![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() K10 etuakseli remonttiin, räjäytyskuvaa tarttis..Ei ollut hyvä yhdistelmä noi 38" gummit ja 320hp pikkulohko.. Nyt kun sain pestyä pahimmat mudat ja ehdin jo huokaista helpotuksesta niin pitihän sitä lähteä kokeilemaan: 1. Valot ei tykännyt pesusta, parkit hävis ja sisävalo palaa kokoajan. Miten noi valot on ohjattu? Katkotaanko virtaa vai maata? 2. Eturistikot lienee kaputt, kun kääntää ääriasentoon eteenpäin ajaessa kuuluu julmettu naputus. Mutta vain ääriasennossa. Kestäisköhän vielä yhden safarin? Kyseessä siis kymppipulttinen akseli. 3. Eilen ei meinannut jakolaatikosta saada hidastanelivetoa pois päältä eikä manuaalianapoja vapaalle. Tänään kun ajolenkki ei ollut pitkä ei ongelmia. Normaalia? Jakiksena np205. Paljonko jakolootassa muuten pitää olla öljyä, eikös lootan kyljessä ole joku merkkiroppu johon asti pitää täyttää? Pitänee vissiin hommata dana60 eteenkin.. -Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään- Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350 Edited by - 4x4lucifer74 on 04/10/2005 22:46:04 Edited by - 4x4lucifer74 on 04/10/2005 22:54:30
__________________
Broken Back Team #1 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Olikos toi kymppipulttinen samanlainen rakenteeltaan danan 44:sen kanssa. Jos on niin en ainakaan ite paljoo leikkis niiden ristikoden kanssa. Nekun menee niin melkein se sitten tietää vetarienkin menoo.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo parempi vaihtaa ajoissa ettei ristikko riko vetareita hajotessaan. On kyllä 38" jo "liian" iso 10-pulttiselle. Tai sitten pitää ajaa pirun varovasti.
NP205 takapuolella on täyttöproppu johon asti öljy täytetään. Sellainen neliskulmainen pultti. 70-luvulla tehtaa suositus oli perä/vaihdelaatikkoöljy, en muista saew se oli. 80-luvulla tehdas suositteli automaattiöljyä siihen. Se jakis tuppaa oleen aika kankea käyttää. Voihan siinä tietysti vikaakin olla jossain. Kyllä jenkki on jees! "Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Np 205 öljymäärä 2,13 litraa.
Täyttötulppa takaapäin katsottuna heti takakardaanin lähdön alapuolella. (Ja tästä vaaksan verran oikealle alaviistoon löytyy tyhjennystulppa.) Manuaali sanoo myös näin: Fluid specification- multipurpose gear oil (API GL-5) OR engine oil (API SG, SG/CD or SG/CE). Ai niin, täytöstä muistu mieleen et hommaa helpottaa kun käyttää vanhaa litrasta peräöljy purnukkaa - siinä kun on mukavasti se ohuehko taipuisa kaatoputki ![]() Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli napa_käteen_ota jne? Pahakin rasti? Lainaus:
Niin ja nopee neliveto ei pysy päällä ilman että keppiä vetää kokoajan taaksepäin. Voi tosin johtua tosta korin korotuksestakin, kun aukko näyttää ahtaalta. -Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään- Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ainakin tuntuu pykälät ihan selvästi. Tosin välillä joutuu vekslailee eestakasin autoa että saa hitaan puolen päältä pois, toisinaan se lähtee helpostikkin. Ja jakotoosahan mulla on toi 205:nen. Kun korotin koria tuosta röyhnästä niin nelivetokepukan tankoja piti vähän ruuvipenkissä taitella että keppi mahtu liikkumaan lattian reijässä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Oliskos tosta kymppipulttisesta akselista räjäytskuvaa saatavilla? Kun en ole ennen purkanut..
Rautalankamalli selostettuna olis kans ok.. Iskuvasaraa hankkimaan? Edit: Valokatkasija sökö, oliskos jouten kellään? -Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään- Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350 Edited by - 4x4lucifer74 on 04/10/2005 22:53:40 |
#8
|
||||
|
||||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Ei löytynyt räjäytyskuvaa..
-Kaikki käy, jollei, laitetaan käymään- Alkaen noista: Chevy K10 -80 GM350+th350+np205 & AMC Javelin -71 GM350+th350 |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Täältä kyllä löytyy, toivottavasti sulla on laajakaista?
http://www.pirate4x4.com/tech/billav...on%20axles.pdf Katso M1009 eli ArmyBlazerin kohdalta, sillä kun on sama akseli kuin sulla. Kyllä jenkki on jees! "Idioottivarmalla" aliarvioidaan idiootteja |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
RRC -78 jarrupääsylinterin räjäytyskuvaa. SELKIS! | kesämies | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 30.08.2007 22:49 |
Lj:n vaihdelaatikon räjäytyskuvaa? | kirurgi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 09.08.2007 20:03 |
Auto talliin pitkään remonttiin? | Vihavainen | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.11.2006 23:20 |
Danan 44:sen räjäytyskuvaa | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.01.2005 14:32 |
Patrollin napalukoista räjäytyskuvaa? | offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.09.2004 20:40 |