![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() gmc vai chevrolet suburban?[u]Mitä eroa on GMC ja Chevrolet merkkien Suburban malleilla? Onko mitään?</u> V**un ärsyttävää kun jenkit tekee kaikista malleista autoja eri merkeille ja siit niissä on jotain pikkueroja.. Kiitoksia vastauksista jo etukäteen *edit* Overriden sivuilta jo löytyikin juttua aiheesta.. Edited by - Markus83 on 27/05/2005 17:58:09
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Käytännössä yks ja sama ajokki. Erot on lähinnä kosmeettisia.
Heikki H. ================================================== Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt |
#3
|
|||
|
|||
![]()
ok, kiitoksia. Kysytääs nyt sitten samalla että mitä tyyppivikoja löytyy jostain 94-96 vuosimallien 6,5 TD subbareista? Meinaan ostaa tollasen loppukesästä työkäyttöön ja se ei sais olla ihan lelu kun tarttis painavaa kärryä vetää ja talvella aurata mahdollisesti lunta.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
pikkasen on kuulemma isoruokasia noi 6.5 koneet ainakin mitä kaveri puhu kun sillä oli ennen 6.2L g30 van ja nyt se oli vaihtanu sen 6.5L td vaniin niin kulutus oli noussu melkein 4L/100 km...voihan olla tietysti että siinä koneessa on jotain vikaakin,mutta ainakin päästömittaukset oli ollu ok.
Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
mulla on kulutus ollu jotain 13-16 satasella sekaajoo mut onhan siinä painoakin liikuteltavaksi. ruiskupumpun aivolaatikot ei oikein pidä kuumasta et se kai voidaan yleistää tyyppiviaksi. on helvetin kallis korjata mut niillä pitäis olla tehdastakuuta 11 vuotta!!! Metro ei sitä helposti myönnä mut näin asia on. sit on näitä helpompia ja halvempia vikoja kuten startit on aina ollu kulutus tavaraa dieseleissä ja laturi ja alipainepumppu menee varmaan jossain 350000-400000 kohdalla. ite koneen ja laatikon kestävyys on suoraan suhteessa käyttöön ja huoltoon. eli öljyjä kannattaa vaihdella, sillä oikeesti säästää PALJON rahaa. jos meinaat sitä vetoautoks ni mulla inakin merkattu 3400kg jarrullista ja 454kg ilman jarruja. sit tulee tietysti ajankohtaiseksi parempi laatikkoöljyn lauhdutin ja öljynlämpömittari ehkä painekin ois hyvä et näkee mitä siellä toosassa tapahtuu ku vetää.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
noihin pumppuihin myydään semmosta jäähdytyssiiliä millä se sähköpuoli saadaan pysyyn viileepänä, ja jotain osia voitiin semmosella johtosarjalla siirtää tulipeltiin sieltä pumpun kyljestä, pitäis auttaa...
"aito kolmiveto" |
#7
|
||||
|
||||
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
joo ja pelkästään sillä on jo iso vaikutus kun ottaa sen muovihärdellin pois siitä koneenpäältä.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
no niin, täällähän alkaa tulemaan hyvin vastauksia, kiitoksia vaan. Kulutuksesta oon ymmärtänyt että 6,5 TD veis sellasen 17 litraa sadalla!? Siit jäis itelle maksettavaa about 9 litraa sadalle kun kaikki menee vähennyksiin, eli ei niin paha.. Se vanhempi turboton 6,2 veis huomattavasti paljon vähemmän ilmeisestikin (10-12 l sadalla?) mutta joku haukku sen moottorin hajoavan vetojuhtana. Mitä mieltä immeiset on tuon paikkansa pitävyydestä? Ja eihän se tietenkään niin paljon väännä ilman turboa?! Kulutuksesta vielä : Paljon vie nelivetona sadalla? (vaikka yhdistetty kulutus) Näistä jenkeistä saa hirveän huonosti esim. autotalli.comista mitään tietoja, varsinkaan kulutuksista..
