![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ilmakompura?Minkäslaisia kompuroita porukoilla on käytössä? Asennuspaikkalla ei varmaan ole suurta merkitystä? Entä ohjaus oletteko laitelleet painekytkimiä niin että pysyy vakio paine asetuissa rajoissa esim 6-8bar vai pelkästään napin takana ja käytetään kun tarvitaan? Pumpuks tulee viairin 450 pumppu ja 20L alusäiliö mallia kuorma-auto. Pistäkää paljon kuvia/linkkejä jos sais jotain vinkkiä??
|
#2
|
||||
|
||||
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
(Oli asennettu Viarin 450 ja säiliö, ARB:n johtosarjan jatkoksi) Edited by - Holst on 12/09/2006 11:02:06 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ittellä halpis 20€ "heavy duty" horse power merkiltään jännitteenalentimen kautta.
Päälle ohjataan kytkimellä ja sammuu joko siitä tai kun paine menee liian suureksi niin itsestään ![]() Neljäs on menossa takuun alla vuoden sisään. Se ei vissiin tykkään kun lukoille pitää olla vähintään 5-6 bar. paine. Kattelussa olis kovasti 24 volttinen kone kohtuu rahaan eli alle satkun sellanen pitää lähteä. Vinkkejä?? Viair:t ja muut siis pois ostoslistalta. Mikähän niissäkin sitten loppupelissä maksaa? Parin kw:n säiliöllisen kompuran kun saa verkkovirtaan 79 €:lla. ____________________________________ - eskimo OffRoad Kainuu, SLCK #110, Komk OffRoad team |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo onhan noi "vähän" hintavia mutta pitäis kestää. Takuu kun ei paljoa jeesa kun tahtoo kuitenkin mennä rikki just silloin kun sitä eniten tarvii...
Mulla ei ole lukkoja jotka painetta tarvii mutta etuvinsin käyttö tulee paineilmalla (tojon mekaaninen) Ja mahdollisesti takavinssin vapautus tulee paineella. Tai noi olis tarkoitus laittaa on vähän suunnittelu auki. Mites paineilma järjestelmät on toiminut talvella?? |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on honkkarin kompura, tavallinen iso säädettävä painekytkin ja pikku sammuttimesta tehty pullo. Säädöt on niin että puskee 6 baria säiliöön ja lähtee uudestaan rummuttamaan 3 barin kohdalla. HJ-61 lukot nykysilä sylkyillä lakkaa toimimasta jossain 2 barin pinnassa. Muutama kuva löytyy -> http://www.g-69.tk/gallery2/projektit/BJ-40/paineilmaa/
Sellasen huomasin että nyt ei jotenkin oikeen kunnolla enään jaksa renkaita täyttää kun johonkin 1 barin korville. Sillon kun kompura oli irrallaan niin kyllä sillä nihkeesti renkaat täytty 2 baariin mutta aikaa se silloinkin otti. No täytyy parempi kompura hommata ja siksi teinkin sellasen puolikiinteen asennuksen ja jos kompura paukkaa niin sitä voi täyttää ulkopuolisella lähteellä tai laittaa jonkun muun kompuran helposti tilalle. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Oma on melkolailla samanlainen mutta 12V. ____________________________________ - eskimo OffRoad Kainuu, SLCK #110, Komk OffRoad team |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
www.alanmiehet.com #1 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Meillä oli joskus hj:ssä kompura tehty jostain mootorinsa poltaneesta naulaimen kompurasta (halvalla vuokraamosta saatu) ja siihen liitetty joku sähkötrukin 24V moottori ja säiliönä joku kuormurin lisävaruste paineilma torvien säiliö.
Kytkennät oli painekytkimellä ja virta katkaisijalla. Kyllä ainakin riitti paine ja ilma ja moottori jakso pyörittää kun meinaan auto heilahti kun lähti käyntiin. ei ollut kyllä mikään hiljanen mutta eipä se paljoo pörähtäny kun oli säiliö täynnä. ######################### Tää on ihan helpporeitti. ######################### |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Onkos kukaan ottanut ilmastoinnin kompuraa hyötykäyttöön?
