Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.06.2006, 07:25
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kytkimen tehostus???


Millä saa kytkintä tehostettua parhaiten?
Onko tietoo??

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.06.2006, 07:26
rm67:n Avatar
rm67 rm67 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.05.05
Sijainti: Kolho, Finland.
Viestit: 448
Perusasetus

[quote]
Millä saa kytkintä tehostettua parhaiten?
Onko tietoo??


Ne pyörät jotka ei vedä, niin ne jarruttaa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.06.2006, 07:27
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Esim. HJ-61 on alipainetehostin kytkimelläkin jos sitä tehostusta tarkoitit?

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.06.2006, 07:38
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

On sitä ollut viimeisissä 60:ssäkin.

Mitä eroa on hoijakan tapauksessa tehostamattomassa ja tehostetussa työsylintereissä?

Motonetin mukaan ne on eri koodeilla.

Saisko tehostamattoman pelaamaan tehostetun pääsylkyn kanssa?

Onkos raadilla kokemuksia?

Niin ja avaajalle tiedoksi, että hoijakassa kytkyttimen tehostin toimii alipaineella niinkuin jarrutehostinkin.
Saman näköinen systeemi.

____________________________________
- jm

OffRoad Kainuu, SLCK #110, Komk OffRoad team

Edited by - komk on 06/06/2006 08:39:35
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.06.2006, 08:07
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Ei se työsylinteri tiedä millaiselta pääsylkyltä sitä painetta tulee,
jos tehostamattoman ja tehostetun pääsylinterin halkaisija ja iskunpituus
(=tilavuus) sopii niin eikös tehostetun voi laittaa suoraa tilalle?

Tai toisinpäin, jos vanhan ja uuden työsylinterin halkaisija ja iskunpituus
ovat samoja, niin niiden kanssa voi käyttää kumpaa tahansa pääsylkkyä.

Jos tilavuudet ei oo samoja, niin sitten pitää miettiä mistä ottaa ekana
kiinni, ettei käy niin että työsylinteristä pullahtaa mäntä pihalle.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.06.2006, 10:51
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

tossa kuva hj61 kytkintehostajasta ja pääsylkystä.


.
.
.
.
.
.
.
.




Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.06.2006, 12:45
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

muuten mikähän saattas aiheuttaa 61:n kytkimellä seuraavaa: kytkimestä kuuluu "tikutusta tai kuin jokin laakeri kitisis" kun laittaa jalan polkimelle sileen että justiin tuntee, tai nostaa poljinta, tikutus loppuu?

Kytkin vaihdettu kokonaisuudessaan vuosi sitten, mutta ääni kuului jo syksyllä. Välillä sitä ei kuulu. Oisko ilmaa kytkinnesteessä?

"ei ollu mikään amerikan temppu"

SLCK #73
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.06.2006, 07:31
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Moi,

Kiitos RM kun laitoit kysymyksen pulmaani!

Pieni lisä kyssäri:
Hommasin just tommosen HJ61sen tehostetun kytkimen sylinterin (joka tossa jjtp:n kuvassakin on)

Miten tärkeetä on että nämä kaksi osaa (se alipainesylinteri ja se varsinainen poljinsylinteri) ovat kiinni toisissaan eli jos sitä sisällä olevaa tappia jatkaa ja laittaa tohon kiinnityksen väliin lisää laippoja niin toimiiko tehostus edelleen?

(tämä sen takia kun Volvon tulipelti ja kytkin poljin ovat eri tasossa kuin HJ:ssä)

Se kun pitäisi saada vähän ylä viistoon asennettua muuten kytkimen liike on vain 2,5cm

Se alipaine sylinteri on sen verran iso ettei mahdu Volvossa tonne kone huoneen puolelle vaan sen joutuu laittamaan sisälle cabiiniin....

Vastauksista kiittäen

Mika L


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.06.2006, 09:34
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

saakeli kun ei ole yhtään kuvaa hiacen jarrutehostimesta jos sais samaan tyyliin tehtyä sen kytkintehostin hommelin sinne volvoonkin.t:jjtp

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.06.2006, 09:51
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Minkä vuosimallin Hiacen?

-Mika L

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.06.2006, 10:47
jjtp jjtp ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.04
Sijainti: hamina, Finland.
Viestit: 2.172
Perusasetus

vanhakoppanen alle -89 siinä on käännetty se tehostin kun on niin vähän tilaa nokalla.

.
.
.
.
.
.
.
.






Edited by - jjtp on 07/06/2006 11:47:55
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.06.2006, 19:02
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

jos tankoa jatkaa saman verran ku tulee väliä tehostajalle ja sylkylle, niin ei ongelmaa. Ainaki jarrutehostajassa on säädettävä se työntötanko, ja siihen säätöön on manuaalissa oma erikoistyökaluki jonka voi helposti tehä ite.

______________________
Minä mistään mitään tiedä.
Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.06.2006, 07:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Sen takia sitä ihmettelin kun sitä alipaine sylinteriä painaa niin sinne tietty (männän takapuolelelta) tulee joku "paine" ja siinä on tiivistekkin?

Ikäänkuin joku vastapaine?

-Mika L

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ kytkimen ilmaus? Cental73 Tekniikka & Jutustelu 2 20.08.2007 20:16
Uazin kytkimen osista sibbis Tekniikka & Jutustelu 10 28.05.2007 19:32
tojon 2L vs. 22r kytkimen erot...... lepoantti Tekniikka & Jutustelu 4 22.01.2007 22:38
HJ:n kytkimen työsylinteri! Tekniikka & Jutustelu 6 29.10.2006 15:33
O: Rangeen kytkimen pääsylinteri Phase O/M/V Muut 1 03.02.2005 23:16


Sivu luotu: 20:37 (GMT +2).