![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Harrasteautojen rakentelu helpottuu?! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Toivotaan et tämä myös koskisi maastureitakin et olisi mahdollista tehdä hieman korkeampi tai pykälää suuremmat pyörät asentaa tms
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Trafi on omien sanojensa mukaan "selkeyttämässä ja nopeuttamassa poikkeuslupien hakukäytäntöä".
Selkeyttäminen = Selkeyden vuoksi juuri mitään ei sallit. Nopeuttaminen = Nepeutuu kun ei edes oteta käsiteltäväksi. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
ei tossa vielä sanota etteikö joutuis vtt pussitestiin.. ja mitä muutoslupa maksaa jatkossa?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Odotan mielenkiinnolla mitä tuo tullessaan....
Trafi iltasanoman mukaan:
"Poikkeuslupia haetaan tyypillisesti mm. moottorinvaihtoihin, vetotavanmuutoksiin sekä korinvaihtoihin. Vuodessa auton rakennemuutoksiin liittyviä poikkeuslupia on haettu keskimäärin n. 50 kpl." Ja tuohonhan menee mm. rengasmuutokset, siis esim. HJ-60/-61:n 35x12,5-15 poikkeusluvat työkäyttöön vedoten.... Ja jos käsittelyaika noilla 50 luvalla on reipas vuosi, niin Trafiin tulee vajaa anomus/viikko, toki kun otetaan huomioon lomat, niin vajaa viikko aikaa/hakemus. Ja sivusta kuunnelleena; Noita hakemuksia käsittelee useampi ihminen, niin paljonkohan verovaroilla kustannetaan aikaa jokaiseen hakemukseen? ja kun lähtökohta jo nyt kuulemma on, että max. 35" työkäyttö- perusteella, niin aika tehokkaaksi tuo organisaatio on viritetty, kun pystytään käsittelemään vajaa hakemus viikossa... (toki tuo päättävä ryhmä tekee muutakin, toivottavasti...) Ja tuohon, että yksi järjestö toimii pilottina, tekisi mieli kommentoida: Oma Suu Lähempänä Kuin.... Mutta hyvä "Pään Avaus", tuolta Trafin "tornista" on alettu kuunnella muitakin, kuin museo autoharrastajia. P.s Viimeisien vuosien aikana olen tullut siihen tulokseen, että en ano Trafilta yhtään mitään... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Puhdas arvaus: Päästöt on EU-juttuja, ja vaikuttaa terveyteen,,, ei voida tehdä poikkeusta,,,,
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Autossa ei tarvitse olla edes jarruja ja saat 1kk ajoaikaa korjata vian. ![]() Mutta jos päästöt yli rajan -> Välitön ajokielto. Lupalapun kanssa saa ajaa kotiin tai lähimmälle korjaamolle. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Onkos tästä kuulunut mitään? miten on homma edennyt?
![]()
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry |
#11
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Tämä toiminta on tuttua rodi/jenkkiautopuolella.Lupaa ei välttämättä saa ja tietääkö asian päättäjä muutoksesta niin paljon kuin anoja?30 vuoden aikana olisin valmistanut varmasti kymmeniä BJ-40 lasikuitukorejakin mikäli näiden rodien katsastaminen itsevalmistamille rungoille olisi ollut sallittua.Ruotsissa on yksi valmistamani runko katsastettu liikenteeseen muttei Suomessa.Kaikki tällaiset muutosluvat ovat täysin tarpeettomia pyrokratisia jäänteitä venäjän vallan ajoilta ja niistä olisi päästävä eroon mahdollisimman nopasti.Virkamiehiäkin voitaisiin vähentää poistamalla irtisanomis-suoja.Löytyisiköhän silloin työmoraalia ja asiakkaiden kiireiden ymmärtämistä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
vinssi rakentelu | calma | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.01.2014 20:43 |
Rakentelu säännöksiä | mikkot | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 20.12.2006 20:49 |
Harrasteajoneuvojen rakentaminen helpottuu | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 01.12.2006 19:37 | |
Rakentelu säännöt | pjkorkko | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 11.02.2006 12:31 |
4runner rakentelu | Bladerunner | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.02.2005 19:46 |