Aivolaatikot: johonkin käskettiin suunnata esim. prosessorituuletin mikä pitäisi lämmöt kurissa. Toimisiko tähän pulmaan? Johtais kylmää vaikka putkella jostain.. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
no joo toi kulutus on aika kaks piippunen juttu mut talvella nelivedolla ja painavalla kärryllä kaupungissa saa varmaan helposti menee 50 litraa sadalla. kaikki on kiinni siitä miten syvälle sen polkimen runnoo. mulla toi 13 on maantiellä matkaajoo ja hyvin vähän kaupunkia. niin ja siis marssivauhti on pidetty max 80. nelikko lisää tietysti jonkun verran mut onhan sillä koneella kokoakin eikä se ihan tehoton ole.
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Onks sulla Rölli ajotietokone millä mittaat vai ihan ite laskenut tollasia 13l/sadalla?? Jos yhdistetty on toi 17 ja maantie vaikka sitten 14 niin eipä ole paha. Talvella tuskin tulee kärryjä vedeltyä mutta aurahommaa olen miettinyt ja siinä tulis varmaan aika paljon käyteltyä nelivetoa. Yritän vaan saada vähän jotain kuvaa siitä millaista kulutus olisi tuollaisessa suht raskaassa työssä. Selviäähän se kyllä kokeilemallakin, pistän vaan tarpeeks kovan hintalapun jo alkuun auraushommille ettei jää itseltä pois mitään
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Heikki H. ================================================== Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt |
#13
|
|||
|
|||
![]()
kyllä siihen auran saa. kaverilla pikupissa muistaakseni warnin auralaitteet. ja tosiaan etupää on sama eli kyllä se tohonkin sopii. ei vaan ole mikään kovin hyvä auran eteen ky nelikolla on aivan saatanan kankea kääntymään. jos nyt chevyn haluu niin ehkä sitten 2500 avolava lyhyellä hytillä ja lyhyellä lavalla. tai sitten jotain jakis muutoksia et saa keskilukon kytkettäväksi muuten tolla ei kyllä pitkänpäälle auraa muuta kuin lentokenttiä.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
niin ja noi kulutukset on ite laskettu mut uskallan väittää ettei heittoja pahemmin ole kun joka tankin erikseen kirjaa ylös ja kilsoja tullu nyt tolla joku 40000.
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
Tottahan luotan itsekin laskettuihin kulutuksiin, ihan vaan mielenkiinnosta kysyin sitä. Jos toi neliveto vaatii tosiaan virityksiä ennen kuin on aurauskunnossa niin parempi unohtaa se auraus tuolla autolla sitten
![]() Noista 6,2 litraisista haluaisin vielä kuulla kokemuksia. Kannattaako sellaista edes harkita raskaan kärryn vetoon?? Muuten kiitokset kaikille. Alkaa jo olemaan aika selvä juttu että tuollainen hankitaan kesällä tai viimeistään syksyllä |
#16
|
||||
|
||||
![]()
6.2:sta tietoa... no ainakin sen voi sanoa etä sitä ei vissin löydä uuskoppasen suburbanin pellin alta, ja turbottomana se on aika laiska subun painoisessa autossa, ittellä on tossa vanhakoppasessa 6.2D:stä se "tehokkaampi" versio, ja ei siinä ainakaan tiedä minkätakia penkeissä on selkänojat, rikki sitä ei tiemmä saa ainakaan helpommin kuin isoveljeenä jos vaan vähän osaa kattoa etä on kunnon öljyt koneessa (vaihtaa usein) ja kattoo ettei se pääse lämpiään.
"aito kolmiveto" |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Tuosta 6.5 td motista, niin työnantajalla oli 98 Starcraft vani mistä kyseisen motin löytää kans. Talvella imi kaupunkiajossa himpun alle 30 litraa/100km ja kesällä Vaasa-tornio välillä maantiekulutus noin 15 lituskaa/100km.
-Enemistö tarkoittaa joskus sitä, että kaikki idiootit on samalla puolella- -EUvostoliitto. Toverismin toinen mahdollisuus!- ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Mulla vie subbari n.15 l. satasella seka ajossa.Ja isoa traileria ja autoa vetäessä menee reilut 20 l.
