![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Cherokeen ahdinMielipiteitä kaivattaisiin alkuperäisen IHI- ahtimen vaihtamiseksi hieman ronskimpaan (spoolaukseltaan hitaampaan) ahtimeen. Konehan on "tuttu" 2.5 litrainen VM motorin italodiesel. Syöttöjen uudelleen ohjelmointi on myös hakusessa. Vastauksista kiitollinen, Pete -97 Cherokee Ltd orggis, but... XJ 12/97 2,5TD PAKU
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Rangessa samassa koneessa on KKK:n turbo ... mallia en muista, mutta voin tarkastaa, jos tarvetta.
T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sopisi varmaan tähän samaan topikkiin kysymys remmiahtimesta. Esim tuollainen
http://www.kennebell.net/supercharge...wrangler40.htm Stroukkaus on myös käynyt mielessä, valmiita komponenttisarjoja on myynnissä. Oletteko mitä mieltä? Edittiä: siis kyse 4.0 bensakoneesta, tietenkin. Edited by - Killman on 06/01/2006 22:05:00 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mikähän on tuo alkuperainen numeroltaan? Siitähän ne vaihtoehdot sitten riippuu.
Onko tuossa italiaanossa niin raju alavääntö, että haluat sen takia vaihtaa isompaan ahtimeen? -Julle- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Niin ja kyllähän vaihtoehtoja rajoittaa myös mahdollinen tarve pitää auto tieliikenteessä ja rekisteröitynä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos vastauksista, jatkan kuitenkin kysymystä hieman pidemmälle "jotta jäis kunnolla kiinni".
Ahdin menisi vaihtoon, ei niinkään rajun alaväännön takia :/ , mutta paremman kokonaisuuden nimissä. Alkuperäinen leipoo kiinni kuitenkin lähiaikoina. Resursseja koneessa olisi ujeltaa hieman kovemminkin, nyt tuntuu tukehtuvan jo kolmessa tonnissa (rpm). Imutuubi on öljyinen sisältä ja laakeri ääntelee. Päittäisvälystäkin taitaa olla, käytöksestä päätellen. Tekohengitystä voisi antaa vaihtamalla uusi maf- anturi, jolla ehkä saisi osan menneistä voimista takaisin. En ole yrittänyt vielä pestä spriillä maffin neulaa/verkkoa, saattaishan sekin auttaa. Samaan rytäkkään pitäisi tod.näk. käyttää irti kaikki 4 kantta+tiivisteiden vaihtotyö. A/R suhteella hieman pelaamalla vois löytyä ihan toimiva paketti, joka herättäisi ahdot IHI:n alkuperäisiä lähellä (noin 2k rpm). En ole ehtiny tutkia asiaa. Ajattelin, josko joku foorumilaisista olisi jo vaihtanut koko mutkan säteeltään suurempaan--> kokemuksia?? Voi olla, että pakosarjan laippa rajoittaa ahdin valikoimaa melkoisesti, tiedä tuostakaan. Muutaman IHI- aiheisen listan olen löytänyt, mutta mainittua KKK- mallia ei ole tullut (sopivaa) vastaan. XJ 12/97 2,5TD PAKU |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
FJDC #1 !!! Jeep Wagoneer Limited w/360V8 + TH-400 + Quadra-Trac !!!! Jeep Comanche p/u w/4.0 + Aisin Warner 4 + New Process 231 !!!! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
bj 3litraseen ahdin? | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 22.03.2006 12:05 | |
Ahdin ja Haltec E6A | Joakim1 | O/M/V Muut | 0 | 22.11.2005 08:34 |
Comprex ahdin | Eskimo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 03.10.2005 16:53 |
O: pajeron ahdin | O/M/V Muut | 0 | 29.04.2005 08:59 | |
Ahdin asiaa... | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 09.03.2003 14:30 |