![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Sytytyksen alipainesäädön "kuristus" (?)Esimerkki rangesta, mutta lienee yleistettävissä muihinkin merkkeihin jos niissä on samantyyppinen "kuristin" imusarjasta virranjakajalle menevässä letkussa. Eli 3.5 efi rangessa oli tuossa letkussa sellainen muovinen punamusta lieriö, punaisessa päässä luki DIST ja mustassa CARB, joten ei oo helppoa laittaa väärin päin. Kyseinen yksilö kuitenkin toimi siten, että ilma kulki vaan yhteen suuntaan, eli imusarjasta jakajaan päin, toinen suunta oli ihan tukossa (oikeesti, härpätin riippu letkuineen kielestä ehkä minuutin, joten jos se päästää ilmaa läpi niin aika hitaasti sitten). Ja se "kuristin" siis oli asennettu oikein päin, DIST jakajaan päin ja CARB imusarjaan. Puhaltelin paineilmaa siihen varovasti mutta toiminta ei muuttunut, toinen suunta edelleen kokonaan tukossa. Päättelin siitä sitten nerokkaasti että jos imusarjan alipaine ei ikinä pääse jakajan kellolle, niin eipä se paljon mitään säädä. Korjavin systeemin sitten suoralla letkulla kuten ainakin mulla olevassa 3.9 efissä on, ja alipainesäätö tietty alkoi toimimaan. Kone käy edelleen aika samalla tavalla, liikkuu tiellä ehkä hieman herkemmin, mutta isoa eroa ei ole. Polttoaineenkulutus aika ennallaan, ei ainakaan tavallista runsaampi. Suurin ero oli palavan turpeen haju, eli se puute. Pakoputkiston päältä tuli viikon- loppuna turhan tutuksi tullutta tuoksua vain pari kertaa, ja *hyvin* lievästi. Myös jäähdytysneste on mittarin mukaan hieman viileämpää, erityisesti siirtymillä jolloin kone kiertää vajaan/noin kolme tonnia, aiemmin lämpömitarin viisari valui puoleenväliin asteikkoa ja hieman sen ylikin, nyt se on kokoajan siinä normaalissa paikassa hieman vaille puolenvälin, vaikka keli oli aika lämmin ja aurinkoinen. Perusennakko näkyi olevan hieman myöhässä, oli noin 4 astetta ennen ja pitäis olla 6. Ja sitten tuon sepustuksen jälkeen asiaan: - miten tuon "kuristimen" pitäis toimia? Hillitä virtausta toiseen (kumpaan?) suuntaan? - onko suoran letkun käyttö hyvä vai huono juttu? Eli laitetaanko uus/toimiva "kuristin" vai antaako olla suoralla letkulla? -Paavo "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kaasarivehkeissä se on "fuel trap"..... tosin metallinen..... ja ilmeisestikin toimii vain säiliönä, ettei bensaa kulkeudu jakan kalvolle..... voipi efissä olla tietty muukin juttu.
Tapsa - Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sen mutikan nimi on "vacuum delay unit", eli toimii hidastimena. Ilman pitäisi liikkua toiseenkin suuntaan, mutta hitaammin.
Osassa autoja on ilmeisesti tehtaalta alkaen ollut suora letku enkä usko sen aiheuttavan mitään ongelmia. Voin tietty myydä sulle uudenkin ![]() T, Antti |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-TimoV "The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- Lommone Ranke Rooveri - |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Oolrait, kiitoksia kommenteista, jälleen kerran, antaa olla vaan suoralla letkulla.
"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: kärjettömän sytytyksen vahvistinmoduli suikkaan | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.02.2006 23:33 |