Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2009, 09:23
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Hj60, kun halvalla sain


Tervehdys!

Tuli huomattua että offroad on tarttuva mielisairaus.
Tässä eräänä talvena olin kaverin Lantikalla metsässä, ja sehän teki lähtemättömän vaikutuksen.
Kun vielä toinen kaveri (nimim.:Alaric) vei mut metsään Hiluxilla, oli peli menetetty.

Aspeni myyntiin pilkka hinnalla, ja heti kun oli rahat kourassa niin seuraavana päivänä Lantikka ostoksille (kun ei Blazeriin ollu varaa). Vähän pieni oli valinnanvara kun piti olla 3+3 paku että voi viedä koko perheen metsään.

Hintaisekseen yllättävän hyvä korinen. Kierrejousilla korotettu. Alaa BFG All Terrainit.
Vähän oli ajatuksena laittaa alle karheempaa kumia, jättää kierrejouset pois ja tehä SOA korotus.. Mutta saas nähdä miten aika ja rahat riittää kun on vielä pari jenkki projektiakin odottamassa tallin remontin valmistumista.
Miten muuten katsastusinsinöörit suhtautuu SOA korotukseen?

Mutta mutta... Pää laatikosta kuuluu niin kaamea rohina että en oo vielä metsään uskaltanut. Tänään olis tarkotus puottaa laatikko alas ja kattoa mitä se on syönyt.
Kuvia tulee varmaankin illemmalla.

Dieselit, nelivedot ja offroad yleensäkkin on mulle uutta, eli antakaa anteeksi jos välillä kyselen tyhmiä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.09.2009, 09:58
TOHJ61 TOHJ61 ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 30.03.05
Sijainti: Tampere, Finland.
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
mitenkäs kierrejousilla olevaan rooveriin onnistuu soa?
Olipas nyybi taas nokkela, et sitten lukenut AteV8:n viimeistä lausetta!

Mutta asiaan, laatikosta laakerit lopussa, ajettu liian vähillä öljyillä?
Tosta SOA:n tekemisestä löytyy HAKU-toiminnolla lukematon määrä juttua.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.09.2009, 14:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AteV8 Näytä viesti
Aspeni myyntiin pilkka hinnalla, ja heti kun oli rahat kourassa niin seuraavana päivänä Lantikka ostoksille
Tässä hämää, kun puhutaan toisaalta Hj:stä ja sitten taas lantikasta eli aloittelijallekin on hyvä varmaan selvittää näitä termejä.

Lantikka on Land Roverin laajalti tunnustettu tuotemerkki ja asia on hyvä niin. Jos haluaa asiallisia vastauksia täältä niin ei kannata sekoittaa näitä termejä keskenään. Porukka on paljolti merkkiuskollista ja joitakin merkkifanaatikkojakin on näitä sivuja selailemassa mutta viimemainituilla ei yleensä ole mitään rakentavaa sanottavanaankaan.

Hakutoiminto on hyvä jos sitä osaa käyttää ja jos se suostuu hakemaan. Kokeilin just hakua sanalla soa ja yhtään mitään ei löytynyt. Spoa sen sijaan avasi sivukaupalla kamaa. Voi toki olla että soa:sta ei puhuta täällä soa:na vaan spoa:na

C.rok
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.09.2009, 14:55
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Tässä hämää, kun puhutaan toisaalta Hj:stä ja sitten taas lantikasta eli aloittelijallekin on hyvä varmaan selvittää näitä termejä.

Lantikka on Land Roverin laajalti tunnustettu tuotemerkki ja asia on hyvä niin. Jos haluaa asiallisia vastauksia täältä niin ei kannata sekoittaa näitä termejä keskenään. Porukka on paljolti merkkiuskollista ja joitakin merkkifanaatikkojakin on näitä sivuja selailemassa mutta viimemainituilla ei yleensä ole mitään rakentavaa sanottavanaankaan.

