![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hojotin lopetti starttaamisenOli päästänyt virrat karkuun ja toinen akku oli ihan tyhjä. Nyt jonkin aikaa ollut latuussa mutta ei vaan starttaa, Solenoidi naksahtaa ja konehuoneessa kuuluu jotain öäöntä, mutta ei pyöräytä lainkaan. Näytti nolemmissa akuissa olevan 2,5 mitälienee amppeeria kai akkulaturin mukaan. Täytynee kai antaa virtaa vielä lisää? vai oiskohan jotain sipannut. Eilen ainaskin kuumeni toi kirotun subbarin jännitteenalentaja ja lopetti toimintansa. Päättelin että sieltä olisi kussut virrat. "ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Startista sulaa ainakin solenoidin kärjet käytön myötä. Ovatten halpoja vaihto-osia.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
no joo, ainaskin näytti olevan akunkenkä halki ja napa sulanut.. jospas ois noin yksinkertaista
"ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
no noille se korjaantui, mutta minkäs kokoiset ne akut oikeasti pitäisi olla, Ei tarvikeliikkeen manuskasta löytynyt heti, lopulta antoi 60 amppeeritunnin akun. Vanhat oli jotain 90 ampeerituntia heavydutyt.. mites nyt kun on kaksi eri arvoilla olevaa, aiheutuuko jotain "RÄJÄHDYSVAARAA"?
"ei ollu mikään amerikan temppu" SLCK #73 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eipä siitä mitään räjähdysvaaraa aiheudu, mutta uusi akku ei kestä kauaa. Sarjaankytketyissä akuissa molempien akkujen pitää olla samanlaisia ja vielä samanikäisiäkin. Ja tuo samanlaisia tarkoittaa todella samanlaisia. Samaa merkkiä ja mallia.
Ja tuo 60 Ah on ehdottomasti liian pieni. HJ61 -90 & LJ70 -89 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Alunperin on Suomessa myyty HJ:t (uutena) just muistaakseni noilla 60 ah akuilla, mutta viimesissä 60-sarjasissa Toyota siirty 95 ah akkuihin, kun ei oikein tollaset 60 ah:set riitä. Ja siitä etiäppäin Toyota mukaan 95 ah:set oikeat akut.
Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
|||
|
|||
![]()
No, 1981 ,kun Korpivaara Oy:n Korson toimipisteestä luovutettiin ensimmäinen Maastureiden Kuningas HJ60 Tuulilasi-lehden koeajoon, siinä oli Kobe-merkkiset 88 Ah-akut, niinkuin siitä eteenpäinkin.(Ajoin ko. yksilön just sitä ennen ojaan Leppäkorvessa.)
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulle kerran opetettiin akkuliikkeessä jotta perus-60ah-akku on tarkoitettu bensa-autoille. Diisseliin on sitten 77, 88,95 ja mitä niitä onkaan.
Akun kennoissa sisällä on kuulemma rakenteellinen ero siten, että 60ah:ssa on vähemmän ja paksumpia lamelleja joista saa "hitaammin" poveria. Diisselin akussa on enemmän ja ohkasempia lamelleja joista saa "räjähtävän" starttivoiman jota tarvitaan koska nakuissa on isommat puristukset. Näin sanoi akkulikkeen myyjä. Totta ![]() Tiedä häntä. Minuun meni täydestä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Etulämppäri lopetti lämpimän puhaltamisen HJ:ssa? | Viipo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.11.2007 18:50 |
M.hojotin | kares | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 25.06.2006 21:20 |