![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() tärkeä kysymys tietäjille!eli,kun täällä on lukenut näitä teknisiä juttuja niin olen tullut siihen tulokseen et kun puhutaan jonkun offi vehkeen akseleista niin mogin portaalit olis kovasana..olenko jo nyt hakoteillä vai jatketaanko kyselyä? toisin sanoen missä hinnoissa tuollaiset akselit on ja onko niissäkin vielä erillaisia/eroavaisuuksia toisiinsa nähden?? entä sitten mogin voimansiirto jakolaatikko,vaihteisto. mites nämä onko käyttö tavaraa?? eli päällimmäinen ja tärkein tässä vaiheessa oleva kysymys haaveilun/haaveiden toteutumisen kannalta on et mitä noista esim.akseleista pitää,joutuu tai kannattaa maksaa ostajana kun ei ole mitään hajua ja myyjähän saattaa vedättää jos sen tajuaa.. ainiin ja sekin vielä olisko siitä mogin rungosta jo aihioksi sellaisenann kun siinähän on kierrejouset ynm. härpäkkeet jo valmiina?? kiitos kumminkin etukäteen asiallisista vastauksista. jostainhan se on aloitettava.. jos mieleistä ei löydy, tehdään itse!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Et ole ollenkaan hakoteillä, kyllä ne mogin akselit on tosiaan aika kova sana.
Hintoja on hieman vaikea määritellä, sehän määräytyy myyjän/ostajan keskinäisellä sopimuksella, mutta jos tonnilla saat akselit, niin se on melkein edullista, jos taas pitää 3k€ maksaa, niin se ei ole edullista. Eroavaisuuksia löytyy aika paljonkin, mm. akseleiden kokonaisvälityksiä on 5.3-8.8, leveyseroja myös löytyy, kapeimmat on suunnilleen 140cm. Samoin rakenteellisia eroja niistä löytyy, on ns. peltikuorisia ja valukuorisia ja niiden osat eivät ole keskenään sekoitettavia. Voimansiirrosta sen verran, että kyllähän ne laatikot on ihan käyttökelpoista tavaraa, mutta aika painavia vaan ovat. Akseleissahan ei ole sellaisia yleisesti kierrejousitetuissa käytettyjä tukivarsia, vaan mogin akselit on tuettu perämurikasta lähtevällä kardaanin ympärillä olevalla putkella, joka on kiinni jakolaatikossa ns. kääntökuulalla, myös tämä on erittäin painava rakenne. Mogin runko on kyllä käyttökelpoinen, mutta mutta, taas tulee se sama sana ku aiemminkin, PAINAVA. Helpoimmalla kyllä pääsee, jos käyttää mogin rungon ja alustan suunnilleen sellaisenaan, tietysti pientä muokkausta voi/täytyy harrastaa. Tosi vaikea yrittää selittää näitä asioita, helpompi olis jos pääset johonkin näkemään omin silmin ja joku asiaa ymmärtävä olis mukana. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
kiitos.
oli hyvä suuntaa antava vastaus. jos mieleistä ei löydy, tehdään itse! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
meinasitko hartsa laittaa chevyyn portot alle? =)
Mikä ei tapa,se vahvistaa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
MMC:n kerhotapaaminen 6.5 (tärkeä) | TOHJ61 | Tapahtumat | 1 | 05.05.2008 12:04 |
Wagon lukosta kysymys tietäjille? | iurista | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 17.01.2007 21:21 |
Kysymys suzuki tietäjille. | Tomppa82 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 07.09.2005 21:39 |