Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Osto ja myynti > O/M/V Ajoneuvot
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

O/M/V Ajoneuvot Kaikki kokonaiset ajoneuvot tälle osastolle. Sekä ajokuntoiset, että kokonaisena varaosa-autona myytävät.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2005, 09:40
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Kakkosarjan Disco, josta kannattaa pysyä erossa


Tampereen Rinta-Jouppi myy 2001-mallista Discoveryä:

LAND ROVER DISCOVERY 2.5TD5 AUT 2001 60000 km 34500 e

Tämä on kolariauto, jonka kori on vääntynyt pahasti. Siitä kannattaa pysyä kaukana, ainakin tolla hintapyynnöllä.

Ihan vaan tiedoksi ...


T, Antti
antti(ät)offroadpaja(piste)fi
http://www.offroadpaja.fi/

Edited by - Ahosensetä on 08/07/2006 08:36:49

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2005, 11:21
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Eiköhän nykymenetelmin tollanen kori/runko saada aikas hyvin kuosiin.jopa suoremmaksi kun tehtaalta lähtiessä,jos työn tekee vain Ammattimies eikä mikään nyrkkipaja.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2005, 12:19
mexico mexico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.05
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 178
Perusasetus

Amatimies on aina Amatimies. Valitettavasti kaikki ei ole niitä. On hyvä hinta jos on paska vehje! huh huh!

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.12.2005, 12:37
landy:n Avatar
landy landy ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 522
Perusasetus

Land Roverin runkoa ei saisi tehtaan mukaan oikoa. Jos heittoa on niin uutta runkoa...



Vain maine kulkee edellä...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.12.2005, 12:54
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Onko se lantikan runko niin huonoa ainesta vai minkä takia sitä ei saisi oikoa ?
Kyllähän runko metsäajossakin elää aikas paljon,
eli kaikki lantikka miehet,joka metsäreisun jälkeen vaan ostamaan uutta runkoa

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.12.2005, 13:05
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

(EDIT: eihän tämä ollutkaan chit chat)

Edited by - JF on 22/12/2005 13:06:27
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.12.2005, 13:12
Niko:n Avatar
Niko Niko ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.03
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 1.950
Perusasetus

Näkeekös autosta, että se on rutattu? Vai huomaako sen vasta rengaslaskussa?

- Lommone Ranke Rooveri -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.12.2005, 14:02
jpl jpl ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.07.04
Sijainti: Salo Märynummi Finland.
Viestit: 430
Perusasetus

Lainaus:
quote:Onko se lantikan runko niin huonoa ainesta vai minkä takia sitä ei saisi oikoa ?
Autotehtaat ovat siirtyneet paljolti käyttämään rakenteista suurlujuusterästä. Tämän etuna on painonsäästö perinteiseen rakenneteräkseen verrattuna, koska ohuemmalla materiaalilla saavutetaan sama lujuus. Ongelmana tässä on, että kolarissa muodonmuutoksen takia teräs muokkauslujittuu. Ja kun se oikaistaan, se lujittuu lisää. Tämä lujittuminen aiheuttaa rakenteen muuttumisen lujemmaksi ja joustamattomammaksi. Samalla materiaaliaalin sitkeys merkittävästi alenee. Tämä puolestaan aiheuttaa nopeasti väsymismurtumia rakenteessa. Suurlujuusterästä ei saisi myöskään korjata hitsaamalla, koska se puolestaan pehmentää rakennetta, jolloin lujuus ei enää ole alkuperäinen. Tämän vuosi autotehtaat kieltävat oikaisut ja hitsaukset.

Suurlujuusteräksen käyttö on jo aiheuttanut sen, että entistä useammin kolarin jälkeen jälkeen vakuutusyhtiöt lunastavat auton, koska sen korjaus on erittäin vaikeaa tai mahdotonta tehtaan antamien ohjeiden mukaisesti. Valitettavasti näitä autoja päätyy "kotiropareille", jotka niitä korjaavat oikaisemalla ja hitsaamalla ohjeiden vastaisesti. Tällaisen auton lujuusominaisuudet eivät vastaa alkuperäistä.

Lainaus:
quote:Kyllähän runko metsäajossakin elää aikas paljon,
eli kaikki lantikka miehet,joka metsäreisun jälkeen vaan ostamaan uutta runkoa
Tässä pitää erottaa kaksi eri asiaa: elastinen ja plastinen muodonmuutos.