Hakutoiminto on hyvä jos sitä osaa käyttää ja jos se suostuu hakemaan. Kokeilin just hakua sanalla soa ja yhtään mitään ei löytynyt. Spoa sen sijaan avasi sivukaupalla kamaa. Voi toki olla että soa:sta ei puhuta täällä soa:na vaan spoa:na

C.rok
ja kannattaa kokeilla * merkkiä haku sanan perässä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.09.2009, 15:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger Näytä viesti
ja kannattaa kokeilla * merkkiä haku sanan perässä.


Niinhän se olikin

C.rok
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.09.2009, 22:12
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Jahas... Meillä päin Land Cruiser on "Lantikka", ja smartin sätkä paperitkin on "risloja".
Kai se on yhtä käsittämätöntä kuin se että kuusamossa "ryyppy" on "imu".

Pitänee SOA tekstiä ettiä vielä toinenkin tunti, jonka senkin ajan ennemmin viettäisin tallilla kuin foorumilta lukemassa vastauksia tyyliin "käytä hakua". Kun käytän hakua niin siitäkin tulee vastauksena "käytä hakua".

Asiaan.
Laatikko enää palkin varassa ns. valeessa, eli huomenna sitä vasta pääseekin availemaan. Oon kaiketi n. 20 erilaisesta autosta irrottanu laatikon, ja tämä oli niistä kaikkein hankalin.
Kiitos Kopi kun viitsit tekstiviestitse kertoa miten veihdekeppi irtoaa! (Meidän talli ainut paikka keskisuomessa missä ei puhelimen kentät riitä soitella.)
Oli loppujen lopuks niin simppeli irrotus että siinä 3 äijää tunsi ittensä hiukan tyhmäksi.
Kuvia myöhemmin, nyt ei jaksa... Selkä poikki, aivot halki.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.09.2009, 09:51
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

joo räpsihän vain niitä kuvia.mukavampi seurata mitä siellä puuhaillaan
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.09.2009, 09:56
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AteV8 Näytä viesti
Jahas... Meillä päin Land Cruiser on "Lantikka", ja smartin sätkä paperitkin on "risloja".
Kai se on yhtä käsittämätöntä kuin se että kuusamossa "ryyppy" on "imu".

Pitänee SOA tekstiä ettiä vielä toinenkin tunti, jonka senkin ajan ennemmin viettäisin tallilla kuin foorumilta lukemassa vastauksia tyyliin "käytä hakua". Kun käytän hakua niin siitäkin tulee vastauksena "käytä hakua".

Asiaan.
Laatikko enää palkin varassa ns. valeessa, eli huomenna sitä vasta pääseekin availemaan. Oon kaiketi n. 20 erilaisesta autosta irrottanu laatikon, ja tämä oli niistä kaikkein hankalin.
Kiitos Kopi kun viitsit tekstiviestitse kertoa miten veihdekeppi irtoaa! (Meidän talli ainut paikka keskisuomessa missä ei puhelimen kentät riitä soitella.)
Oli loppujen lopuks niin simppeli irrotus että siinä 3 äijää tunsi ittensä hiukan tyhmäksi.
Kuvia myöhemmin, nyt ei jaksa... Selkä poikki, aivot halki.


Kyllähän minäkin pystyn tulemaan auttelee kun vaan tietää minne. Tässä Jyväskylän ympäristössä tulee liikuttua (ollut monessa tallissa jossa puhelin ei toimi) Ja joskus hoojiin nähny.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.09.2009, 10:55
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Hieno homma jos löytyy tarvittaessa auttavia käsiä.
Talli on tuolla korvessa Korpilahden ja Muuramen rajamailla.. Ja niitä puhelimen kenttiä saa metsästää juoksemalla pihaa ympäri.

