![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Chevy 4.3 tbi service engine soon-valo?Autohan on -90 Astro, ja ajelin tuossa motarilla satasta kotvasen matkaa, niin service engine soon -valo sytty palamaan mittaristoon. Mitään normaalista poikkeavaa ei näkyny muissa mittareissa, niin ajelin sitten kotiin. Auton kun käynnisti uudelleen, niin valo sammui. Nyt vaan rupesin miettimään, jotta mikäs kaikki sitten tuon valon sytyttää, kun ei oikein google anna kunnon vastauksia, eikä tunnu overdriveltäkään löytyvän suoria selityksiä. Jotain epämäärästä EGR:n toiminnasta vaan on löytyny.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Onko EGR tulpattu? Jos on, tulee valo syttymään aina sillointällöin aiheuttamatta suurempia toimenpiteitä
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai se oo, ainakin kaikki putket ja letkut näyttää olevan paikoillaan. En kyllä oo purkanu ja kattonu, oisko joku tehny sokeeta tiivistettä väliin.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
ota vikakoodit siitä pihalle oikosulkemalla diagnostiikkaportista pinnit ja virrat päälle autoon.. tässä osa koodeista http://www.angelfire.com/empire/auto...ble_Codes.html
tässä mitkä pinnit oikariin http://www.troublecodes.net/gm/ ne on sitten suuntaa antavia, mutta kyllä ne näyttää missä piirissä se vika on, ainakin melekein ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ysikymppi diiseli vani kans herjaili tuota change engine soon valoa
![]() iha sama vaik otti akun kenkää pois ja vaihteli sudit ja pensselit ja öljyt. musta jeesus teippi valon pääl tuntus toimivan? ![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Juu tai lamppu pois, ei varmasti häiritse, perinteinen tapa korjata jenkki. Sitten kiertoon..
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
En oo tainnu koskaan edes ajaa jenkkiä missä EI palaisi SES valo
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/ |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Offroad Team KeTTu TyTöT/ Lauri Full Size Jeep Master Fabricator VALMET = Rerentless reliability |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
vikakoodit esiin ja niiden perusteella netistä löytää servoletukan troubleshooting kaavioita. Tbi on aika yksinkertainen laite.
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No, nyt vilkuttaa sammuksissa vaan 12 -> eli diagnostiikka toimii. Pitääkö se sitten yhistää käynnissä ollessa, kuhan sen valon saapi taas palamaan? |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos ei vilkuta muuta kuin kahtatoista, niin vikamuistiin ei ole jäänyt mitään tai se on nollaantunut. Jos EGR:n ottaa pois, niin se satunnaisesti sytyttää valon ja siitä myös jää jonkilainen vikakoodi muistaakseni sinne. Sillä ei ole sinällään merkitystä, kun sen tietää. Rikkaan ja laihanseoksen koodeilla on merkitys, ainakin laihan seoksen koodi saa koneen käymään rikkaalla, jos se ei oikeasti ole laihalla. RIkkinäinen lambda voi esim. sytyttää sen valon ja kone voi käydä todella rikkaalla siinä vaiheessa. Tai sitten voi olla alipainevuoto, miksi menee laihalle tosin voi tulla MAP-anturin koodikin siinä vaiheessa. Tai sitten voi bensantuotto olla lopuillaan, jolloin tuotto ei riitä ja menee laihalle. Tai kuten omassa oli pumpun ja bensaputken välillä oleva kumiletku halki (tankin sisällä) ja paineet karkasi sitä kautta, olipa aika haastava löytää vika. Mutta kun se valo syttyy seuraavan kerran, niin ei ainakaan akkua kannata irrottaa vaan luet seuraavassa parkissa ne vikakoodit. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
on olemassa astroja jotka kuluttaa 18-20l satasella ja astroja jossa se polttimo on paikallaan eikä pala turhaan
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Tarkista konehuone! Valo?
Omassa astrossakin valo aina välistä palaa hetken ja sammuupi sitten.
Ei ole aiheuttanut toimenpiteitä ja hyvin peli kulkee silti. Eikös tämän ikäisissä jenkeissä noita antureita oo vähän jokapuolellla jotka tuon valon sytyttää? Nestesäiliöissä ja kaikkialla muuallakin? t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#16
|
||||
|
||||
![]()
ei ne nestepinnat service engineä sytytä.. sillon siel on OIKEESTI jotain vialla jos se jää palamaan, joku vilahtelu voi aiheutuu noissa ihan vaikka mittariston maadotusviasta tms.
astro jos alkaa haukkaamaan sen 15+ kylälläkin rauhallisessa ajossa, niin sillon siinon jotain vikaa, maantiellä kesänakeilla kulkee kummiski kympin puolelle jos pitää marssivauhtina sen yli 90, ettei turbaanilukko aukee, ni siitä voi laskee et jos siel vikavalot palaa ja bensaa menee helvetisti ni vikaa jossain on ![]() tulpista ja virranjakajasta nuo on arkoja, jos siel on yhtään heikohko kipinä, ni tasan syö ylettömiä ja heittelee "lean exhaust" vikakoodia, joka tosiassa kertoo sen et se saa bensaa aivan saatanasti= sitä voi jopa valua pakoputkesta ulos asti, niinku allekirjottaneella kun kaks tulppaa tilttas 20km matkalla ja jouduin ajamaan neljällä kotio ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
12. No reference pulses to Electronic Control Module (ECM). You will get this code when checking for error codes because the engine is not running.
