![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Lantikan jarruihin autom säätö IIAOlisko neuvoa miten tekisi automaatti säädöt 88" vm 64 lantikkaan? Itsellä olisi ajatus ns toiseen suuntaan myötä antavasta akselista (kiristin),pulttais jarrukenkiin kiinni, pienellä toleranssilla,niin että jarrutuksen jälkeen jäisivät "lähelle rumpua" Tai sitten toinen vaihtoehto löytyykö ,sellaisia mäntiä joissä olisi automaatti säätö? Henkilö autoissa autom säätö toteutettu,männässä olevalla laahaus renkaalla,kuin männän rengas , Olisiko tälläisiä myynnissä vai olisiko kokeiltava sorvissa pyöräyttämistä,lisättävä mäntään lisä ura johon teettäis sopivan kiristys renkaan. Olen asentanut uudet rummut,kengät,jne mutta jarrut kaukana vaikka kuinka säätäis,en ole vielä avanut, ja katsonut onko säätäjän tappi antanut periksi jarrukengissä niin kuin "Paloautoprojektissa". Kikotin saanut värin niskaan,vaihteiston päälle kotelon, BX GTI,n penkit,jne.galleryssa parit kuvat, alimpia.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kengissä on myös tiettyä "kätisyyttä".
Kannattaa avata ja tarkistaa ne ensin. Pyörähtääkö epäkesko ympäri kun säädät? Pitää itseltä tarkistaa vielä kyseinen homma toisesta takajarrusta. Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. FC paloautoprojekti |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pyörähtää ympäri ottamatta kenkä rumpuun.Tuntee kyllä säätäessä epäkeskon mutta ei muuta.
Ostin säätö osat joissa oli isot ja pienet kiekot ja laitoin ne isommat ,tarviaa tarkistaa mitä olisi tehnyt asentaessa väärin,ja koittaa korjata asia,jos ei autom säätöjä saa keksittyä. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kunhan epäkeskot on oikein, ota rummut auki ja katso kengät että ovat oikein. Pikaisesti ja vähän tarkemminkin katsottuna niissä ei näytä olevan eroa, mutta kyllä niissä on.
Land Rover Series 2A, 1965. SWB station wagon. FC paloautoprojekti |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin Defenderin jarrukengässä oleva nasta on toiselta puolelta paksumpi, ja tuo paksumpi puoli on se, mihin epäkeskosäädin ottaa kiinni. Jos nasta on väärin päin (niinkuin se voi uudessa kengässä olla), niin sen voi napauttaa vasaralla irti ja kääntää toisin päin.
- p |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Jarru kengissä ei ole läpi säätö tappia (toisella puolella vaan),pajalta tulee uudet sylinterit.Korjasin jarrukilvessä olevat paksut alatapit,mihin tulee jarrukengät kiinni poraamalla reijän läpi ,jonkun auton venttiilijouset jarrukilven ulkopuolelle, pultilla kiristin,ne pääsee nyt kumminkin elämään hihnojen kulumisen mukaan.Tapit oli aika irtonaisen oloiset ennen reparointia,meinasin hitsata kiinni kilpeen mutta tämä on parempi korjaus.
Kyllä Brittiautojen startissa on kaunis ääni! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: MB 280 G autom. | Markol | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 07.08.2007 08:42 |
M: MB 200 D autom -88 -MYYTY- | pee | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 07.06.2006 18:31 |
OT: M: MAZDA 626 AUTOM 2.0 GLX -88 HP 350 € | pee | O/M/V Muut | 26 | 19.09.2005 19:45 |
M:Range efi autom -88 | Klasu | O/M/V Muut | 20 | 21.02.2005 17:38 |
m:bensa bj v6+autom. | O/M/V Muut | 7 | 08.10.2004 18:42 |