Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.10.2005, 14:50
KuningasHytti KuningasHytti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Orivesi, Finland.
Viestit: 90
Perusasetus

Kingab


Miten noi vääntövarsijouset oikein kiristetään? Oon joskus lukenu, notta niitä muttereita pyöritetään aina tietty määrä, jonka jälkeen auton "pitäisi" olla suorassa. Miten on? Olisiko kellään kokemuksia? Kun täytyis vaihtaa kykinpaketti, mutta kun Nissanissa on se vääntövarsijousien palkki edessä. Tätä ongelmaahan ei oo lehtivehkeissä.. Kuulemma niissä on myös jonkin sortin booritukset, jos on jouset päässy kuoleentumaan, saa lisää varaa.

Vois vaikka saada vähä lisää maastovaraa (muutama milli..)

Vastaan (mahdollisiin) viesteihin huomenna.

PIDÄ TURPAVÄLI!!kiitos!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.10.2005, 15:46
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Nissanissa on helpoin ottaa koko palkki pois.(kun kuitenkin laatikko otetaan pois) Vääntöjousissa on pultit joita kiristämällä saa jousia tiukattua.

-Jeppismeininki ja vitulla päähän-
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.10.2005, 08:21
KuningasHytti KuningasHytti ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.09.05
Sijainti: Orivesi, Finland.
Viestit: 90
Perusasetus

Mutta entäs se suoruus? Jos toista puolta tulee kiristettyä liikaa kuin toista, jää auto hieman vinoon..? Kuluttaa ehkä renkaita väärin. Meinaan, onko niissä mitään keinoa esim. mitata? Entäne boorit (vai oliko se poorit), onko niissä mahdollisuus lisätä varaa?

Kiitos edellisestä.

PIDÄ TURPAVÄLI!!kiitos!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.10.2005, 20:03
Mutamies:n Avatar
Mutamies Mutamies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.07.04
Sijainti: Suur-Salo, Finland.
Viestit: 1.053
Perusasetus

Voit laskea vaikka hylsyn kierrokset, kun kiristät pultteja. Riittää kyllä tarkkuudeksi.
Tarvii aika paljon heittää kierrokset jos auto kenottaa...
Booreja voit muuttaa, mut saat saman tuloksen kun kiristät pultteja.

Tukivartta et voi kuitenkaan kamalasti vääntää alas, koska alempi topparikumi tulee vastaan rajoittamaan ulosjoustoa.

-Jeppismeininki ja vitulla päähän-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 01:39 (GMT +2).