![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LäJä turbostaOnkos kellään tietoa mitä noi 2 valoa (vihreä ja punainen) rundarin alapuolella, "TURBO" tekstin kummallakin puolella on? Kokeiltiin ottaa hukkaportilta se alipaineohjausletku tai mikälie irti, ahdot nousivat 0.6bar:ista 0.8-0.9bar. Ekaks syttyy vihreävalo, 0.7bar syttyy punanen, ja 0.8bar sammuu vihreä. Pers-tuntumalta kiihtyy paremmin kuin ilman hukkaporttin ohjausta, mutta yli 100 ei mene (letku paikoillaan pääsee ~120) infoa plix :>
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Se punainen valo on vaan turbon varoitusvalo, tehdassäädetty syttymään n.0,8bar kohdalla.
Ei siis mitään vakavaa, niitten valojen anturit on siellä konehuoneessa kuskinpuolen lokarissa kiinni - jos häirittee niin ne valot voi ohittaa. Se ei siis ohjaa mitään tms. varoittaa vaan kuljettajaa "liian kovasta" ahdosta joka siis normaalitilanteessa kertoisi että jotain on vialla esim. letkuvuoto tms. . . ____________________________ VAZ 2121 Niva SORONÓ Off-Road Team #1 Mansen Maasturi Club toveriniva(at)kotikone.fi |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Syöttöpumpun kellolla tapahtuu varmaan jotakin ihmeellistä jos huippunopeus rupeaa laskemaan? Ei se mulla tuolleen tehnyt,päin vastoin. Ei tosin mitään radikaalia tehonlisäystä saa jos ei syöttöpuolta ruuvaile. Eikä vissiin saa älyttömästi vielä sittenkään.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tuota samaa minunkin piti kysyä että eihän se varmaan mitään syöttöä poikki lyö kun syttyy punainen valo, saati vaikuta toimintaan jos ohittaa koko systeemin.
Aikani tutkittuani ja pohdittuani (en jaksanut purkaa johtosarjaa) tulin siihen tulokseen että tuskin näissä työkoneissa moisia hienouksia on. Ite laitoin rajoitin venttiilin hukkaportin letkuun, vähän potkii paremmin mutta ei nyt aivan ällikällä lyö, paineet nousi vakiosta 0.6 barista jopa huikeaakin huikeaan 0.9bariin. Käänsin kanssa tossa yks kerta syöttöpumpun akselilta kaasuvivustoa parilla boorilla taaksepäin, TUNTUU että heräisi aikaisemmin mutta sehän onkin vain perstuntuma. Pitää joku päivä vaihtaa tuohon pumpun akseliin se tiiviste mikä tuntuu kusevan joka 2L koneessa, maksoi merkkiliikkeestä huikeat 8 euroa sisältäen myös sen kannen tiivisteen. Sit pitää vielä survoa cooleri sinne jäähdyttimen eteen, sit vois katella sitä syöttöruuvia jos jaksaa. SIT VIELÄ: käykö CT-20:n pakopesä CT-26:seen? Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen. WIRMA Montenegros#10 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
4 runnerin turbosta?? | Hailux | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.08.2007 15:30 |
patrollin hti15 turbosta | mikkoimp | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.06.2007 23:42 |
TURBOSTA kukatietää? | hoojii | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 02.01.2007 17:09 |
Infoa KKK turbosta? | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 04.12.2006 15:24 |
Mitä kuuluu maksaa Garretin turbosta? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 08.10.2003 14:11 |