Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.10.2006, 16:59
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Jeep asiantuntijat


Lototkaapa mikähän mahtais olla cherokeessa vikana kun paukkaa/lyö lieskaa niin pirusti imusarjassa eikä vedä puolikaasulla. Pintakaasulla ja täysikaasulla ei ole mitään ongelmia tyhjäkäyntiä käy myös hyvin. Ei jaksais ihan kokoajan mennä kylki edellä liikenteessä, rahapussikin alkaa kaventua kummasti kun tankilla täytyy käydä useammin
niin toi on 4 litranen High output -91 motti on -94:sta zj:stä. Pitäis yrittää saada laiteltua tänne noita rojektikuvia kun tossa kuukausi sitten sain ton läjään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.10.2006, 19:01
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Olisiko vuoto imusarjassa, egr falskaa pahasti... aloita noista

Harhaanjohtaja
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.10.2006, 19:24
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Jos olis imuvuotoo, ei kävis tyhjäkäyntiä (olisi yli 1200 rpm)!!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.10.2006, 09:35
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Joo, tyhjäkäynti on jotain 700rpm. Missä tuo egr sijaitsee?

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.10.2006, 09:41
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Ajattelin itse, et olis joku sytkäpuolen vika, mutta toisaalta ei käy järkeen kun ongelma ei ilmene muuta kuin puolella kaasulla. Niin ja tosiaan pitempään jos käy tyhjäkäyntiä (n.10min) niin senjälkeen paukkaa koko kierrosalueella, silloin pitää lähteä tosi varovasti liikkeelle, että edes pääsee. Kierrokset ikäänkuin lainehtii ja vetoja ei ole

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.10.2006, 12:01
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tulee vaan mieleen klassinen nokka-akselivika, mikä vaivaa ainakin vanhempia 258 koneita joskus. Pakonokka on melkein pyöreä, jolloin palamiskaasut ei kerkeä purkaantumaan pois, ja se sytyttää imusarjassa olevan seoksen seuraavalla imutahdilla...

Mutta: ootko mitannut puristuspaineet? Kalkattaako venttiilikoneisto? Kannattaa kurkata venttiilikoneistoon, ja katsoa, onko kaikilla sylintereillä keinuvipujen liike likipitäin sama. T PasiK

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.10.2006, 12:24
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Kuitenkin matalilla kierroksilla toimii ja myös täysikaasulla, kone käy nätisti muuten ei kuulu mitään ääniä venttiilikoneistosta. paikallaan ollessa kun painaa kaasun pohjaan niin miettii vähän aikaa ennen kuin ottaa kierroksia ja silloin tällöin tuossa vaiheessa paukauttaa imusarjassa. Ajossa kun tuo tapahtuu niin on joko höllättävä kaasua reilusti tai vaihtoehtoisesti painettava se pohjaan, tuolloinkin kestää pitkään ennen kuin alkaa ottaa kierroksia ja vetämään kunnes paukuttelu loppuu. Eihän tuossa vehkeessä edes ole mitään pakokaasun takaisin kierrätystä. Mistä löytyy diagnostiikkaliitin?

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.10.2006, 12:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

On siinä alunperin ollut EGR!!

Diagnostiikka pistoke löytyy PCM:n vierestä vasemmasta sisälokasuojasta (jos siis oikeesti on -91:nen, jos onkin -90, niin se on oikeassa lokasuojassa keltasten tulppien alla)!!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.10.2006, 12:56
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

No missä tuon egr:n pitäis olla??

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.10.2006, 14:33
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
quote:
No missä tuon egr:n pitäis olla??

Imusarjassa on se venttiili, keskellä siinä sivussa, läppärungon kohdalla!!!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.10.2006, 19:13
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

kyllähän siinä toi egr olikin, vaihdoin tilalle toisen mutta vika ei ollu siinäkään.

Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 01.11.2006, 12:32
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Tosiaan vanhalla moottorillakin oli välillä samanlaisia ongelmia, ettei se koneesta johdu. Lueskelin AMC foorumia niin siellä oli JAMANT:illa ollu samanlaisia ongelmia jonkun asiakkaan auton kanssa, muttei suostunu kertomaan mistä oli vika löytyny.

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 01.11.2006, 13:07
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Enkä muuten suostu nytkään, on leipä näissä kiinni (kaikkea ei koskaan kerrota)!!!

No mitäs huollonomaisesti oot vaihdellu (sais vähän pohjaa vianmääritykseen)???

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 02.11.2006, 11:28
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Aivan se on ymmärrettävää. Virranjakajankannen ja pyörijän oon vaihtanu. mahtaiskohan polttoainepuolella olla häikkää, suodin tukossa tms. kun liikkeelle lähtee ja polkasee reilummin kaasua niin muutaman metrin kulkee, mutta sitten alkaa yskiä. Tai voisko moottorin lämpötila-anturi olla viallinen, se josta menee tieto tiekkarille?
Pitäisköhän tässä nyt palkkio maksaa ratkaisevasta vihjeestä kun pikkuhiljaa alkaa jo v.tuttamaan koko vehje.

