1.5l on tilavuus ja 3l rupiaa olemaan akselin tasalla. |
|
|||
|
|||
![]() rockyn 5. Vaihde hävisi
Iltaa iisalamen mies, minäkiin oon alunperin iisalamesta.
Tuossa postittamassani linkissä on hyvät kuvat kaikesta mahdollisesta rockyn tekniikasta. Päälootassa on vain kaksi proppua, melko symmetrisesti molemmilla kyljillä. Öljyntäyttöpropussa ei ole taivutettavaa prikkaa, siinä "vaarallisessa" on. Mutta vähätkös siitä propun tavallista nihkeämmästä avautumisesta (kiireessä, ahtaudesssa ja lähietäisyydellä melkein sokeana) osasi välittää. Olis pitäny. Jakolaatikon öljytilavuuteen en osaa ottaa kantaa, paitsi että ei sinne 3 l mahdu, ainakaan omistajan käsikirjan mukaan. |
|
|||
|
|||
![]()
ai se on kuskin puolella. nyt osaakin sit varoa
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hilux 84' 4wd osa sähköistä hävisi.. | Hotmower | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 20.11.2008 20:17 |
Valot hävisi Cherokee -90, virtalukkokin vaihtoon | arvi | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 08.02.2007 21:47 |
HJ-61:stä hävisi jarrut | Donut | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 14.06.2006 09:06 |
!!!!!Naperosta hävisi valot!!!! | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 21.04.2006 13:51 | |
Miksi Suomi hävisi? | Laskos | Jääkiekko | 2 | 08.05.2003 13:35 |