13. Oxygen sensor signal stays lean during warm engine cruise, your O2 sensor could be unplugged or faulty wire. 14. High temperature indicated at engine coolant temp. sensor. Sensor could be unplugged or faulty wire. 15. Low temperature indicated at engine coolant temp. sensor 21. High voltage at throttle position sensor. Sensor could be unplugged. 22. Low voltage at throttle position sensor 23. Low temperature at manifold air temperature sensor 24. Circuit fault in vehicle speed sensor 25. High temperature at manifold air temperature sensor 29. Fault in 4th gear switch 32. Fault in exhaust gas recirculation valve diagnostic switch 33. High voltage (low vacuum) at MAP sensor. 34. Low voltage (high vacuum) at MAP sensor. 41. Cylinder select error 42. Fault at electronic spark timing circuit (sets when timing is set also, clear code and verify that it does not return.) 43. Low voltage at electronic spark timing circuit 44. Oxygen sensor lean 45. Oxygen sensor rich 46. Fault at vehicle anti-theft system 51. PROM error 52. Low voltage at oil temperature sensor 53. High voltage at battery 54. Low voltage at fuel pump OR Low voltage at Fuel pump relay 55. Problem at Electronic Control Module (ECM) - ECM failure OR Serial bus error 62. High voltage at oil temperature sensor siinä ne on kaikki... 29. 32 ja 53 on käytännössä semmosia mitä ei vaikuta kulutukseen ja koneen muuhun toimintaan, muilla on isokin merkitys. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
oks nuo ny varmasti ysikympin vikakoodit? sielhän tulee muutoksia jossain alkupuolella 90-lukua noihin, vai ilmottaako eri manuaalit sitten koodit jotenkin väärin?
ja sit sellanen, et se auton oikee rakennusvuosi pitää selvittää suoraan tyyppikilvestä, kun meillähän suomessa on se typerä ensirekisteröintipäivä, joka virheellisesti kertoo mukamas vuosimallin. suurin osa -90 astroistakin on 89 valmistettu ja siinä on "lievä" ero sitten jo varaosien yms suhteen, vai oliko se 89=>90 vai 88=>89 kun muuttu malli, toinen tais olla 93=> 94 ns uudempikoriseksi..
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
The Following only apply to 1994 +
28 Transmission range pressure open in one of these pressure switches 37 Brake Switch brake switch stuck ON 38 Brake Switch Brake Switch stuck OFF 39 Torque Converter TC clutch solenoid stuck OFF 52 System Voltage High ignition feed voltage over 16 volts |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Tjaa, kovinhan tuo on kovaruokanen, mut oon laittanu sen tönkön nelivedon piikkiin. Pitäs vissiin vaihtaa jakolaatikko, jotta sais vapautettua etuvedon.
Tänään aamulla ku 8 asteen pakkasesta sen hurautti tulille, niin pätki jotain pyttyä. Pitää viikonlopun aikaan vaihtaa tulpat ja putsarit, sekä tulpata EGR, jollei oo jo tulpattu, niin saa mielenrauhan siltä valolta :P Katti siiton jo jossain välissä tippunu, mut silti oli leimalla ihan ok pakokaasuarvot... Polttoaineen keskikulutus tosiaan silti 20l/100km |
#21
|
||||
|
||||
![]()
lämpöanturi vaikutta kaiken eniten kulutukseen, ja lambda tietysti, viidenkympin sijoitus voi tulla aika äkkiä takaisin tolla kulutuksella...
|
#22
|
||||
|
||||
![]()
Onko ruiskun lämpöanturi missäpäin? kumpi lämpöanturi on pakosarjan vieressä kuskinpuolella kannen takalaidassa. Mittaristosta on nimittäin lämpömittarin neula karannu jonnekkin, nii en tiiä, paljonko se valehtelee koneen lämmöiksi?
|
#23
|
||||
|
||||
![]()
imusarjan päällä termarin vieressä on sekä ruiskun maajohdot että lämpöanturi, molempien ikää myöden tuleva hapettuminen tekee haittaa, toisesta selviää putsaamalla..
|
#24
|
||||
|
||||
![]() Kaasarin- ja imusarjantiiviste?
Oma Astro kävi hankittaessa oudosti ja kun asiaa tutkin niin puolet kaasarin tiivisteestä puutui ja imusarjan tiivisteestäkin iso pala.
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#25
|
||||
|
||||
![]()
vai läppärungon... se oli aivastellut vai mistä johtui?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jimny engine valo. | RIPAX | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2014 23:54 |
m.chevy 4,3 tbi motti | cvy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 05.03.2008 19:32 |
Chevy TBI sivuja | kivinen | Linkit | 0 | 31.10.2005 09:17 |
Vitaran check engine -valo | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.05.2005 15:51 | |
Service Engine Soon????? | Vuosimallit 1984-1996 | 3 | 14.07.2003 19:20 |