Ei muuten eilen sutinu kun toinen takapyörä... Pitänee siis peräkin käyttää auki jossain vaiheessa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.09.2009, 13:27
Jouni_S:n Avatar
Jouni_S Jouni_S ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.07
Sijainti: vesilahti
Viestit: 687
Perusasetus

onkos siinä lukkoa takana?jos ei oo niin tuskin mitään hajalla...
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.09.2009, 13:29
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Se on ihan normaalia, että ei sudi kuin toinen takapyörä/etupyörä, jos ei ole kytkettäviä lukkoja/kitkalukkoa tms. akselilla.. Viisaammat varmaan, joilla kitkalukkoja löytyy, osaa kertoa, mistä sen tunnistaa, että onko sellaista akselilla Jos kytkettävä tasauspyörästön lukko löytyy, pitäis käsijarrukahvan takapuolella olla musta ja kanttinen "laatikko", jossa on 2 kahvaa pystyssä vierekkäin, näin siis alkuperäisenä. Toki noita on tehty esim. paineilmakäyttöseks, jolloin noi kahvat saapi heittää mäkeen, vaijerilla kun toimivat alunperin
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.09.2009, 13:48
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

en tiedä erottaako sen mistä sitten päällepäin..jos siellä on lukkeli niin ainakin siellä on liimattu sellainen LSD tarra...jos se on tallessa siellä kakan alla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.09.2009, 21:47
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Ei sitä taida muusta kun siitä tarrasta erottaa, titty sf perissä ei taida kitkaakaan olla ja ne tunnistaa sittä navasta.
siis samanlainen napa kun etuakselissa saa epua renkaan vaihdossa.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.09.2009, 00:05
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Höh. Turha maasturi kun ei muka lukkoakaan ole. Navat näyttää kaukaa samalta kuin edessä...

Tänään(kään) ei mikään mennyt niin kuin oli suunniteltu. Ensinnäkin, kamera unohtui, mutta kaveri kyllä otti kuvia jotka tulee myöhemmin..
Laatikon purkamisessakin meinas loppua haba kesken, ja siitäkin on hieno kuva olemassa mutta vasta tulossa.

Vielä on apuakseli kiinni ja pääakseli valeessa. Kytkinakselin laakeri oli mallia SKF:n kuulalaakeri, ja rikki.
Tamgearsin räjäytyskuva on sitä mieltä että kuulallaakeri on vain hj61:n laatikossa, ja hj60:n laatikossa olis rullalaakeri. Mutta ei kait sen niin väliä..?

Prkl, jos vaikka aamumulla sais laitettua edes alkuvaiheen kuvia näkösälle..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 11.09.2009, 09:37
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Kaveri päätti näyttää mallia ergonomisesta työ asennosta.


Muutama kuvatus nyt puuttuu välistä, mutta hirveän ähertämisen jälkeen saatiin laatikko talliin ja palasiks, ja palasiks saatiin myös 2 ulosvetäjää.



Päätettiin että ei sitä laakeria tartte irrottaa prkl. Kytkinakselilla ollut skf:n "helistin" tulee taas skf:ltä. 40€
Jos omiinne laitatte skf:n laakereita niin muistakaa kuitenkin että koyo:n laakerit on niitä jotka siellä kestää kuin duracel puput.

Paaaaljon mennyt tunteja, enkä ole saanu aikaan oikeastaan muuta kuin kamalan sotkun.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 11.09.2009, 09:51
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

meinaatko vaihtaa mitä kaikkea sinne laatikkoon? oletko kysellyt paljonko maksaa mitkäkin laakerit?kannattaisiko vaihtaa kerralla kaikki vai ovatko miten arvokkaita?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.09.2009, 10:14
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Kappas, saman värinen hj ku mullaki
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 11.09.2009, 10:31
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Turpo-Urpo Näytä viesti
Kappas, saman värinen hj ku mullaki
Jep. Kattelin kans tuota sun hojoo ja huomasin että ilmeisesti meillä on myös sama lähde harrastuksen rajoittajana.. Eiku rahoittajana.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 11.09.2009, 10:35
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Joo näin on Nyt oon aika hyvin ollu rahoissa, ku oon oikeen työharjottelussa ollut pari kuukautta, tosin mitään en oo saanu autoon tehtyä
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 11.09.2009, 10:47
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Itekkin olen työharjottelussa... Omalla tallilla. Pitäs muka traktorin peräkärryä hitsata, mut ku on tärkeempääkin tekemistä.

