Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 28.02.2006, 14:18
Guest

Perusasetus

Disco II TD5 automaatin vaihdot...

Osaisiko kukaan sanoa, millä kierroksilla ZF4HP22EH:n pitäisi vaihtaa? Mulla 1->2 ja 2->3 vaihto tapahtuu n. 2500 rpm:n kieppeillä ja 3->4 n. 2900 rpm (normaalisti n. 90 km/h vauhdissa). Eräässä oluen voimalla käydyssä väittelyssä mulle kerrottiin, että kaikkien vaihtojen pitäisi tapahtua samoilla kierroksilla ja laatikkoni on kuulemma rikki tai säädön tarpeessa. Eli miten on? Mitään muita "oireita" ei ole, enkä itse ole osannut pitää tuota 3->4 vaihtoa ongelmana...

t. disco-stu

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
Vanha 28.02.2006, 15:21
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Perusasetus

Aika korkeilla kierroksilla tuntuis vaihtavan, kuinka isolla kaasulla noi vaihtokohdat on?

En pysty nyt helposti vertailemaan rangeen, kun auto on eri paikkakunnalla, mutta eikös td5
väännä kans aika hyvin? Jotekin muistelen että range ei kierrä juuri kahden tonnin yli kun
nollasta sievästi kiihdyttelee reiluun kahdeksaankymppiin.

"There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't."
Vastaa lainaten
Vanha 28.02.2006, 16:04
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Perusasetus

Kaasun asento vaikuttaa vaihtokohtiin.

DS2:n ZF on jo sähköisesti ohjattu, kun Paavon Rangessa on vanhempi mekaanisesti/hydraulisesti ohjattu loota. Lisäksi eri koneet keulalla. En usko, että niiden pitäisikään vaihtaa ihan samalla tavalla.

Hiukan nuo kierrosluvut tuntuvat minustakin korkeilta, mutta saattavat johtua kovemmasta kaasusta, jolloin automaatti yrittää kiihdyttää rajummin.

Yritä päästä vertaamaan toiseen samanlaiseen autoon.

T, Antti
antti@offroadpaja.fi
http://www.offroadpaja.fi/
Vastaa lainaten
Vanha 28.02.2006, 17:24
Guest

Perusasetus

Ok, pitääpä koettaa päästä vertaamaan. Myönnetään, että mulla kyllä kieltämättä on kaasujalka vähän raskaanpuoleinen... Ja olen tähän mennessä luullut, että vaihto tapahtuu jotenkin nopeuden eikä kierrosluvun mukaan, niin säännöllisesti laatikko näyttäisi vaihtava 3->4 yhdeksässäkympissä.

t. disco-stu

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: LT-230 jakis ZF-automaatin perään Frohike O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.09.2006 16:14
Automaatin pannat SoSo Tekniikka & Jutustelu 1 17.05.2006 04:14
Automaatin öljyjen vaihto Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 9 16.05.2006 21:22
Automaatin öljyvuoto Killman Tekniikka & Jutustelu 4 17.05.2005 11:46
Automaatin "virityksestä"? moggirange Tekniikka & Jutustelu 9 30.03.2005 22:28

Sivu luotu: 01:11 (GMT +2).