Ilmeisesti pitäisi olla imupuolella jonkinlainen öljyn syöttö, ja painepuolella sitten öljynkerääjä... --------------------------------------------------------- Chevy Blazer -82 350TBI,TH350,NP208 "iso mutta kömpelö" Ford Bronco II "Maastotaunus" --------------------------------------------------------- |
#13
|
|||
|
|||
![]()
mulla on muuan ohvaavan mehtirattorin korjoojan tekemä kompura käytössä. itse kompurayksikkö on peräisin jostakin metsä koneesta tai muusta vastaavasta kikottimesta, on kuulemma käytetty merkkausvärin ruiskutuspaineen tuotannossa ja ehkä kuskin jakkaran paineilmatoinintoihin. mjoottori oli valmiiksi 24v ja näyttäs tyyppikilven mukaan 9.2A virtaa huutelevan.
säiliö ja säätimet on peräisin jostakin halpis kompurasta. käynnistyy noin 4 bar ja sammuu noin 7 bar. ei tääkään mikään tykki ole mutta kyllä 35x12,5 mielummin tällä uudelleenpaineistaa metsän jälkeen kun käsipumpulla. ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nuissa normaaleissa ilmastoinnin kompuroissa on juurikin se ongelma että leikkaavat kiinni, ennemmin tai myöhemmin, jos ei ole öljytintä. ![]() Heikki H. FJDC Montenegros #21 ================================================== Chevrolet K5 Blazer 307+TH350+NP205+D60+14FF |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
niin kytke kaksi 12 volttista sarjaan = 24v. Ilman tuottokin samalla tuplaantuu! |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
A-P Kotimainen diesel on jees!!! Kuvia: http://aph.1g.fi/kuvat/ |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Tänään vasta kerkeen hakeen pumpun matkahuollosta ja huomenna pääsee mallaileen säiliöön yhteitä!!!
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Mä sijoitin kanssa roponi Viairiin. Kaverina sillä ~10l säiliö ja painekytkin + varoventtiili "normaalista" kompurasta. Lisäksi kyhäsin BJ:hin 12V-järjestelmän johon toi kompura, valot ym on kytketty.
![]() www.alanmiehet.com #2 |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Ostin tällä viikolla Sistekiltä jonkun FengShui kiinankompuran, kakspyttynen, tuotto tekstin mukaan 85L/min ja kykenee 150 PSI:hin.
![]() Kokeiltiin tuohon MakeLj:n 20 litran kompuranpyttyyn ja kesti 9 minuuttia 8 bariin. Maken omalla T-Maxin ykspyttysellä kesti samassa testissä 5 ja puol minuuttia. Itelle tulee pienempi säiliö. Kait sillä yhtä ARBbia käyttää ja saa renkaaseen vähän ilmaakin, miteköhä tota jos tarvii joskus käyttää vaikka pulttimopoa niin tekis yhdysletkun kahen auton säiliöiden väliin niin sais enemmän hönkää?? Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Jos tehet sen yhdysletkun niin kannattaa laittaa siihen hanat kumpiinkin päihin. Kannattaa myös katsoa että on saman tehoiset kompurat saattaa muuten tulla ongelmia pienemmän kompuran omistajalle.
Note! This message was posted anonymously! |
#21
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eri asia on että kestääkö ne sen. On toki tuokin käynyt mielessä. Niin ja sen toisen runko on +12 voltissa. ____________________________________ - eskimo OffRoad Kainuu, SLCK #110 Edited by - komk on 21/09/2006 08:39:54 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:ilmakompura | V.A.PAHTAJA | O/M/V Muut | 3 | 11.12.2007 19:11 |
B: Pörssistä jollekin ilmakompura autoon ilmaseksi | Jugga | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.03.2006 15:42 |