![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jeep asiantuntijatLototkaapa mikähän mahtais olla cherokeessa vikana kun paukkaa/lyö lieskaa niin pirusti imusarjassa eikä vedä puolikaasulla. Pintakaasulla ja täysikaasulla ei ole mitään ongelmia tyhjäkäyntiä käy myös hyvin. Ei jaksais ihan kokoajan mennä kylki edellä liikenteessä, rahapussikin alkaa kaventua kummasti kun tankilla täytyy käydä useammin ![]() niin toi on 4 litranen High output -91 motti on -94:sta zj:stä. Pitäis yrittää saada laiteltua tänne noita rojektikuvia kun tossa kuukausi sitten sain ton läjään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olisiko vuoto imusarjassa, egr falskaa pahasti... aloita noista
![]() Harhaanjohtaja |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos olis imuvuotoo, ei kävis tyhjäkäyntiä (olisi yli 1200 rpm)!!!
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Joo, tyhjäkäynti on jotain 700rpm. Missä tuo egr sijaitsee?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ajattelin itse, et olis joku sytkäpuolen vika, mutta toisaalta ei käy järkeen kun ongelma ei ilmene muuta kuin puolella kaasulla. Niin ja tosiaan pitempään jos käy tyhjäkäyntiä (n.10min) niin senjälkeen paukkaa koko kierrosalueella, silloin pitää lähteä tosi varovasti liikkeelle, että edes pääsee. Kierrokset ikäänkuin lainehtii ja vetoja ei ole
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tulee vaan mieleen klassinen nokka-akselivika, mikä vaivaa ainakin vanhempia 258 koneita joskus. Pakonokka on melkein pyöreä, jolloin palamiskaasut ei kerkeä purkaantumaan pois, ja se sytyttää imusarjassa olevan seoksen seuraavalla imutahdilla...
Mutta: ootko mitannut puristuspaineet? Kalkattaako venttiilikoneisto? Kannattaa kurkata venttiilikoneistoon, ja katsoa, onko kaikilla sylintereillä keinuvipujen liike likipitäin sama. T PasiK Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kuitenkin matalilla kierroksilla toimii ja myös täysikaasulla, kone käy nätisti muuten ei kuulu mitään ääniä venttiilikoneistosta. paikallaan ollessa kun painaa kaasun pohjaan niin miettii vähän aikaa ennen kuin ottaa kierroksia ja silloin tällöin tuossa vaiheessa paukauttaa imusarjassa. Ajossa kun tuo tapahtuu niin on joko höllättävä kaasua reilusti tai vaihtoehtoisesti painettava se pohjaan, tuolloinkin kestää pitkään ennen kuin alkaa ottaa kierroksia ja vetämään kunnes paukuttelu loppuu. Eihän tuossa vehkeessä edes ole mitään pakokaasun takaisin kierrätystä. Mistä löytyy diagnostiikkaliitin?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
On siinä alunperin ollut EGR!!
Diagnostiikka pistoke löytyy PCM:n vierestä vasemmasta sisälokasuojasta (jos siis oikeesti on -91:nen, jos onkin -90, niin se on oikeassa lokasuojassa keltasten tulppien alla)!!! FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#9
|
|||
|
|||
![]()
No missä tuon egr:n pitäis olla??
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#11
|
|||
|
|||
![]()
kyllähän siinä toi egr olikin, vaihdoin tilalle toisen mutta vika ei ollu siinäkään.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tosiaan vanhalla moottorillakin oli välillä samanlaisia ongelmia, ettei se koneesta johdu. Lueskelin AMC foorumia niin siellä oli JAMANT:illa ollu samanlaisia ongelmia jonkun asiakkaan auton kanssa, muttei suostunu kertomaan mistä oli vika löytyny.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Enkä muuten suostu nytkään, on leipä näissä kiinni (kaikkea ei koskaan kerrota)!!!
No mitäs huollonomaisesti oot vaihdellu (sais vähän pohjaa vianmääritykseen)??? FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Aivan se on ymmärrettävää. Virranjakajankannen ja pyörijän oon vaihtanu. mahtaiskohan polttoainepuolella olla häikkää, suodin tukossa tms. kun liikkeelle lähtee ja polkasee reilummin kaasua niin muutaman metrin kulkee, mutta sitten alkaa yskiä. Tai voisko moottorin lämpötila-anturi olla viallinen, se josta menee tieto tiekkarille?
Pitäisköhän tässä nyt palkkio maksaa ratkaisevasta vihjeestä kun pikkuhiljaa alkaa jo v.tuttamaan koko vehje. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
oliskohan lamda anturi....
Get the LIFE !!! Get the JEEP !!! PSOry ESOry TapUA FJDC |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Lambda ei tuohon vaikuta, joko sulla ei tule bensaa (pumppu, suodatin, regu) tai sitten kipinä puuttuu (tulpat, johdot, kansi, pyörijä, puola, moottorin ohjausosaa???) tai tosiaan mekaaninen vika (venttiili palanut, nokka puuttuu) (mutta sehän olikin jo poissuljettu).......
Katsoisin testerillä dataa (ei vikakoodeja)!!!! FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi Edited by - JAMANT on 02/11/2006 12:23:58 |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Lue vikakoodit virta päälle,pois,päälle,pois ja päälle, tämän jälkeen check engine valo vilkuttaa ohjainlaitteella olevat vikakoodit.
Omassa autossa oli tuo check engine valon polttimo otettu pois ettei se turhaa syty palamaan muistaakseni 60000 kilometrin välein, jolloin pitäisi käydä tarkastuttamassa päästöt, joku ameriikan lakijuttu. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ei anna mitään vikakoodeja.
Pitänee vielä kokeilla minkälaisen kipinän antaa, nykäsin johdot yksitellen irti käynnissä ollessa, kaikki vaikutti käyntiin. Siinä on muuten 88`c termari koneen lämmöt on max. n.70`c, pitäis käydä ostaa 92`c niin ei tarviis kabiinissa palellakaan. Jollen nyt väärin muista viimevuotta niin silloinkin tais temppuilla kylmemmillä keleillä. JAMANT: paljon bensanpaineet pitäis olla bar:eina? |
#20
|
|||
|
|||
![]()
EDISTYSTÄ!
Bensan suodattimen vaihdoin, ei vaikuttanut. Mutta otin irti tiekkaria ohjaavan lämpötila-anturin johdon niin alkoi toimia lähes normaalisti. Vaihdoin anturin ja laitoin liittimen kiinni----> käyntiin ja samalla tavalla pätkii. johto on nyt irti. Ilmeisesti johtuu siitä kun moottorin käyntilämpötila on vain 70´c:tta, ettei toimi kunnolla noin kylmänä. 92´c asteinen termari tilaukseen ja nyt katsellaan kojelaudan check engine jouluvaloa siihen asti kun saadaan uusi paikoilleen. Oletko JAMANT törmänny vastaavanlaisiin lämpötila-anturin ongelmiin? |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! Nettikauppa: www.jamant.fi |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O/V jeep | f250 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.07.2007 18:22 |
Ja Jeep | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 04.03.2007 23:54 |
Nyt Jeeppi asiantuntijat ja muutkin | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 36 | 30.10.2005 17:30 |
Auttakaa asiantuntijat | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.09.2004 08:28 | |
Jeep(c) | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 20.09.2004 06:42 |