Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.06.2006, 13:13
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

cedricin kone wagoneeriin '73


onko kukaan tehny moista swapia? jeepissä on 3-v manual ja np208 ja tällä hetkellä fiatin 3,5 rivipumpulla. kyllähän tuossa aika hyvin potkua vielä on ja kone ei huohota mutta kun pihassa on toimiva automaattivikainen cedric Y30 niin kannattaisko tehdä muutos? Paremmin luulisi talvella lähtevän käyntiin...
Mahdollisesti jeep jää lumiaura-pihaoffilaitteeks tai jopa tieliikenteeseen. Miten ajettavuus?



Edited by - cb125twin on 09/06/2006 10:54:10

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.06.2006, 21:13
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Viime kesänä ku haeskelin Jeepin akselia Ylistarolta, niin tällä hepulla tais olla parkin Jeeppiä nisun koneella. Joten on niitä tehty. Sitä, että mistä nismosta koneet oli en muista. Pitkään ja hartaasti manas kertoillessaan kun toiseen oli kytkinlevyn vahtanut. Eli ei ollut ite swappia alunperin tehny.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.06.2006, 09:57
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Pitkään ja hartaasti manas kertoillessaan kun toiseen oli kytkinlevyn vahtanut. Eli ei ollut ite swappia alunperin tehny.

miten se jeepin kytkinlevyn vaihto eroaa cedric koneisesta? Eikö sitä lootaa ole helppo irrottaa vai olikohan sinne laitettu japsilaatikko?

oliko ne kutosia? todennäköisesti LD28 dsl jos neliskanttisessavenakopassa lukee nissan diesel ohc.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.06.2006, 13:35
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Lainaus:
quote:
miten se jeepin kytkinlevyn vaihto eroaa cedric koneisesta? Eikö sitä lootaa ole helppo irrottaa vai olikohan sinne laitettu japsilaatikko?

oliko ne kutosia? todennäköisesti LD28 dsl jos neliskanttisessavenakopassa lukee nissan diesel ohc.
Tääny on tietoo mitään tietämättä/muistamatta. Ilmeisesti oli Jeepin oma laatikko koneen perässä. En muista mitä sieltä kytkinkopasta piti työstää, että osat sopi nätisti. Vuos sitten toinen Jeepeistä tais olla myynnissä.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.06.2006, 11:54
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:

Tääny on tietoo mitään tietämättä/muistamatta. Ilmeisesti oli Jeepin oma laatikko koneen perässä. En muista mitä sieltä kytkinkopasta piti työstää, että osat sopi nätisti. Vuos sitten toinen Jeepeistä tais olla myynnissä.

Meinasin kytkeä cedricin koneen 3v manuaaliin käyttämällä nissan automaatin kaavelia=kytkinkoppaa johon tekee reiät haarukalle ja työsylinterin pulteille. eikö siis tartte älytöntä välilaippasovellusta vaan suoraan kytkinkoppa lootaan kiinni?

Miten jeepin laatikko kannattaa autosta irrottaa? koneen mukana vai? jakolaatikko taitaa olla sillai kiinteesti, onko viisasta ottaa pultit auki ja irrottaa jakolaatikko erilleen ja nostaa NP208 kanssa 3v koneen mukana?



Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.06.2006, 13:13
kharju:n Avatar
kharju kharju ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.10.03
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 560
Perusasetus

juu taitaa nua ylistaron jeepit olla meikäläisen vanhoja.sinne ne ainaki meni.muistaakseni tuas ratsuni jeeppi yhristelmäs oli joku välilaippa tehty datsunin vauhtipyöränpäälle mihinkä vasta kytkin otti ja neulalaakerin pesään joku soviteholkki.mut se kytkin oliki mallia on/off.eli siina oli datsunin vauhtipyörä jeepin levy ja paineasetelma.nii ja jeepin laatikko.

-Voi jesus nimismiäs. Tuallaanen miäs sulla pöytäkirijan pitäjänä. Eihän tästä mitään tuu, tämähän on niinku tuulehen huutaas
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.06.2006, 05:22
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:
juu taitaa nua ylistaron jeepit olla meikäläisen vanhoja.sinne ne ainaki meni.muistaakseni tuas ratsuni jeeppi yhristelmäs oli joku välilaippa tehty datsunin vauhtipyöränpäälle mihinkä vasta kytkin otti ja neulalaakerin pesään joku soviteholkki.mut se kytkin oliki mallia on/off.eli siina oli datsunin vauhtipyörä jeepin levy ja paineasetelma.nii ja jeepin laatikko.

oisko se neulalaakerin pesän soviteholkki sellanen kytkinakselin jatke jos se akseli on muuten liian lyhyt?
oisko samasta syystä kytkinkoppaa työstetty sopivammaksi ja välilaippaa ei olisi tarvittu. Monellako pultilla jeepin kytkinkoppa on laatikossa kiinni? automaatticedrikin kytkinkoppa on 6:lla.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.06.2006, 08:51
kharju:n Avatar
kharju kharju ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.10.03
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 560
Perusasetus

tais olla et jeepin laatikon kytkinakseli olis ollu ohuempi ku datsunis ja se holkki olis ollu sitävarte.mut välilaippa jokatapaukses oli koneen ja laatikon välillä.


