Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.06.2006, 09:55
murikka murikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.05
Sijainti: Askola city
Viestit: 239
Perusasetus

Toyota 8" perä


Elikkäs, missäs eri malleissa näitä on käytetty? Ainaki Hiluissa, Hiacessa ja 70:ssä cruiserissa. Olis tarvetta lukottomalle tasauspyörästölle, kun tuli tilattua Detroitin EZ-lockeri. Tiedossa olis yks diesel noppa-corolla pois haku hintaan, mutta onko siinä käypänen perä? Millään ei viittis turhaan sitä dexteriä raahata tontille ja purkaa ja huomata, ettei käykkään ja sitte on taas turhaa romua pihalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.06.2006, 10:13
NKH:n Avatar
NKH NKH ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: Pälkäne, Finland.
Viestit: 1.685
Perusasetus

Oliko ajatuksena laittaa toi lockkeri sitten taka-akselille?

Jos näin ja teet sen lockkerin esim. LäJän etuperämurikkaan eli siis avoimeen murikkaan niin kerro ihmeessä sit sopivasta laakeroinnista ja mistä löysit.
Etuperän ja takaperän poskilaakerithan on LäJässä eri kokoset sisähalkasijaltaan ja tietysti laakerit on sitä kokoluokkaa ettei tavan laakeriliikkeistä sellaisia saa.
Huhua on kuulunu että Toyotan tiskiltä Hiluksin laakereita kyseleen, että sieltä löytyis oikean kokonen laakeri millä Läjän etutasauspyörästön saa sovitettua takamurikkaan.

Meillä oli kans vaan aikeina laittaa joku automaattilukko LäJän takamurikkaan ja siis etumurikan avoimeen tasaupyörästön koteloon jne. ja sitten rakentaa etuperään kiristetty kitka mutta laiskuus laakerisovituksissa sai aikaan sen että hitsattiin kitkalukko kiinni.
Nyt tarvis jossain välissä vielä sovittaa se kitkalukko etumurikkaan.

Sorry vähän meni OT.

____________________________
VAZ 2121 Niva
SORONÓ Off-Road Team #1
Mansen Maasturi Club
toveriniva@kotikone.fi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.06.2006, 10:31
murikka murikka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 19.02.05
Sijainti: Askola city
Viestit: 239
Perusasetus

Joo, tarkoitus oli laittaa toi lokkeri taakse. Olikos noi laakeri koot joteski näin: läjä takana 50/83, sit hiluksi ja hiace 45/80, jossain topicissa tais noi olla. Etuperä pysyy toistaseksi avoimena, kytkettävä lukko sinne sitte joskus. Kun sais ton tasauspyörästön jostain, niin sitte aletaan ihmettelemään laakerointia.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.06.2006, 16:03
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Joo, unohdetaan sitten samantien se Lj:n high-pinion murikan asentaminen taka-akseliin. Hyvä idea, mutta ei vaan toimi.

www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
m: hj:n perä Jii-Jii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 05.04.2007 20:15
m:hj:n perä Jii-Jii O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.10.2006 20:32
M:TOYOTA HIACE KONE.PERÄ.LOOTA(hinnat)YM. Micco O/M/V Muut 14 22.12.2005 19:31
o:UAZ:n perä mexico O/M/V Muut 2 17.10.2005 21:45
M:TOYOTA HIACE KONE,PERÄ,LOOTA.YM O/M/V Muut 1 28.03.2005 21:16


Sivu luotu: 23:56 (GMT +2).