Tuo eläminen tapahtuu elastisella alueella, eli kuormituksen jälkeen rakenne palaa alkuperäiseen muotoonsa. Tällöin ei muokkauslujittumista tapahdu.

Plastinen muodonmuutos taas tarkoittaa, että rakenteen muoto on pysyvästi muuttunut (esim. kolarin seurauksena) ja materiaali on lujittunut.

HJ61 -90 & LJ70 -89



Edited by - jpl on 22/12/2005 14:09:25
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.12.2005, 22:54
tmato tmato ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.07.04
Viestit: 63
Perusasetus

No nyt alkaa homma kuulostaa sen verran tekniseltä, että pitää kommentoida. Mitä terästä autotehtaat kutsuvat suurlujuusteräkseksi? Oma käsitykseni on että teräs, jota auton koreissa yleisesti käytetään on myötölujuudeltaan luokkaa 360 MPa:ta. Saattaa olla, että joissakin kohdissa on hieman parempaa tavaraa, jolla mennään myötölujuudessa yli 430 MPa:n. Tämä ei sinänsä aiheuta ongelmia korjattaessa hitsaamalla. Pitää vain tehdä jännityksenpoistohehkutus 620 asteessa. Kuulostaa melko korkealta lämpötilalta, mutta onnistuu lämpövastuksilla ja vuorivillalla tilkiten paikallishehkutuksena. No problem! Tosin pitää muistaa pitoajat, jotka löytyy ainakin Ruukin materiaalikäsikirjoista.

Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.12.2005, 23:32
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Uusissa autoissa ei enää paljoa ole hitsaamalla mahdollisesti korjattavia korin osia. Kori on pääasiassa pistehitsaamalla ja liimaamalla kasattu erilaisista suurlujuusteräksistä joista suurin osa on siis perinteisesti hitsaamiskelvottomia. Prässäyksessä karkenevia teräksiä yms. hienouksia. Painonsäästön lisäksi näillä pyritään erityisesti kolariturvallisuuteen, tai ainakin saamaan nuo markkinoinnissa niin tärkeät törmäyskoe-tähdet. Näissä oikaisua vaikeuttaa myöskin materiaalien erittäin suuret myötörajat, jolloin ei pystytä vetämään palkkia suoraksi koska se irtoaa auton korista ennenkuin palkki oikenee.
Tuo että autot menevät "helpolla" lunastukseen, johtuu juurikin korjauksen hankaluudesta ja uusien osien tarpeesta johtuva kalleus, varsinkin kun näitä ei pysty asiallisesti tekemään kuin erikoisliikkeet.

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.12.2005, 08:09
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

No mitenhän tuo on saatu rekisteriin jos se ei ole asianmukaisesti korjattu? Luulis nyt että tuollaisen auton tiedoissa lukee että se on ehdollinen korjaus. Eikö se tarkoita sitä että joku tarkastaa vähän mitä osia autoon on laitettu ja miten ne on laitettu?

Ja vähän huono homma kun nykyään ei taida tuonne otteeseen tulla mitään mainintaa että on toinen rekisteri tai auto on kolaroitu. Ainakaan kun rellun korjasin niin ei tullut mitään mainintaa mihinkään. EU kilpi kyllä kertoo jotain ehkä vanhemmissa autoissa, mut tuokin on niin tuore että siinä on eu kilpi vakiona.

-- Pajerolla metsien kuninkaaksi --

Nerd-O
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.12.2005, 10:21
Niko:n Avatar
Niko Niko ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.07.03
Sijainti: Nokia, Finland.
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
quote:
EU kilpi kyllä kertoo jotain ehkä vanhemmissa autoissa, mut tuokin on niin tuore että siinä on eu kilpi vakiona.
Ja vanhempiin autoihin saa uudelleenrekisteröinnin yhteydessä myös vanhanmallisen kilven. Ja vaikka alkuperäisen nummeron, jos on vapaana.

- Lommone Ranke Rooveri -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.12.2005, 01:45
joojoomies:n Avatar
joojoomies joojoomies ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.04.04
Sijainti: vesilahti, Finland.
Viestit: 412
Perusasetus

kyllä uusia autojakin voi hitsata jos haluaa sioittaa väh 6000e impulssi hitsauskoneeseen

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 24.12.2005, 07:17
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Suurin ongelma on korissa, joka ei ole mitoissaan. En tiedä onko runko kärsinyt kolarissa. Kolarointia ei huomaa ihan helposti, sen verran hyvin korjaukset on tehty.

