Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1968-1982
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.11.2003, 14:20
Firebird Firebird ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Viestit: 109
Perusasetus

Korin vaihto?


Välillä on myyntiin tullut C3 Vettejä, joihin on tehty "korin vaihto". Voiko joku valaista, mistä on useimmiten kyse?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.11.2003, 17:07
KTM KTM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.12.01
Sijainti: Finland.
Viestit: 108
Perusasetus

KV-Vetten kohdalla kupletin juoni oli seuraava:

1. hankittiin jostakin Vetten kori, yleensä kolaraitu yksilö.
2. purettiin siitä kaikki tarvittava korimateriaali ja samalla käteen jää vahingossa myös takarungonpätkä.
3. kaivettiin Suomesta kanta-autoksi jokin 60-luvun puolenvälin 4d tolppa Chevelle ja siitä kerätään runko + voimansiirto talteen.
4. etsittiin esiin vielä moottori ja laatikko jostakin kolmannesta autosta, vaikka Camarosta (erittäin tärkeää, että osat eivät ole sukua toisilleen).

Nyt meillä on kolmen eri auton osat. Tuolloin 80-luvun puolessavälissä sai tehdä yhden auton kolmesta eri autosta, jotka eivät olleet samaa mallia. Verokohtelu oli hyvin hellä ja rekisteriotteessa ei voi lukea "Chevrolet Corvette". Silloin olisi kyseessä tuotantomalli. Tämä aiheutti sellaisia kukkasia kuten: Corvette Special Edition 1983 ja monia muita aika viriilejä ideoita.

Kun kaikki osat oli kerätty ja katsastuskonttorin toimesta kanta-auto tarkastettu niin savotta jatkui:

5. lyhennettiin runko Vetten korille sopiviin mittoihin ja samalla ikävän muotoinen takarungon muokkaus oikaistiin kaikessa hiljaisuudessa sillä Vetten takarungon palalla.
6. sitten vain kasattiin koko loppuhäksätin rungon päälle.

Mitä lopulta syntyi? Teos näytti enemmän tai vähemmän Corvettelta, mutta usein tunnettin nimillä: Chevette tai Corvis. Helppoja tapoja tunnistaa kyseinen rakenne on esimerkiksi:

1. jäykkä taka-akseli, kun prosentit eivät riitä oikean IRS:n asentamiseen
2. levyjarrut edessä ja rummut takana
3. ohjaus-simpukka sijaitsee Chevellelle ominaisesti runkopalkin etupuolella
4. jäähdyttäjä joka on aivan liian kallellaan mahtuakseen muovien alle
5. paljon hämäriä yksityiskohtia.

Olen nähnyt erään kaverin elämää tuolloin kyseisen keksinnön kanssa. Turha luulla, että tämäkään oli halpa tapa hankkia "Corvette". Hintaa tahtoi kertyä kuusinumeroinen Markka määrä. Aidot maksoivat myös kuusinumeroisia Markka määriä, mutta se ensimmäinen numero oli vaan vähän isompi. Nämäkin herkkuhetket tarjosi tuon ajan Suomen autoverotus ja ihmisten uskomaton kekseliäisyys saavuttaa unelmiaan.



Edited by - KTM on 30/11/2003 17:11:02
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2003, 09:03
Firebird Firebird ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.03
Viestit: 109
Perusasetus

Kiitos laajasta selvityksestä. Ilmeisesti kannattaa pitää näppinsä erossa moisesta.
Voin hyvinkin kuvitella työn määrää tuossakin vaihtoehdossa. Lopputulos näyttää Veteltä, mutta
on jotain replican (kuplan koneella) ja originaalin väliltä ja joka ei ajan saatossa palvele
oikeastaan mitään...

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Korin vaihto Tekniikka & Jutustelu 4 18.08.2006 11:33
toyota hilux 4wd ja 2wd korin vaihto ongelmia!!! jami63 Tekniikka & Jutustelu 12 09.05.2006 21:20
Rungolliseen autoon korin vaihto ? RST Tekniikka & Jutustelu 5 21.11.2005 22:44
kuormarin korin vaihto.. mehtämörö Tekniikka & Jutustelu 3 23.08.2005 10:58
BJ45 korin vaihto ! jones8 Tekniikka & Jutustelu 2 13.10.2004 19:14


Sivu luotu: 14:10 (GMT +2).