![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() AKK:n rakenneohjeet turvakaarilleAKK:n sääntökirjassa mainitaan seuraavaa: 8.2.1.1 Turvakehikko on sijoitettava kokonaisuudessaan etu- ja takapyöränripustuksien yläkiinnityspisteiden väliselle alueelle. Lisätuki (enintään 30x1,5mm putki) saadaan asentaa turvakehikon ja kallistuksenvaimentimen korikiinnityksen väliin ylittämään edellämainitut ylitykset. Elikkä silloinhan kaaret ovat sääntöjen vastaiset, jos takatuet tulevat takajousien takapuolelle. Mitähän tuokin nyt sitten tarkoittaa???? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mulla menee kaarien takatuet taka-akselin linjan takapuolelle,mutta ei takajousien riipukkeitten takapuolelle.(Kyseessä Suzuki SJ)
Turvallisuuskatsastuksissa on kelvannut joten sovellettaisiinko sääntöjä lehtijousisessa autossa hieman eri tavalla? Tässä sääntöjen mukainen: ![]() ![]() Ja tässä minun auton takatuet: ![]() Minun mielestä tässä tapauksessa pidemmät takatuet tekee rakenteesta vahvemman? Korjatkaa jos olen väärässä? Ja tässä vielä hyvä esimerkki takatukien tarpeellisuudesta Eurotrialista Unkarista 2005 ![]() Edited by - Racingrabbit on 15/10/2006 22:06:50 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Joo toi jousituspisteiden välillä plaa plaa plaa teksti ei oikein ymmärrä maastureita, varsinkaan omatekoisia sellaisia. Sääntöhän on henkilöautoille tarkoitettu, eli tuonne ralliin ym ym. Muutta pitääkin infota AKK:ta, että pitäskö tuohon laittaa lisäteksti, että ei koske off road luokkien autoja.
<center>--------------------------------------- Land-Wagoneer rojekti www.formula-offroad.fi </center> |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI Kaljapäissään ei onnistu ku pytyn ohi kuseminen |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja rungollisissa autoissa tolla ei varmaan ole suurta merkitystä toisin kun rungottomissa?!
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Toisaalta tossa RR:n Suzukissa noi takaputket on oikein kun ne on "rungonpäällä". Silloin on täydessä voltissa todennäkösempää ettei runko pain korin sisään. Näin jälkikäteen ajateltuna olis voinu toteuttaa noi O´rangen kaaret vähän toisin kiinnityspisteiden osalta. Takatuethan on tossa "tyhjän päällä" ja vieläpä melko kaukana rungosta.
![]() Yks tärkeä juttu, mikä monasti jää kaaria tehdessä huomioimatta, on se että kaikki mutkat tulisi olla "ulospäin" työntäviä. Tarkoitan sitä, että esim. kojelauta kierretään usein sisältä ulos päin olevalla mutkalla ja tällöin mikäli kaaret antaa periksi, alkaa tila ohjaamossa pienentyä melko pian ja tulee ahdasta. <center>Menossa Mukana: MäntsälänVaraosa/Kone-Heino, Mairuen kone ja pultti, AE-Kuljetus,Funny Shop,Britti-Osa, Alu-koo</center> |
#7
|
||||
|
||||
![]()
[/quote]
Minun mielestä tässä tapauksessa pidemmät takatuet tekee rakenteesta vahvemman? [/quote] Juuri näin. Liikkuva jääkaappi rules.... |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ja jos pilkkua ruvetaan halkomaan, niin noi auton ulkopuoliset kaaret ei kyllä täytä AKK:n rakenne kriteereitä.
Olisko esimerkiksi Jarella mahdollista vaikuttaa AKK:n sääntökirjassa oleviin pykäliin, jotka ovat nyt tehty aivan selvästi ralliautoja silmälläpitäen. Niitä voisi koettaa sorvat lähemmäs todellisia offroad autojen tarpeita/vaatimuksia. Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nää kaaret on tehty nenä sääntökirjassa kiinni,eikä niissä oo mitään säännöistä poikkeavaa ![]() KYLLÄ KASISSA ON KAUNIS ÄÄNI Kaljapäissään ei onnistu ku pytyn ohi kuseminen |
#10
|
|||
|
|||
![]()
No, heti pistää silmään noi MITSUN takatuet. Ne pitäisi olla suorat, ei taivutuksia...
Ehkäpä jotain muutakin, jos läheltä pääsis syynäämään. Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ja tässä vielä hyvä esimerkki takatukien tarpeellisuudesta Eurotrialista Unkarista 2005 ![]() Edited by - Racingrabbit on 15/10/2006 22:06:50 näyttää aika ohkaselta noi kaarien putket vai hämääkö kuva... www.montenegrooffroad.com Edited by - Jii-Jii on 16/10/2006 21:54:31 |