Eipä tullut leimaa, ei. Katsuri oli kyllä huomattavan asiallinen ja harrastemyönteinen. Kokeili käsijarrua kauniisti, kun muistutin sen olevan kardaanissa. Varmisti että käyttöjarrun voi testata normaalisti dynamometrissä. Ei urputtanut vaikka jarrupoljin on aika pehmeä, takajarruissa oli maksimiepätasapaino ja tehonpuutetta yleisestikin. Päästökoe oli kumminkin sivuuttamaton fakta, ja CO-arvossa 3.90 oli 0.40 liikaa.
Ajattelin kumminkin ennen kaasarin ruuvailua katsoa sytkän kohdalleen. Korjaamokäsikirjassa on sytkäennakkoarvoja erilaisille konevariaatiolle ja sytytyssysteemeille, mutta yleisin ennakko näytti olevan 6 astetta. Tuntuisiko tuo raadista pätevältä minun V8:lleni kärjettömällä sytytyksellä.
(Voin kyllä lämpimästi suositella A-katsastuksen Hämeenlinnan katsastusasemaa Katsastusmiehentiellä. Palvelu on asiallista, ystävällistä ja osaavaa. Lauantaisin on drive-in systeemi mutta ei mielettömiä jonoja.)
- p