Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.07.2005, 18:28
ahku:n Avatar
ahku ahku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 356
Perusasetus

bertan tyhjäkäynti


mikä vikana ku käynti on tuplaantunu ½vuodessa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.07.2005, 18:52
Cental73 Cental73 ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 12.05.04
Sijainti: Jokela, Tuusula
Viestit: 1.886
Perusasetus

oisko tyhjäkäynnin säätöruuvi (jos sellainen bertassa on) tärinästä päässyt pyörähtään pikkuhiljaa enempi auki? tai kaasuvaijeri jumittaa jotenkin ainavaan enemmän, ettei pääse palautumaan normaaliin (silloin vois olla vaijerissa esim ratkeama ja vodaa tai muuta paskaa päässyt hapettamaan tai saamaa aikaan säikeen joka jumittaa). Vai onko kaasupolkimen asetelma "vinossa" mun bertassa käyntinopeus tippui kun veti polkimesta iteensä päin. Eli normaalisti poljin oli liikaa pohjassa. tais olla se vastajousi levähtänyt hiukan, muutoin näytti olevan ok.

"ei ollu mikään amerikan temppu"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.07.2005, 11:06
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Kyllä vaiva kuulostaa ihan siltä että auto on vihdoin menettänyt neitsyytensä eli ruiskupumpun syötönsäätimen nahkakalvo on puhki, eikä imusarjan alipaine enää jaksa vetää syöttöä rajoittavan tangon jousta kokonaan kasaan. Lääke löytyy Toyota-varaosatiskiltä tai mahdollisesti lähimmästä dieselpajasta. Osanumeroa en ihan heti saa selville mutta kalvo on Toyotan varaosasoftassa nimeltään "diaphragm". Kalvon vaihtaminen on vähän hankalaa kone paikallaan, mutta kun suosiolla ottaa startin ja EDIC-moottorin pois häiritsemästä helpottuu homma huomattavasti.

Ruiskupumpun (joka löytyy kuskin puolelta koneen kupeesta) lohkon perässä on sellainen kotelo, johon menee imusarjan kaasuläpältä kaksi muoviputkea. Kotelon takaosa aukeaa neljällä ruuvilla, jonka jälkeen pumpusta saattaa lurahtaa vähän vuosien saatossa kotelon pohjalle kertyneitä öljyjä pihalle. Keskellä auennutta koteloa on tappi, joka on itse asiassa pumpun syötön määrää säätävä hammastanko. Tapin ympärillä on sitten se nahkakalvo, joka on kiinni sokalla ja prikalla. Kun sokan saa pois, tahtoo kalvo pompsahtaa pihalle, koska sen takana on se jousi. Purkuosuus on siis helppoa, mutta osien kasaaminen yhdellä kädellä näkemättä työmaata on sitten astetta haastavampaa. Ei muuta kuin onnea matkaan.



Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.07.2005, 11:47
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Hiukan samanlaista ongelmaa, eli onko neuvoja, kun bosch pumppu jättää lämpimällä koneella syötön päälle 2500 kiekan ylityksen jälkeen. eli laskee kyllä siihen 2500 mutta jää siihen ja kun vaihteella laskee kierrokset 2200 niin laskee normaalisti takaisin tyhjäkäynnille.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.07.2005, 18:50
ahku:n Avatar
ahku ahku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 356
Perusasetus

Kiitos vinkeistä!taidan vaihtaa kalvon.edic on poissa valmiiksi.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.07.2005, 20:16
kharju:n Avatar
kharju kharju ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.10.03
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 560
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Hiukan samanlaista ongelmaa, eli onko neuvoja, kun bosch pumppu jättää lämpimällä koneella syötön päälle 2500 kiekan ylityksen jälkeen. eli laskee kyllä siihen 2500 mutta jää siihen ja kun vaihteella laskee kierrokset 2200 niin laskee normaalisti takaisin tyhjäkäynnille.

Eihän suuttimet jumita? Tai rivipumpussa elementit?

-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.07.2005, 10:59
vesku.r:n Avatar
vesku.r vesku.r ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.06.05
Sijainti: Ylämylly
Viestit: 433
Perusasetus

Vasta puoli vuotta sitten kun ongelmat hiljalleen alkoivat käytin paikallisella sepällä puhdistamassa ja tarkistamassa suuttimet, kunnossa ja pieni säätö. ongelma paheni radikaalisti syötön lisäämisen myötä, mutta oli olemassa jo ennen. syöttöjä tarvitsee että jaksaa liikkua 31" kumeilla kun on laiska kone. liekkö sit se immenkalvo mennyt vai mistä kannattaa aloittaa metsästys.. ja onko miten hankala laittaa.. laitteena bosch VE (?) autona Rocky. Ja jos vaihtaa kalvon muuttuuko mikään asetus vaihdon aikana vai uskaltaako turvallisin mielin kokeilla..


Edited by - vesku.r on 26/07/2005 12:03:46
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.08.2005, 19:37
ahku:n Avatar
ahku ahku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.04
Sijainti: pirkkala, Finland.
Viestit: 356
Perusasetus

Nyt on nahkakalvo vaihdettu.Tyhjäkäynti on kohdallaan.Oli pikkusen hintahaitaria tojotalla 87e ja dieselpojilla 48e(ovh).

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.03.2006, 12:32
Antsa Antsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.05.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 106
Perusasetus

Mullakin läjässä (2.4td) vähän samanlaisia oireita, tyhjäkäynti on kylmällä koneella 800rpm ja kun antaa koneen käydä vähän aikaa niin käynti pompsahtaa tonne 1200-1500rpm ja pysyy siellä....
Mikäköhän vikana?

http://offroad.eimihikaa.com

«Toyota land cruiser is a never ending story.»
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ:n tyhjäkäynti Kuupo Tekniikka & Jutustelu 3 31.12.2007 21:01
Rangen EFI - tyhjäkäynti Niko Tekniikka & Jutustelu 16 24.07.2006 21:17
Patrollin tyhjäkäynti? Repro Tekniikka & Jutustelu 5 12.04.2006 18:52
TYHJÄKÄYNTI Vuosimallit 1984-1996 2 18.06.2003 05:33
Tyhjäkäynti Vuosimallit 1984-1996 1 06.05.2003 15:04


Sivu luotu: 12:29 (GMT +2).