Tuskin vaihdan nyt muuta kuin sen yhden helistimen. Tilasin myös kytkinakselin ja pääakselin liitoksen neulat (alle 20€), mutta jos ei apuakselin laakereiden irrotus puota akselia tarpeeks alas niin jääpi vaihtamatta kun ei mahu tuleen kytkinakseli vielä ulos, ja ilmeisesti pääakselin takimmainen laakeri on laakeriliimalla kiinni.
Apuakselilla orkkis rullalaakerit, joten en viitti sinne alkaa skf:n laakereita vaihtamaan kun vanhatkin on hyvät.
Ehjät vanhat koyot on paremmat kun uudet skf:t.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 11.09.2009, 10:51
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Kuulostaapa työläältä tuo laatikon kanssa painiminen.. Mulla näky armeijan huoltokirjassa 330tkm kohdalla "Laatikko laakeroitu" tjsp.. Eli aika tarkalleen 100 tonnia takaperin
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 11.09.2009, 10:58
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

No just... Laakeria kuljettanut auto ajanut ojaan. Eli laakeri tulee aikasintaan maanantaina.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 11.09.2009, 13:00
Turpo-Urpo:n Avatar
Turpo-Urpo Turpo-Urpo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.06.08
Sijainti: Kokkola
Viestit: 591
Perusasetus

Kuulostaa tuo sun tuuri samalta ku mullaki, aina joku saatanan viivästys joka asiassa, varsinki näin viikonlopun alla
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.09.2009, 11:52
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Kuumailmapuhallin on hieno keksintö. En olis uskonut että se on niin pienestä kiinni. Laakeri piti irrottaa akselilta isolla ulosvetäjällä. Asennettaessa lämmitin laakerin sisäkoolia tupakin ajan kuumailmapuhaltimella ja laakeri lopsahti akselille kuin pipo päähän. Ainut asia mikä oli helppoa tässä laakeri rempassa.
Muille tiedoksi (jos viitsitte yrittää), että laakeri remppa helpottuis huomattavasti jos olis kunnon ulosvetäjät, ja pienillä kynsillä että mahtuu.
Tästä ulosvetäjästä ei ainakaan massaa puuttunut, mutta ei lähteny laakeri. Laakeriliima kauppias sanoi että ei lähe kuin polttamalla.

On se prkl kun pitää työkalutkin tehä ite.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 15.09.2009, 20:36
AteV8 AteV8 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 34
Perusasetus

Nyt se toimii. Kiitos niille jotka auttoivat. Yksin tehdessä olis mennyt paljon pidemmän aikaa.
Laatikosta jäi vielä kuulumaan pieni "kohina", mut eipä tuo menoa haittaa. Voi tietty johtua siitä että öljyä en laittanut ihan niin paljoa että olis tullut täyttöaukoista pihalle.
Nyt sitten aletaan jännittämään. Tuntuu siltä että viikon sisään hajoo jotain.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tälläisen sain aikaiseksi sisua45 Chit-Chat 53 24.08.2011 19:02
O/V Suzuki SJ 410-413 Sain uuden "kikottimen" jambo72 O/M/V Muut 4 02.07.2005 20:55
sain hj61:sen Kela Tekniikka & Jutustelu 19 03.03.2005 18:09
Sain bannit #muropaketti TiMMo Bullshit 0 26.04.2002 16:35


Sivu luotu: 07:07 (GMT +2).