Entinen ostaja perui kaupan kun viat alkoivat selvitä. Hänelle oli kerrottu vasemman lokasuojan vauriosta, mutta sen lisäksi koko auto on ylimaalattu, taempi kattoluukku vuotaa ja se johtui juuri katon taipumisesta. Vuotoa on yritetty korjata sikakitillä.

Miina.


T, Antti
antti(ät)offroadpaja(piste)fi
http://www.offroadpaja.fi/

Edited by - Ahosensetä on 08/07/2006 09:08:26
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.12.2005, 11:28
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

vakuutus yhtiöllä on velvollisuus korjata auto kolari edeltävään kuntoo joten sen ei pitäisi vaikuttaa hintaan ,ellei auto ole kulkeutunut AVK:n kautta jolloin rekisteri otteessa lukee edellinen rekisteri tunnus HUOM!! se voi olla sama kuin auton rekisteri numero.siitä voi päätellä auton olleen pois kilvistä ja katsatus konttorilta yleensä nääkee minkä takia.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.12.2005, 12:06
Käyttäjä:n Avatar
Käyttäjä Käyttäjä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 20.01.03
Sijainti: Rautajärvi, Finland.
Viestit: 4.855
Perusasetus

Kyllä noi nykyset autot on hieman liian kovaa tekoo...Otetaan esimerkki...Pahassa kolarissa ollut henkilöauto jossa 2 matkustajaa,auton etuosa/matkustamo vääntynyt/ruttuuntunut siihen malliin et matkustajia ei saa autosta ulos...Paikalle tulee pelastuslaitos millä on narivuotta vanhat raivaus sakset ja sakset kiinni a-pilariin ja kahva pohjaan.........Damn,mitään ei tapahdu....
erittäin ikävä tilanne.Nyt on tullut UUSIA raivauslaitteita jotka pystyy myös uusimpiin koriteräksiin mutta niitä ei ole kuin murto-osalla suomen
pelastuslaitoksista...että silleen

- - - - - - - - - - - - -
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko# Saunalahti rules
SLCK Member #51
kayttaja@offipalsta.com
cruiser60@luukku.com
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 24.12.2005, 12:24
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Auto on tuotu Saksasta ja ilmeisesti korjattu jo siellä. Saksassa kolariauto on myytävä kolariautona ja hinnat ovat sen mukaisia. Ilmeisesti tuojaa (R-J?) on joko huijattu tai tuoja yrittää huijata uutta ostajaa.


T, Antti
antti(ät)offroadpaja(piste)fi
http://www.offroadpaja.fi/

Edited by - Ahosensetä on 08/07/2006 09:08:44
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 24.12.2005, 16:20
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.875
Perusasetus

Lainaus:
quote:ellei auto ole kulkeutunut AVK:n kautta jolloin rekisteri otteessa lukee edellinen rekisteri tunnus HUOM!! se voi olla sama kuin auton rekisteri numero.siitä voi päätellä auton olleen pois kilvistä ja katsatus konttorilta yleensä nääkee minkä takia.
Paitsi kun minä laitoin rellun rekisteriin niin ei tullut mitään mainintaa edellisestä rekisteristä. Ja rellun ostin avk:lta. Jos olisin ottanut siihen vanhat kilvet, ilman eu merkintää niin ei kukaan ois varmaan tiennyt että se on kolariauto. Ei ollut rekisteriotteessa mitään mainintaa että oli ollut pois rekisteristä tai tuo oli toinen rekisteri sille.

-- Pajerolla metsien kuninkaaksi --

Nerd-O
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 24.12.2005, 20:55
Bruno Bruno ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Helsinki.
Viestit: 753
Perusasetus

Joo asia on hyvä, tuonlaisia autoja ei pitäisi saada myydä ,itselläni oli Parikalta ostettu Lama Sarana 1.3 kaikilla herkuilla m.m siihen aikaan aika harvinaista herkkua 100m päästä toimiva keskus lukitus .Ostin 1990, vuoden 1989 esittely sellaisen .Auto oli fiksattu en edes uskonut että nyt tälläistä käkisalmen Kuattroa olisi suuhunkatsominen ,1/2 vuotta meni niin huomasin vasta virheitä.Aluja vaihtaessa avasin oven, konepeltiä avatakseni,ovi ei mennyt enään kiinni koska lukkopesä heitti 3 pyörällä noin yhden sentin (kori oikaistu,vetelä )massaus kaavittu pois,lämpöä annettu(agan yleisavaimella) korjauksessa mutta ei oltu maalattu,massattu peltiä jne.Voi jee kun olisin tienyt olisin ollut ostamatta sitä ainakaan siihen hintaan mitä maksoin.

Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.12.2005, 08:07
Bruno Bruno ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Helsinki.
Viestit: 753
Perusasetus

Kyseessä oli KEULAKOLARI,kylki saanut kipeää. Konepellissä,lokasuojissa,sisälokasuojalla pystytty piilottamaan virheitä,mm maalin ,massan kuumia annetun vauriot.RUOSTUU RUOSTUU RUOSTUU ne muutenkin niin tällailla.Sarana palveli kumminkin muuten miten se pitikin.Välivuosi katsastukseen eka "syynilö"olituo välivuosikin,alkoi katsastuksessa tulla ongelmia.Puhumalla,nöyränä,sain siihen kumileimasimen jäljen.Ei Parikan vika vaan ketä ,ketkä autoja oikoo.

Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.12.2005, 13:53
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
quote:Kyllä noi nykyset autot on hieman liian kovaa tekoo...Otetaan esimerkki...Pahassa kolarissa ollut henkilöauto jossa 2 matkustajaa,auton etuosa/matkustamo vääntynyt/ruttuuntunut siihen malliin et matkustajia ei saa autosta ulos...Paikalle tulee pelastuslaitos millä on narivuotta vanhat raivaus sakset ja sakset kiinni a-pilariin ja kahva pohjaan.........Damn,mitään ei tapahdu....
erittäin ikävä tilanne.Nyt on tullut UUSIA raivauslaitteita jotka pystyy myös uusimpiin koriteräksiin mutta niitä ei ole kuin murto-osalla suomen
pelastuslaitoksista...että silleen
Kaikella on kääntöpuolensa.. Mutta mites jos ei auto olis niin kovaa tekoa, kori olisi painunut niin kovin kasaan ettei olisi enää kiire irroittaa ihmisiä sisältä?

Suomessa (ja muuallakin maailmalla) autojen korkeat hinnat "pakottavat" korjaamaan kaikki korjattavissa olevat autot. Ja mitä kalliimpi auto, sitä enemmän kannattaa korjata ja sitä enemmän voi sattua virheitä ja vilunkia korjauksissa.

-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 25.12.2005, 14:51
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, toi on muuten aika ihmeellinen asia kuinka paljo noi materiaalit vaikuttaa tohon pelastustoimintaan

keväällä näin seuraavaa...
täälläkin tuli noi uudemmat terät toiseen sarjaan...
oli kahdet holmatron leikkurit, muuten identtiset, mutta toisessa 2000 vuoden hammastetulla särmällä olevat leikkuritn terät, toisessa uudemman malliset terät, joissa ei ole tota pitohammastusta, mutta kovuus oli jotain... jotain... en muista, no kuiteskin, citikan B pilaria katkottiin tolla siitä lukon kohdalta, vanhemman mallin terät vain ruttas ja vaurioitti uloimmaiset kerrokset, mutta sisällä ollut "suurlujuusteräs" ei ollut ollenkaan kiinnostunut noit teristä, uudemmat leikkurit siten sai sen poikki, jonkuverran paukahtaa vaan


"auto melkein tykkää kun sillä ajetaan..."
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 08.07.2006, 08:43
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mikä Anttia ahistaa ku pitää kaikkia satavuotta vanhoja juttuja modata?


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 08.07.2006, 10:15
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Hävitin noi oikeat sähköpostiosoitteet vanhoista viesteistä. Mulle on alkanut pukata melko paljon roskapostia ja epäilen robotin poimivan osoitteita täältäkin.

Anteeksi häiriö, eiköhän nuo putoa alas aika pian.

T, Antti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
kannattaa puhua paskaa tjl Chit-Chat 3 04.02.2007 12:51
Mitä kannattaa maksaa hj:stä? amis Tekniikka & Jutustelu 9 03.07.2006 16:49
mistä kannattaa aloittaa??? Tekniikka & Jutustelu 8 22.10.2005 18:05
parempi pysyä sinkkuna Gazza Romance and Relationships 6 29.01.2004 15:42
Valittaminen kannattaa aina (?) osa II Lars This And That 0 18.02.2002 08:13


Sivu luotu: 13:31 (GMT +2).