-Voi jesus nimismiäs. Tuallaanen miäs sulla pöytäkirijan pitäjänä. Eihän tästä mitään tuu, tämähän on niinku tuulehen huutaas
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.06.2006, 09:14
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
quote:
ja nostaa NP208 kanssa 3v koneen mukana?
3 -vaihteisen perässä ei ole NP-208:a vaan Dana-20 -jakoloota!!!

NP-208:a sai vasta 80 ja uudempiin ja niissä on nelivaihteinen Tremec -vaihteisto!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.06.2006, 09:23
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:
tais olla et jeepin laatikon kytkinakseli olis ollu ohuempi ku datsunis ja se holkki olis ollu sitävarte.mut välilaippa jokatapaukses oli koneen ja laatikon välillä.
mä käytän datsunin kytkinkopan nii välilaippa tulee kaavelin ja laatikon väliin. Tartteeko olla olakkeellinen? Muistaako kukaan millanen olake siihen fiatin kytkinkopan kanssa käytettävään adapteriin tulee? Jos pystyis hyödyntämään tuota vanhaa välilaippaa?



Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.06.2006, 18:43
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Tässä justain muistelin, taas.

Eli mun fiatti-jeep oli tehty jälkiasennuksena Hämeendieselissä, tampereella, vuonna -78 ja auto oli/on -76.

Fiatin koppa on samantyylinen kuin 240/740 volvossa. Koppa toimii laatikon päätynä, ja pitää kytkin akselin laakerin pesässään ja sit painelaakerin liukuputki on kopassa kiinni.

Näin ollen oli käytetty fiatin omaa painelaakeri/haarukka pakettia.
Fiatin painelaakerin putki on niin iso sisähalkaisialtaan, että jeepin putki menee sen sisään.
Ja keskitys tapahtui muistaakseni näiden putkien väliin sorvatulla sopivan kokoisella holkilla (putkella).
Ja väli laippa ei näin ollen keskittänyt millään tavoin.
Laippa oli vain sitä varten että kopan ja laatikon kiinnike reiät/pultit ovat eri kohdilla.

Mutta voi olla että muistan sen verta väärin että myös väli laippa saattoi olla tiiviisti laatikkoon keskittävä.
Mutta koppaan keskitystä ei oikeastaan voinut olla tuossa systeemissä.

Täytyy viikonloppuna kaivaa fiatti romppeet pressun alta esiin ja tutkia paremmin.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.07.2006, 05:54
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Viime kesänä ku haeskelin Jeepin akselia Ylistarolta, niin tällä hepulla tais olla parkin Jeeppiä nisun koneella. Joten on niitä tehty. Sitä, että mistä nismosta koneet oli en muista. Pitkään ja hartaasti manas kertoillessaan kun toiseen oli kytkinlevyn vahtanut. Eli ei ollut ite swappia alunperin tehny.

oliko kenties jeepin kytkinlevyä pienennetty/keskiö vaihdettu?

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.12.2006, 14:20
cb125twin cb125twin ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: wermund
Viestit: 27
Perusasetus

Lainaus:
quote:
juu taitaa nua ylistaron jeepit olla meikäläisen vanhoja.sinne ne ainaki meni.muistaakseni tuas ratsuni jeeppi yhristelmäs oli joku välilaippa tehty datsunin vauhtipyöränpäälle mihinkä vasta kytkin otti ja neulalaakerin pesään joku soviteholkki.mut se kytkin oliki mallia on/off.eli siina oli datsunin vauhtipyörä jeepin levy ja paineasetelma.nii ja jeepin laatikko.

onko muistin kätköistä tullut lisää? Mä laitoin messinkiliuskasta silmälaakerin. kytkimen toimintaa hyvä seurata hytistä kun tuli isonnettua sitä lattian reikää...

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Lasikuituosia Wagoneeriin JERKKU Tekniikka & Jutustelu 2 12.09.2007 16:34
O: Alkup. korotussatsi wagoneeriin -Epeli O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.06.2007 20:18
OT: Cedricin automaattiloora sepi Tekniikka & Jutustelu 4 06.04.2007 12:22
m:cedricin automaatti KG O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.01.2007 10:52
OT: Cedricin hehkut sepi Tekniikka & Jutustelu 7 11.01.2006 20:35


Sivu luotu: 15:13 (GMT +2).