Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.06.2006, 15:17
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Sytytyksen alipainesäädön "kuristus" (?)


Esimerkki rangesta, mutta lienee yleistettävissä muihinkin merkkeihin jos niissä on
samantyyppinen "kuristin" imusarjasta virranjakajalle menevässä letkussa.

Eli 3.5 efi rangessa oli tuossa letkussa sellainen muovinen punamusta lieriö, punaisessa
päässä luki DIST ja mustassa CARB, joten ei oo helppoa laittaa väärin päin. Kyseinen
yksilö kuitenkin toimi siten, että ilma kulki vaan yhteen suuntaan, eli imusarjasta
jakajaan päin, toinen suunta oli ihan tukossa (oikeesti, härpätin riippu letkuineen
kielestä ehkä minuutin, joten jos se päästää ilmaa läpi niin aika hitaasti sitten).

Ja se "kuristin" siis oli asennettu oikein päin, DIST jakajaan päin ja CARB imusarjaan.

Puhaltelin paineilmaa siihen varovasti mutta toiminta ei muuttunut, toinen suunta
edelleen kokonaan tukossa. Päättelin siitä sitten nerokkaasti että jos imusarjan
alipaine ei ikinä pääse jakajan kellolle, niin eipä se paljon mitään säädä.

Korjavin systeemin sitten suoralla letkulla kuten ainakin mulla olevassa 3.9 efissä on,
ja alipainesäätö tietty alkoi toimimaan.

Kone käy edelleen aika samalla tavalla, liikkuu tiellä ehkä hieman herkemmin, mutta
isoa eroa ei ole. Polttoaineenkulutus aika ennallaan, ei ainakaan tavallista runsaampi.

Suurin ero oli palavan turpeen haju, eli se puute. Pakoputkiston päältä tuli viikon-
loppuna turhan tutuksi tullutta tuoksua vain pari kertaa, ja *hyvin* lievästi. Myös
jäähdytysneste on mittarin mukaan hieman viileämpää, erityisesti siirtymillä jolloin
kone kiertää vajaan/noin kolme tonnia, aiemmin lämpömitarin viisari valui puoleenväliin
asteikkoa ja hieman sen ylikin, nyt se on kokoajan siinä normaalissa paikassa hieman
vaille puolenvälin, vaikka keli oli aika lämmin ja aurinkoinen.

Perusennakko näkyi olevan hieman myöhässä, oli noin 4 astetta ennen ja pitäis olla 6.

Ja sitten tuon sepustuksen jälkeen asiaan:

- miten tuon "kuristimen" pitäis toimia? Hillitä virtausta toiseen (kumpaan?) suuntaan?

- onko suoran letkun käyttö hyvä vai huono juttu? Eli laitetaanko uus/toimiva "kuristin"
vai antaako olla suoralla letkulla?

-Paavo

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.06.2006, 17:19
Tapsa_ja_Dumbo Tapsa_ja_Dumbo ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.04.04
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 990
Perusasetus

Kaasarivehkeissä se on "fuel trap"..... tosin metallinen..... ja ilmeisestikin toimii vain säiliönä, ettei bensaa kulkeudu jakan kalvolle..... voipi efissä olla tietty muukin juttu.

Tapsa

- Women and cats will do as they please, and men and dogs should relax and get used to the idea -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.06.2006, 18:50
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Sen mutikan nimi on "vacuum delay unit", eli toimii hidastimena. Ilman pitäisi liikkua toiseenkin suuntaan, mutta hitaammin.

Osassa autoja on ilmeisesti tehtaalta alkaen ollut suora letku enkä usko sen aiheuttavan mitään ongelmia. Voin tietty myydä sulle uudenkin

T, Antti
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.06.2006, 10:57
TimoV:n Avatar
TimoV TimoV ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 1.273
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Sen mutikan nimi on "vacuum delay unit", eli toimii hidastimena. Ilman pitäisi liikkua toiseenkin suuntaan, mutta hitaammin.

Osassa autoja on ilmeisesti tehtaalta alkaen ollut suora letku enkä usko sen aiheuttavan mitään ongelmia. Voin tietty myydä sulle uudenkin

T, Antti
Mulla ao. letku on suora. Ei mitään mutikoita.

-TimoV

"The original anti-theft devices -- Lucas Electric products." RR 3.5EFI Vogue, 1986

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.06.2006, 11:43
Niko:n Avatar
Niko Niko ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.03
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mulla ao. letku on suora. Ei mitään mutikoita.
Mulla ja - nykyään. Mäkään en meinaan saanut tuosta palikasta ilmaa läpi, niin otin pois. En kyllä osaa sanoa, että onko toimenpiteellä ollut vaikutusta puoleen tahi toiseen.

- Lommone Ranke Rooveri -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.06.2006, 13:39
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Oolrait, kiitoksia kommenteista, jälleen kerran, antaa olla vaan suoralla letkulla.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: kärjettömän sytytyksen vahvistinmoduli suikkaan O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.02.2006 23:33


Sivu luotu: 23:48 (GMT +2).