Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2015, 22:13
Automa:n Avatar
Automa Automa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: varkaus
Viestit: 43
Perusasetus

Apuja iskarin valintaan?


Eli Jimnyyn pitäisi tilata iskarit mutta pituus mietityttää.
Tällä hetkellä korotettu jousilla n.75mm, iskarit PROCOMP ES1000 50mm korotukselle. Nuo PROCOMPit on vähän turhan jäykät, joten meinasin vaihtaa AVOn säädettäviin. AVOja saa Jimnybitsiltä vakiosta aina 10" korotuksille asti.

Tuli nosteltua autoa renkaasta ristiriipuntaan ja samalla mittailin iskarin pituuksia.
Sekä edessä että takana jäi iskarin sisään menosta käyttämättä 70-110mm, tuon perusteella kuvittelisin että iskarit voisi olla vähän pidemmät. Liitteenä taulukko mittauksista.

Kyselisinkin arvon kokeneemmilta ideoita sopivaan iskarin mittaan?

Attached Files
File Type: pdf Iskarit.pdf‎ (126,4 Kt, 312 lukua)

Viimeksi muokannut Automa : 19.03.2015 15:11
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2015, 14:32
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Automa Näytä viesti
Sekä edessä että takana jäi iskarin sisään menosta käyttämättä 70-110m
Melko pitkät on iskarit ku toista sataa metriä jäi varaa

Mut mut, entä jos pudottais iskarien yläpään kiinnitystä tuon verran mitä jää vajaaksi?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2015, 14:39
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Automa Näytä viesti
Nuo PROCOMPit on vähän turhan jäykät.
Harvemmin ne on liian jäykkiä, käyhän pompottelemassa jossain patikossa.
Mikäli ne on yhtään suunniteltu Jymnyn painoseen autoon niin tuskin ne on liian jäykkkiä.
Vai onko kyseessä auto millä ajetaan vaaan tiellä>?>
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2015, 15:33
Automa:n Avatar
Automa Automa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: varkaus
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Melko pitkät on iskarit ku toista sataa metriä jäi varaa

Mut mut, entä jos pudottais iskarien yläpään kiinnitystä tuon verran mitä jää vajaaksi?
Sanotaan että Jimnyssä kaikki on pientä, niin piti hiukan rueta liiottelemaan noitten mittojen kanssa...




Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Harvemmin ne on liian jäykkiä, käyhän pompottelemassa jossain patikossa.
Mikäli ne on yhtään suunniteltu Jymnyn painoseen autoon niin tuskin ne on liian jäykkkiä.
Vai onko kyseessä auto millä ajetaan vaaan tiellä>?>
Metässä toimii ihan hyvin. Autolla tulee ajettua paljon kuoppaisilla sorateillä ja niillä ravistaa kun luoja kerjäläistä. Keula alkoi toimimaan paremmin vinssin ja vinssipedin asennuksen jälkeen, lisäpainoa tuli noin 60kg. Perä pelaa jotenkuten, jos kontissa kehtaa koijata kahta 40kg hiekkasäkkiä.

Jimnybitsiltä vastasivat, että ES1000:t on mitoitettu huomioiden lisäkuorma (rautapuskurit, vinssit, turvakaaret, yms) ja myönsivät niiden olevan vähän liian napakoita kyvyeen vakio Suikkaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.03.2015, 15:54
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Automa Näytä viesti
Sanotaan että Jimnyssä kaikki on pientä, niin piti hiukan rueta liiottelemaan noitten mittojen kanssa...






Metässä toimii ihan hyvin. Autolla tulee ajettua paljon kuoppaisilla sorateillä ja niillä ravistaa kun luoja kerjäläistä. Keula alkoi toimimaan paremmin vinssin ja vinssipedin asennuksen jälkeen, lisäpainoa tuli noin 60kg. Perä pelaa jotenkuten, jos kontissa kehtaa koijata kahta 40kg hiekkasäkkiä.

Jimnybitsiltä vastasivat, että ES1000:t on mitoitettu huomioiden lisäkuorma (rautapuskurit, vinssit, turvakaaret, yms) ja myönsivät niiden olevan vähän liian napakoita kyvyeen vakio Suikkaan.
Eli problem solved?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2015, 16:07
Automa:n Avatar
Automa Automa ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.11.14
Sijainti: varkaus
Viestit: 43
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Murros Näytä viesti
Eli problem solved?
Ei vielä, kun alkuperänen arpajainen oli pituus.
kärsisköhän tilata 4" korotukselle mitoitetut iskarit, tuskin alkaa vielä pohjailemaan ja sais lisää ulosjoustoja. Noilla 2" Procompeilla iskarin ollessa täydessä mitassa on jousissa vielä pänninkiä jäljellä, eli ei kai pitäs olla pelkoa jousen pois putoamisesta.

Voipi olla, että kyselen järjettömiä. Mutta kun kokemuksen puutteessa ei aina kaikkea tule huomioitua, niin päätimpä kysellä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeeppiin iskarin jatkoja mparty O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.02.2018 20:34
iskarin kiinnitys? petrool Tekniikka & Jutustelu 16 11.08.2014 15:16
Apua hitsauslaitteen valintaan. jappe Tekniikka & Jutustelu 75 07.01.2010 23:03
Iskarin hitsaaminen? baxxter Tekniikka & Jutustelu 14 27.04.2004 14:29
Vinkkiä valintaan...?? Tekniikka & Jutustelu 0 09.08.2003 15:49


Sivu luotu: 22:47 (GMT +2).