![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Navigointi+maastokartat PCHei! Mulla on käytössä OziExplorer softa. Mistähän mahtaisi saada Suomenkarttoja etenkin alueella pääkaupunkiseutu ja lappi? Kaikki vastaukset erittäin tervetulleita!!! Note! This message was posted anonymously!
|
|
||||
|
||||
![]()
Skannaa paperikartalta tai imuroi kansalaisen karttapaikalta. Mutta tietysti täytyy kalibroida.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tuo Skannaus kiinnostais, kun on tullu aikoinaan hankittua hyviä ja tarkkoja maastokarttoja. Mutta onko hullun hommaa tommosta neliön paperia alkaat pikkuskannerilla ajaan koneeseen, ja kootaanko se sit vain photosopilla ehjäksi kuvaksi ? Kun ei oo tullu tuota ajateltua
enempiä niin on vähä pihalla.. autokäytössä tuskin edes huomaa eroja karttapohjassa et onko skannattu vai aito.. miten mittasuhteen kanssa menetellään ? se ilmeisesti hoituu kaliibroinnin yhteydessä ? Onko jollakulla kokemusta karttojen skannauksesta? *press play on the tape* www.pohojanmaanoffroad.fi |
|
||||
|
||||
![]()
No itse olen skannannut A4 palasina kun ei ole isompaa skanneria. Vähän se töitä teettää. Palaset olen koonnut Paintissa ja kyllä niillä on kotiin osannut. Pysty-poikkisuunta on kyllä oltava tarkka. Kalibrointi on paperikartoilta helppo kun niissä on (topoissa) yleensä koordinaatit.
Tosin Ozi kyllä ymmärtää jokaisen A4 palan omana karttana ja vaihtaa automatic, mutta silloin jokainen pala on nimettävä ja kalibroitava erikseen omaksi kartaksi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GPS Navigointi / karttaohjelmat ? | Päksi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 09.02.2008 10:25 |