![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Kytkimen tehostus???Millä saa kytkintä tehostettua parhaiten? Onko tietoo?? Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
[quote]
Millä saa kytkintä tehostettua parhaiten? Onko tietoo?? Ne pyörät jotka ei vedä, niin ne jarruttaa... |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Esim. HJ-61 on alipainetehostin kytkimelläkin jos sitä tehostusta tarkoitit?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
On sitä ollut viimeisissä 60:ssäkin.
Mitä eroa on hoijakan tapauksessa tehostamattomassa ja tehostetussa työsylintereissä? Motonetin mukaan ne on eri koodeilla. Saisko tehostamattoman pelaamaan tehostetun pääsylkyn kanssa? Onkos raadilla kokemuksia? Niin ja avaajalle tiedoksi, että hoijakassa kytkyttimen tehostin toimii alipaineella niinkuin jarrutehostinkin. Saman näköinen systeemi. ____________________________________ - jm OffRoad Kainuu, SLCK #110, Komk OffRoad team Edited by - komk on 06/06/2006 08:39:35 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei se työsylinteri tiedä millaiselta pääsylkyltä sitä painetta tulee,
jos tehostamattoman ja tehostetun pääsylinterin halkaisija ja iskunpituus (=tilavuus) sopii niin eikös tehostetun voi laittaa suoraa tilalle? Tai toisinpäin, jos vanhan ja uuden työsylinterin halkaisija ja iskunpituus ovat samoja, niin niiden kanssa voi käyttää kumpaa tahansa pääsylkkyä. Jos tilavuudet ei oo samoja, niin sitten pitää miettiä mistä ottaa ekana kiinni, ettei käy niin että työsylinteristä pullahtaa mäntä pihalle. "There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't." |
#6
|
|||
|
|||
![]()
tossa kuva hj61 kytkintehostajasta ja pääsylkystä.
. . . . . . . . ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
muuten mikähän saattas aiheuttaa 61:n kytkimellä seuraavaa: kytkimestä kuuluu "tikutusta tai kuin jokin laakeri kitisis" kun laittaa jalan polkimelle sileen että justiin tuntee, tai nostaa poljinta, tikutus loppuu?
Kytkin vaihdettu kokonaisuudessaan vuosi sitten, mutta ääni kuului jo syksyllä. Välillä sitä ei kuulu. Oisko ilmaa kytkinnesteessä? "ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
Kiitos RM kun laitoit kysymyksen pulmaani! Pieni lisä kyssäri: Hommasin just tommosen HJ61sen tehostetun kytkimen sylinterin (joka tossa jjtp:n kuvassakin on) Miten tärkeetä on että nämä kaksi osaa (se alipainesylinteri ja se varsinainen poljinsylinteri) ovat kiinni toisissaan eli jos sitä sisällä olevaa tappia jatkaa ja laittaa tohon kiinnityksen väliin lisää laippoja niin toimiiko tehostus edelleen? (tämä sen takia kun Volvon tulipelti ja kytkin poljin ovat eri tasossa kuin HJ:ssä) Se kun pitäisi saada vähän ylä viistoon asennettua muuten kytkimen liike on vain 2,5cm Se alipaine sylinteri on sen verran iso ettei mahdu Volvossa tonne kone huoneen puolelle vaan sen joutuu laittamaan sisälle cabiiniin.... Vastauksista kiittäen Mika L Note! This message was posted anonymously! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
saakeli kun ei ole yhtään kuvaa hiacen jarrutehostimesta jos sais samaan tyyliin tehtyä sen kytkintehostin hommelin sinne volvoonkin.t:jjtp
Note! This message was posted anonymously! |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Minkä vuosimallin Hiacen?
-Mika L Note! This message was posted anonymously! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
vanhakoppanen alle -89 siinä on käännetty se tehostin kun on niin vähän tilaa nokalla.
. . . . . . . . ![]() ![]() Edited by - jjtp on 07/06/2006 11:47:55 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
jos tankoa jatkaa saman verran ku tulee väliä tehostajalle ja sylkylle, niin ei ongelmaa. Ainaki jarrutehostajassa on säädettävä se työntötanko, ja siihen säätöön on manuaalissa oma erikoistyökaluki jonka voi helposti tehä ite.
______________________ Minä mistään mitään tiedä. Miesten lelut on kookkaita. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Sen takia sitä ihmettelin kun sitä alipaine sylinteriä painaa niin sinne tietty (männän takapuolelelta) tulee joku "paine" ja siinä on tiivistekkin?
Ikäänkuin joku vastapaine? -Mika L Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ kytkimen ilmaus? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 20.08.2007 20:16 |
Uazin kytkimen osista | sibbis | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 28.05.2007 19:32 |
tojon 2L vs. 22r kytkimen erot...... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.01.2007 22:38 |
HJ:n kytkimen työsylinteri! | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.10.2006 15:33 | |
O: Rangeen kytkimen pääsylinteri | Phase | O/M/V Muut | 1 | 03.02.2005 23:16 |