Talvella nelikko päällä menee kans n. 20 l./ 100 km. |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa jäädä tuo 6,2 pois laskuista. Uudempaa korimallia olen muutenkin katsonut. Kulutukset ei kuulosta yhtään pahalta. Olisin kuvitellut että todelliset lukemat ovat ennemmin jossain 20 litrassa sadalla mutta mieluummin näinpäin ;D
Noista lämmöistä vielä : Oletteko vaihtaneet isompia kuulereita ja syylareita orkkisten tilalle?? Voisikohan sellanen auttaa? Ei niin että meinaisin sellaista toteuttaa, kunhan tuli mieleen. -Markus- |
#20
|
|||
|
|||
![]()
ei tuu normaalikäytössä ongelmia normi syylarilla. öljynlauhdin ehkä noiden veto hommien vuoksi kannattais vaihtaa ja lisätä pari mittaria mistä näkee mitä siellä lootassa tapahtuu. käy jossain koittaas tollasta supparia nelikko päällä ni saat käsityksen kuin kankee se on ja talvella se kankeus muuttuu helposti puskemiseksi. tosin jos on aura nokalla ni se saattaa vaikuttaa jotenkin käyttäytymiseen. mun mielestä suppari ehkä parempi kuin tahoe. suppariin voi hyvällä tuurilla saada jotain muutakin kuin tekniikan osia suomesta (tosin aika huonosti) mut tahoen kohdalla epäilen vahvasti. ja sit mietin vaan etten ainakaan ole ikinä nähnyt tahoeta diesel koneella?
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Joo en oikeasti sitä Tahoeta ole miettinyt sen enempää kuin että korimalli miellyttäisi ja olisi tarpeeksi iso. En ole siihen sen enempää perehtynyt. Yritän saada aikaseks että menisin subbea kokeilemaan ens viikonloppuna tai siitä seuraavalla viikolla tohon kehä kolmosen autokauppa-alueelle tai hyrylään, riippuen tietty että missä niillä niitä on juuri silloin myynnissä. Mutta kiitoksia tosi paljon kaikista vastauksista. En vielä toistaiseksi ole ikinä joutunut autoa korjaamolle viemään ja yritän pysyä niistä kaukana vastakin joten kaikki ennakkotiedot ovat aina enemmän kuin tervetulleita ennen uuden merkin/mallin kokeilua.
-Markus- |
#22
|
|||
|
|||
![]()
mulla oli -91 chevy van korotettu 6.2 vedin 2 vuotta 2 tonnin vaunua perässä eikä se 6.2 ollu moksiskaan kunhan ei ajanut ylivaihteella sillon alkaa laatikossa lämmöt nouseeja joku tossa mainitsi öljyn vaihdoista se kyllä kannattaa hoitaa huolella,öljy halpaa remontit ei
päin helvettiä menee,mutta menköön |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Kuinka usein on suositeltavaa vaihtaa öljyt? Mitä öljyä toi 6,5 TD syö? Tietoja tuskin löytyy motonetin öljyoppaasta..En oo kyllä katsonutkaan vielä
-Markus- |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Heikki H. ================================================== Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt |
#25
|
|||
|
|||
![]()
onko noin et toi tahoe on aina suomessa henkilöauto vai saako kuormuriksi? tosin suppariakin on kahta mallia 1500 ja 2500 en sit tiä varmaksi mut luulen ettei toi pienempi olis kuorma-auto?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:CHEVROLET SUBURBAN -94 | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 21.01.2007 22:40 | |
M: Chevrolet suburban -94 4x4 | AAPEEE | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.06.2006 21:31 |
M: Chevrolet Suburban 6.2d takaveto | O/M/V Muut | 2 | 27.03.2005 12:48 | |
Chevrolet Suburban -86 | O/M/V Muut | 1 | 27.01.2005 22:11 | |
Chevrolet Suburban | TML | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 23.09.2004 12:54 |