![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Opel Manta A C24NE käyntiongelmat. »»»Vika selvilläEnsinnäkin pahoittelut matala-auto kysymyksestä maasturipalstalla mutta nyt alkais olemaan hyvät vinkit tarpeen. Uskaltauduin kysymään asiasta täälä koska opel fronteroissa(?) On sama kone eri moottoriohjelmalla. Eli autona on otsikon mukainen paholaisrausku, C24NE ruiskukoneella. Ongelman on sammuilu ja pätkiminen kuumana. Toimii siihen asti että pysähtyy liikennevaloihin tms niin sen jälkeen kun lämmöt vähäkin nousee niin alkaa pätkiminen eikä lopu kuin koneen jäähdyttelyyn kylmäksi. Lisäongelmaa tuo se että emäntä kulkee sillä 7pv viikossa töissä, joten ei kunnolla kerkiä selvittämään vaan korjaukset on sisältäny pika-arvion mahdollisesta vian syystä ja korjaus ja seuraavana päivänä "ei toimi vielkään" -tekstiviestin odottaminen. Oon vaihtanu seuraavat osat: -Tein uudet imumuputket. (Tällä auton sai käymään tasaisesti tyhjäkäyntiä) -puola -kaikki puolanjohdot -sytytystulpat ja tulpanjohdot -virranjakaja ja pyörijä -sytytyksen hall-anturi -triggeripyörä ja hall anturin etäisyys tarkastettu -sytytyksen ohjausjohdot -johtosarja tarkastettu -Uus syyläri (pysyy moottorinlämmöt paremmin kurissa) -Maadoitukset -kaikkien pistokkeiden avaus ja kontaktispray hoito -kierroslukumittarin oikosulun mahdollisuus poissuljettu -Sytytysennakonsäätimen johdon vieminen kauempana moottorista. -akku -laturin jännite tarkastettu -virtalukon pohjaa suihkuteltu ja väännelty vian ollessa päällä -uus moottorinohjausboksi Tässä vaiheessa sammuilu muuttui pätkimiseksi Sen jälkeen tehtyä -konehuoneen ilmanvaihtoa parannettu -syyläriin lisäflekti termostaatilla -taas tarkasteltu johtoja. -sytytyksen katkontarele avattu ja todettu toimivaksi -konepellin takareunaa nostettu 6cm -vapaavirtausfiltterin tuominen syylärin etupuolelle pois konehuoneesta -ilmamassamittari avattu ja puhdistettu -säätelin seoksia vian ollessa suuntaan ja toiseen, ei vaikutusta. Palautin alkuperäiset seokset. -imuputkien ja massamittarin eristäminen lämpöeristevillalla. -virranjakajaan ja pyörijään oli ilmestyny pientä hapettumaa jo 500km ajon jälkeen joten ne meni taas vaihtoon ja taas uus puolanjohto. Nyt alkaa oikeasti olemaan kädet pystyssä, ja tilannetta ei yhtään helpota se häpeä että ei osaa laittaa emännän autoa kuntoon. Mitähän seuraavaksi? Kiitos etukäteen.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 18.08.2015 11:46 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ruiskun lämpötila anturi tarkastettu?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Eipäs oo muuten tarkastettu
![]() Jos joku löytää linkin ilmaiseen moottorimanuaaliin niin olisin kiitollinen. Tämä ruiskukone on mulle aivan uus tuttavuus, oon enemmänki diisseli miehiä ja crownissa on kaasari ![]() ainoot aiemmat kokemukset ruiskukoneista on yhestä mersusta joka mulla oli joskus mutta sehän oli mersu jotrn ikinä ei tarvinnu korjata, ajella vaan.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Vesitilassa on varmaan kaksi anturia, toinen mittarille ja toinen ruiskulle. Ruiskun anturissa varmaan hienompi liitin tai testaa kumman anturin johdon irrottaminen vaikuttaa mittariin..
Sytytykselle on varmaan oma signaalinvahvistusboksi, se voi hyvinkin myös olla lämpötilaherkkä ja halvaantua kuumassa.
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sellainen huomio kanssa että esim tunnin jäähdyttelystä nokkapelli kiinni ei ole mitään apua, mutta jo 5min jäähdyttely tiensivussa pelli auki auttaa sen verran että toimii taas muutaman kilometrin. Tää viittais justihin johonki tuollaiseen että joku sähköhärpäke ei tykkää kuumasta.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lämpötila-anturi venttiilikopan ja ylävesiletkun välissä? Mekaanisen releen räpättäminen käydessä kuulostaa erikoiselta, mutta kaikki on mahdollista ![]() Miten bensalinjat menee? Bensan höyrystyminen letkuun/putkeen hyydyttää menon liian kuumassa.
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Volvossa teki ilmamassamittari samantapasta ongelmaa. Ja eikös niissä ole joku imuilman lämpömittariki?
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kysy pöpilistien palstalta. Ne tuntee tän 60-luvulla käyttöön tulleen moottorityypin kuin omat taskunsa.
http://www.opel6070club.com/forum/index.php edittiä... oot kyllä jo tehnyt suunnilleen kaiken mitä tuolle voi tehdä. Melko mystinen juttu. Ei tule enää mieleen mitään kovin järkeviä juttuja. Ruiskun maapiuhan huono kontakti ? Tai jotain muuta tosi omituista. Ilmamäärämittarin hiililevy kulunut puhki joistain kohdista ? Viimeksi muokannut dirtysalami : 14.08.2015 09:04 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Opel osaa A-manta iso taka-akseli , S-45, 2.0E Cih+vaihteisto | _Metal_ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.07.2015 10:28 |
Myyty Opel Manta / Ascona ratti | Jaba | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 19.09.2014 22:23 |
Myydään Opel Manta alkuperäiset aluvanteet + nastarenkaat | Jarva | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 29.04.2012 16:08 |
Myydään opel manta A -70 NYT JUHANNUSTARJOUS!!! | jaskah | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 18.06.2009 18:37 |
Range 3.5EFI '86 käyntiongelmat | TimoV | Tekniikka & Jutustelu | 154 | 04.03.2007 22:13 |