![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Maasturikoulujen autotKattelin tuosta 4x4 magazinesta sitä maasturikoulu juttua. Uusilla defendereillä näyttävät ajelevan. Yksi Freelanderikin oli kuvassa. Mut tulihan siinä miettineeksi että en ainakaan muista kuulleeni yhdessäkään tuollaisessa olevan muita maastureita kuin defendereitä. Onkos tuo defender sitten niin pop uutena, että uusista maastureista muista malleista ei ole haastajaa sille? Tuollaisessa koulutushommassa vois olla aika pop joku Suznan Jimny. Ja onhan hyuindailla Terracan. Tosin en kyllä ole paljon terracaniin tutustunut, mutta muistelisin että siinä on otettu huomioon maastoajo. Ja onhan sit jojotzu kanssa.. Onkohan tuo sitten jokin hintakysymys? Juupa juu. Kaikkee turhaa sitä tuleekin mietittyä aikansa kuluksi. -- Vakio suikka on POP ![]() Nerd-O
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tampereen seudulla toimii tämmöinen yritys jolla on rakennettuja "maastureita" koulutuskäytössä. http://www.notenet.fi/makerace/
Katoppa sieltä kalusto. Tää on ihan helpporeitti. Edited by - Tojo4wd on 07/11/2003 17:36:58 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
No tässä pomo mennä päivänä kyseli tavallaan ihan samaa, eli että eikö sitä mitään tuollaisia oikeita maastoautoja enää saa uutena?
Ja niinhän se vähän käsittääkseni on, että Defender on kaikkein eniten aito maastoauto nykyään? Jeepin Rubicon on kai kanssa kova sana, mutta täällä menee armottoman kalliiksi. Suzuki Jimnykin taitaa olla aika lailla "sivistynyt" SJ41*-ajoista? Land Cruiserit ja Range Roverit olisivat varmasti hyviä menemään mutta kuka vie metsään auton joka on niin kaukana työkalusta? Mitens nyky-pickupit? Toisaalta varsinaisen maastoauton pitäisi ehkä olla station wagon (kaksi- tai neliovinen), joten en tiedä lasketaanko niitä... ja onko niissä varteenotettavia vaihtoehtoja? Appropoo, kuka osaa sanoa miksi Toyotan 4wd-pickupit on aina ollut reilusti korkeampia kuin Land Cruiserit, jotka kuitenkin on "enemmän" maastoautoja?? Antti R. 1978 HJ-45LP |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
missä uudessa autossa ei ole renkkukeulaa? Defenderissä on oikea akseli, entäs muita? -Paavo |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eikös Jimny susnassa ole myös kierrejouset ja jäykkä akselisto.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jeepin Wranglerissa on kans jäykät
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Selitäpä Antti miten ne land-cruiserit on enemmän maastoautoja kun pick-upit?
Korkeudella voi olla jotain tekemistä akselin sijoituksella jousien alapuolelle pick-upissa. Olisiko ne cruiserit niin painavia ettei tulisi tästä ratkaisusta oikeen vakaa? |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ihan vaan siksi, että Land Cruisereissa on _pääosin_ järeämmät osat kuin hiluxeissa. Toisaalta Cruiserit on tarkoitettu enemmän tutkimusmatkailu-tyyppiseen maastoautoiluun, Hiluxit kiinteistöhuolto-tyyppisiksi työkaluiksi. Minullahan siis on Land Cruiser pickup, ja sekin on minusta ehkä ajatellulta käyttötarkoitukseltaan ihan vähän "vähemmän maastoauto". Näkyy paitsi siinä, ettei saa koko perhettä kyytiin, myös peränylityksessä. Pienistä eroistahan tässä on kyse. En tiedä miten maastoauto määritellään, tämä on minun näkemys. Lainaus:
Nyt tätä kirjoittaessa rupesin miettimään tuota erilaista roolia suhteessa vakauteen; voisiko olla, että "toimintasäde" on ajateltu erilaiseksi; jos Land Cruisereilla kolutaan kaikenmaailman erämaita, voi olla hyvä, että niistä tosiaan tehdään mahdollisimman vaikeita kaataa. Hiluxeista taas voi tehdä korkeampia että niillä pääsee helpommin lähempänä olevista pahemmista paikoista? Antti R. 1978 HJ-45LP |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://ecom.toyota-gib.com/ -- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja miksi yleensä valitaan noita defendereitä niihin ajokouluihin? Mikä estää ostamasta esim. cruiseria sinne?? Onkohan se sitten että land-roverilla on vielä sellainen "camel trophy" maine, että porukka haluaa juuri niillä malleilla kokea offailun? -- Vakio suikka on POP ![]() Nerd-O |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo Antti siihen se mun idea perustuukin kun hiluksin omapaino on 1400+rapiat. Aika ero tuollanen 700-800kg. Kuorma on, maastosta en tiedä, mutta otteen perusteella vajaa 900kg.
Perän ylitys ei kyllä juuri eroa HJ-60:sestä ja hiluksissa pellit nousee ylemmäs kuin cruiserissa. (ei voi johtua siitä) Sitähän ei voi kiistää, että hiluksin akselit on per... paperia, mutta ei sitä nyt kovin helpolla saa nurin. KareK 1987 ln-jotain Hilux. ps. Ei me näköjään niin kaukana mielipiteissä ollakaan , vai ootko höllänny linjaa? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Jos en kuullosta liian lähentelevältä, ni oisko jollain täällä päivä-kahvi seudulla tollasta jimmyä joko vakiona tai rakenneltuna offihärvelinä ni voisin tulla kattelemaan jousilautasia ja niiden kiinnitystä ja ottamaan mahd. pari kuvaa omaa projektia varten ni katsastusmies vois ehkä olla iloisemmalla päällä nähdessään mun kauhistuksen??
Jocke |
#15
|
||||
|
||||
![]()
[quote]quote:
Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
-- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#17
|
||||
|
||||
![]()
No mahdan mä olla aika ässä sun silmissä kun olen lähteny päivittään toyota -maastoautoa toyota land cruiser -maastoauton osilla...
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vanhat RC autot | Mutamies | Chit-Chat | 201 | 21.08.2013 17:36 |
M:"autot" | ava | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 13.11.2007 11:58 |
RC-polttis autot? | offipete | Chit-Chat | 13 | 08.09.2006 20:46 |
britti autot! | battis | Chit-Chat | 2 | 29.05.2005 18:51 |
Autot työnalla | ari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.05.2003 08:09 |