![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Toyota 8" peräElikkäs, missäs eri malleissa näitä on käytetty? Ainaki Hiluissa, Hiacessa ja 70:ssä cruiserissa. Olis tarvetta lukottomalle tasauspyörästölle, kun tuli tilattua Detroitin EZ-lockeri. Tiedossa olis yks diesel noppa-corolla pois haku hintaan, mutta onko siinä käypänen perä? Millään ei viittis turhaan sitä dexteriä raahata tontille ja purkaa ja huomata, ettei käykkään ja sitte on taas turhaa romua pihalla.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Oliko ajatuksena laittaa toi lockkeri sitten taka-akselille?
Jos näin ja teet sen lockkerin esim. LäJän etuperämurikkaan eli siis avoimeen murikkaan niin kerro ihmeessä sit sopivasta laakeroinnista ja mistä löysit. Etuperän ja takaperän poskilaakerithan on LäJässä eri kokoset sisähalkasijaltaan ja tietysti laakerit on sitä kokoluokkaa ettei tavan laakeriliikkeistä sellaisia saa. Huhua on kuulunu että Toyotan tiskiltä Hiluksin laakereita kyseleen, että sieltä löytyis oikean kokonen laakeri millä Läjän etutasauspyörästön saa sovitettua takamurikkaan. Meillä oli kans vaan aikeina laittaa joku automaattilukko LäJän takamurikkaan ja siis etumurikan avoimeen tasaupyörästön koteloon jne. ja sitten rakentaa etuperään kiristetty kitka mutta laiskuus laakerisovituksissa sai aikaan sen että hitsattiin kitkalukko kiinni. Nyt tarvis jossain välissä vielä sovittaa se kitkalukko etumurikkaan. Sorry vähän meni OT. ____________________________ VAZ 2121 Niva SORONÓ Off-Road Team #1 Mansen Maasturi Club toveriniva@kotikone.fi |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo, tarkoitus oli laittaa toi lokkeri taakse. Olikos noi laakeri koot joteski näin: läjä takana 50/83, sit hiluksi ja hiace 45/80, jossain topicissa tais noi olla. Etuperä pysyy toistaseksi avoimena, kytkettävä lukko sinne sitte joskus. Kun sais ton tasauspyörästön jostain, niin sitte aletaan ihmettelemään laakerointia.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, unohdetaan sitten samantien se Lj:n high-pinion murikan asentaminen taka-akseliin. Hyvä idea, mutta ei vaan toimi.
www.alanmiehet.com #1 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
m: hj:n perä | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 05.04.2007 20:15 |
m:hj:n perä | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 04.10.2006 20:32 |
M:TOYOTA HIACE KONE.PERÄ.LOOTA(hinnat)YM. | Micco | O/M/V Muut | 14 | 22.12.2005 19:31 |
o:UAZ:n perä | mexico | O/M/V Muut | 2 | 17.10.2005 21:45 |
M:TOYOTA HIACE KONE,PERÄ,LOOTA.YM | O/M/V Muut | 1 | 28.03.2005 21:16 |