![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() LJ koneenvaihtoPahus. Korkkasi lennossa LäJän kampiakselin etustefa ja senverran ehti käymään kuivana, että kampiakselin laakerit kolisevat. Tietääkö joku, käykö vm. -89 LJ:n 2L-T koneen tilalle 2L-IIT yläturbolla ns. heittämällä. Mitä muutoksia mahdollisesti vaaditaan? Ilmeisesti lohko on molemmissa sama, mutta ainakin kansi ja kampiakselin laakerointi eroavat toisistaan. Saisi tuolla swapilla hieman tehoa ja vääntöä lisää. Ja toinen syy on se, että tuota 2L-T:tä on rajallisesti saatavilla vähänajettuna. HJ61 -90 & LJ70 -89
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
käy
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mihin tieto perustuu? Oletko itse tehnyt saman?
HJ61 -90 & LJ70 -89 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
ihan siihen että laitettiin vanhaan hiluksiin
2l-t koneen tilalle just tollanen "uuden"mallinen 2L-IIT kone (olikohan se jostain 90+ mallin 4juoksijasta)ja heittämällä se sinne paikalleen meni. Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä homma. Kiitos tiedosta.
HJ61 -90 & LJ70 -89 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on 2L-IIT kone Läjän nokalla. Meni tosiaan lähes heittämällä. Vaati seuraavat muutokset:
- turbon jälkeinen valurautamutka osoitti hieman rintapeltiä kohti ja pakoputki olisi ottanut siihen kiinni. Vahdoin mutkan vanhasta koneesta (sama turbo). Pakoputken lähtö oli edelleen hieman eri kulmassa johtuen erilaisesta pakosarjasta, joten vaati pakoputken alkupäähän lievän muutoksen. - vanhassa 2L-T koneessa on jäähdytysjärjestelmän täyttökorkki termostaattikotelon päällä. Tuossa 2L-IIT:sa sitä ei ollut, eikä tuo vanhan koneen termostaattikotelo jalkoineen sopinut uuteen. Väsäsin tuosta vanhasta termostaattikotelon kannesta täyttöaukon ylävesiletkuun. - osa moottorin anturien liittimistä oli erilaisia. Vaihdoin anturit vanhasta koneesta. Purin samalla koneesta tuon pakokaasujen kierrätysjärjestelmän (ERG) pois, kun tuo läjä ei ole vähäpäästöinen. Teho nousi 85 hp -> 97 hp ja vääntö 192 nm -> 220 nm. Ovat näköjään ottaneet tuon lisätehon ahtoja nostamalla 0,5 bar -> 0,7 bar. Tuli läjästä hieman pirteämpi ajettava. HJ61 -90 & LJ70 -89 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Sittem kunm 2lt2 menee kansi niin taitaa olla helpoin tie remontoida vanhempi ja KESTÄVÄMPI 2lt takas liikenteeseen. Tai jos jollain on tiedossa oikean hintaisia 2lt2:n kansia niin luulen tietäväni useallekkin ottajan.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tarkoituksena onkin korjata tuo vanha kone taas kuntoon, jos siellä ei muuta vauriota ehtinyt syntymään, kuin nuo kampiakselin laakerit. Nyt vaan ei ollut aikaa tuohon perehtyä, kun auto oli saatava mahdollisimman nopeasti takaisin ajoon.
HJ61 -90 & LJ70 -89 |
#9
|
|||
|
|||
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Toki kysyä saa. Tuoltahan niitä saa http://www.japanmoottorituonti.fi/?view=moottorit&id=23
HJ61 -90 & LJ70 -89 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
WinXP: koneenvaihto | Paavo | Software | 6 | 29.03.2006 15:35 |
SJ410 koneenvaihto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.11.2005 22:46 | |
Keltaisen koneenvaihto | Ex_inkkari | Chit-Chat | 27 | 09.06.2005 21:53 |
Suzukin koneenvaihto | Nico_de_Nirvi | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 17.10.2004 14:36 |