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 02.11.2006, 11:38
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Viestit: 2.045
Perusasetus

oliskohan lamda anturi....

Get the LIFE !!!
Get the JEEP !!!
PSOry ESOry TapUA FJDC
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.11.2006, 11:54
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lambda ei tuohon vaikuta, joko sulla ei tule bensaa (pumppu, suodatin, regu) tai sitten kipinä puuttuu (tulpat, johdot, kansi, pyörijä, puola, moottorin ohjausosaa???) tai tosiaan mekaaninen vika (venttiili palanut, nokka puuttuu) (mutta sehän olikin jo poissuljettu).......

Katsoisin testerillä dataa (ei vikakoodeja)!!!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi

Edited by - JAMANT on 02/11/2006 12:23:58
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 02.11.2006, 11:56
viikinki viikinki ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.07.06
Sijainti: Joutseno, .
Viestit: 55
Perusasetus

Lue vikakoodit virta päälle,pois,päälle,pois ja päälle, tämän jälkeen check engine valo vilkuttaa ohjainlaitteella olevat vikakoodit.
Omassa autossa oli tuo check engine valon polttimo otettu pois ettei se turhaa syty palamaan muistaakseni 60000 kilometrin välein, jolloin pitäisi käydä tarkastuttamassa päästöt, joku ameriikan lakijuttu.

Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.11.2006, 12:23
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Lue vikakoodit virta päälle,pois,päälle,pois ja päälle, tämän jälkeen check engine valo vilkuttaa ohjainlaitteella olevat vikakoodit.
Omassa autossa oli tuo check engine valon polttimo otettu pois ettei se turhaa syty palamaan muistaakseni 60000 kilometrin välein, jolloin pitäisi käydä tarkastuttamassa päästöt, joku ameriikan lakijuttu.

Se edellyttää että olis vikakoodeja, jos ei ole koodeja täytyy testerillä katsoa dataa.... Joku anturi antaa väärää tietoa....

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 02.11.2006, 19:25
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

Ei anna mitään vikakoodeja.
Pitänee vielä kokeilla minkälaisen kipinän antaa, nykäsin johdot yksitellen irti käynnissä ollessa, kaikki vaikutti käyntiin.
Siinä on muuten 88`c termari koneen lämmöt on max. n.70`c, pitäis käydä ostaa 92`c niin ei tarviis kabiinissa palellakaan. Jollen nyt väärin muista viimevuotta niin silloinkin tais temppuilla kylmemmillä keleillä. JAMANT: paljon bensanpaineet pitäis olla bar:eina?

Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 03.11.2006, 14:21
jeepH.O jeepH.O ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 15.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 21
Perusasetus

EDISTYSTÄ!

Bensan suodattimen vaihdoin, ei vaikuttanut. Mutta otin irti tiekkaria ohjaavan lämpötila-anturin johdon niin alkoi toimia lähes normaalisti. Vaihdoin anturin ja laitoin liittimen kiinni----> käyntiin ja samalla tavalla pätkii. johto on nyt irti. Ilmeisesti johtuu siitä kun moottorin käyntilämpötila on vain 70´c:tta, ettei toimi kunnolla noin kylmänä. 92´c asteinen termari tilaukseen ja nyt katsellaan kojelaudan check engine jouluvaloa siihen asti kun saadaan uusi paikoilleen. Oletko JAMANT törmänny vastaavanlaisiin lämpötila-anturin ongelmiin?

Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 03.11.2006, 14:52
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.069
Perusasetus

Lainaus:
quote:
paljon bensanpaineet pitäis olla bar:eina?
Paineet pitäisi olla tyhjäkäynnillä 31 psi (214 kPa) ja regulaattorin alipaineletku irroitettuna 39 psi (269 kPa).
Lainaus:
quote:
Oletko JAMANT törmänny vastaavanlaisiin lämpötila-anturin ongelmiin?
En vielä!!

FJDC #1 !!!
Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!!
Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!!
Nettikauppa: www.jamant.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O/V jeep f250 O/M/V Ajoneuvot 1 03.07.2007 18:22
Ja Jeep -TIMPPA- Tekniikka & Jutustelu 1 04.03.2007 23:54
Nyt Jeeppi asiantuntijat ja muutkin sjeeppi Tekniikka & Jutustelu 36 30.10.2005 17:30
Auttakaa asiantuntijat Tekniikka & Jutustelu 5 23.09.2004 08:28
Jeep(c) Tekniikka & Jutustelu 1 20.09.2004 06:42


Sivu luotu: 03:16 (GMT +2).