Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.07.2006, 16:10
Charles.W Charles.W ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.04.05
Sijainti: Espoo
Viestit: 57
Perusasetus

LäJä turbosta


Onkos kellään tietoa mitä noi 2 valoa (vihreä ja punainen) rundarin alapuolella, "TURBO" tekstin kummallakin puolella on?

Kokeiltiin ottaa hukkaportilta se alipaineohjausletku tai mikälie irti, ahdot nousivat 0.6bar:ista 0.8-0.9bar. Ekaks syttyy vihreävalo, 0.7bar syttyy punanen, ja 0.8bar sammuu vihreä. Pers-tuntumalta kiihtyy paremmin kuin ilman hukkaporttin ohjausta, mutta yli 100 ei mene (letku paikoillaan pääsee ~120) infoa plix :>

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.07.2006, 16:40
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Se punainen valo on vaan turbon varoitusvalo, tehdassäädetty syttymään n.0,8bar kohdalla.

Ei siis mitään vakavaa, niitten valojen anturit on siellä konehuoneessa kuskinpuolen lokarissa kiinni - jos häirittee niin ne valot voi ohittaa.
Se ei siis ohjaa mitään tms. varoittaa vaan kuljettajaa "liian kovasta" ahdosta joka siis normaalitilanteessa kertoisi että jotain on vialla esim. letkuvuoto tms.

.

.

____________________________
VAZ 2121 Niva
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva(at)kotikone.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.07.2006, 17:54
Samppa79:n Avatar
Samppa79 Samppa79 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 18.07.04
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 903
Perusasetus

Syöttöpumpun kellolla tapahtuu varmaan jotakin ihmeellistä jos huippunopeus rupeaa laskemaan? Ei se mulla tuolleen tehnyt,päin vastoin. Ei tosin mitään radikaalia tehonlisäystä saa jos ei syöttöpuolta ruuvaile. Eikä vissiin saa älyttömästi vielä sittenkään.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.07.2006, 21:16
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Tuota samaa minunkin piti kysyä että eihän se varmaan mitään syöttöä poikki lyö kun syttyy punainen valo, saati vaikuta toimintaan jos ohittaa koko systeemin.
Aikani tutkittuani ja pohdittuani (en jaksanut purkaa johtosarjaa) tulin siihen tulokseen että tuskin näissä työkoneissa moisia hienouksia on.

Ite laitoin rajoitin venttiilin hukkaportin letkuun, vähän potkii paremmin mutta ei nyt aivan ällikällä lyö, paineet nousi vakiosta 0.6 barista jopa huikeaakin huikeaan 0.9bariin.
Käänsin kanssa tossa yks kerta syöttöpumpun akselilta kaasuvivustoa parilla boorilla taaksepäin, TUNTUU että heräisi aikaisemmin mutta sehän onkin vain perstuntuma.

Pitää joku päivä vaihtaa tuohon pumpun akseliin se tiiviste mikä tuntuu kusevan joka 2L koneessa, maksoi merkkiliikkeestä huikeat 8 euroa sisältäen myös sen kannen tiivisteen.

Sit pitää vielä survoa cooleri sinne jäähdyttimen eteen, sit vois katella sitä syöttöruuvia jos jaksaa.

SIT VIELÄ: käykö CT-20:n pakopesä CT-26:seen?

Kaikki on mahdollista, paitsi pyörö-ovesta hiihtäminen.
WIRMA
Montenegros#10
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4 runnerin turbosta?? Hailux Tekniikka & Jutustelu 3 25.08.2007 15:30
patrollin hti15 turbosta mikkoimp Tekniikka & Jutustelu 4 16.06.2007 23:42
TURBOSTA kukatietää? hoojii Tekniikka & Jutustelu 12 02.01.2007 17:09
Infoa KKK turbosta? Eskimo Tekniikka & Jutustelu 10 04.12.2006 15:24
Mitä kuuluu maksaa Garretin turbosta? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 08.10.2003 14:11


Sivu luotu: 07:33 (GMT +2).