![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() patrollin hehkutVoiko hehkuille vetää akusta napin kautta virran? Jossain järjestelmässä on vika kun napista painaa ja rele naksahtaa mutta virtaa ei tule hehkuihin ellei ränkkää sitä nappia. Hyppyjohtoa napilla on kokeiltu mutta ei tule virta siltikään kun ensin epäilin että on nappi paskana? Sd33 t 160 koppanen
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
nappihehkun saa helposti kiinan skootterin startti solenoidista,tai ruohonleikkurien yms.pikku kokoisista komponenteista.huom.hehkutus aika.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Omassa räppipatrollissa on hehku avaimella ja startti napilla,joku edellinen sen tehny niin. Mut sitten on pellinalla suorat paksut piuhat hehkujen kiskolta ja startin herätteeltä niinku "varajärjestelmänä" jotka laitetaan akunnapaan jos jostain syystä tarvii käynnistää konehuoneesta. Mut sähköt tos onkin sitä luokkaa että jos ei olis päävirtakytkintä ni säilyttäisin min 25m päässä muista autoista tai rakennuksista.
Relettä ei hehkuille ole suoralla johdolla mut perstuntumalla oon hehkuttanu ja antanu sykäyksinä jälkihehkua jos meinaa sammua ![]()
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Aina kun vaihtelee hehkutulppia, niin ne kannattaa testata jokainen irrallaan vaikka apukäynnistyskaapelien kanssa.
Syöttää vaan sähköä suoraan akusta irralliseen hehkutulppaan ja laskee mielessään sekunteja, että milloin hehkun kärki on tasaisen, hohtavan punainen. Liian kauaa ei saa pitää tuota kärkeä tulipunaisena, koska se sit herkästi katkeaa ja tipahtaa esikammion läpi ja männän päälle. Omassa Patrollissa on nyt ollut muutaman vuoden Motonetista ostetut "23V" hehkut ja niiden hehkutusajan olen aikanaan mitannut 8 sekuntiin. Vanhoja tulppia silloin testailin ja niiden hehkutusajat heiluivat 20-30 sek. välissä. Kaikkien hehkujen tulisi olla suunnilleen 1-2 sekunnin sisällä samanarvoisia, muuten kone ei käynnisty tasaisesti. 20 asteen pakkasissa olen hehkuttanut kaksikin kertaa peräkkäin 10sekunnin jaksoja ja jaksojen välissä 10-15 sek. tauko. Jälkihehkutusta tarpeen mukaan. Tällain teen vain, jos ei ole lohkolämppärille pistorasiaa lähettyvillä. Hehkutulpatkin laiskistuvat ja käyvät hitaiksi vanhetessaan. Tällöin ei automaattihehkutus hehkuta riittävän kauaa ja autoa on vaikea saada käyntiin. Nappihehkulla taas voi hehkuttaa muutaman sekunnin pidempään. Pitää vaan testata irrallisilla hehkuilla tuo oman auton hehkutusaika, oli sen auton merkki sitten mikä hyvänsä... ![]() Hehkutus ottaa jo niin paljon virtaa, että sen päävirran ohjaukseen pitää laittaa kunnollinen solenoidi. Tavalliset 30A releen kärjet eivät kestä montaakaan hehkutusta. Eli palautuvalla painonapilla ohjataan kunnollista solenoidia, niin saa vuosia kestävän ja portaattomasti toimivan hehkutussysteemin.
__________________
Musta vyö romujen rassaamisesta... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu lj70 hehkut | Jarski lj 70 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.01.2014 11:48 |
Gr:n hehkut | gde | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 04.07.2010 12:14 |
patrollin hehkut(sd33) | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.08.2008 16:58 |
Patrollin hehkut | viikinki | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 30.08.2006 09:03 |
Patrtollin hehkut | Kisva | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.02.2004 18:13 |