Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.02.2015, 18:41
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Cool

tekniikan vaihto -87 hiaceen.. 2L -> 2L-T muutoskatsastus ongelmia! Ongelmat setvitty


elikkäpäs, joku aika takasin ostin tuon -87 4x4 hiacen jonka konehuoneeseen on sovitettu 2L-T kone, nythän on niin että muutoskatsastus tökkii kun ei maahantuojalta saa tarvittavia papereita...
Kysymys kuuluukin, onko kukaan palstalainen onnistuneesti leimannut tuommosta hiacee turbo koneella? eihän nurkkiin olisi jäänyt maahantuojan/toyotan edustajan leimaamia lappuja koskien hiacen alustaa? käsittääkseni tuon ikäiseen nelikko hiaceen ei ole olemassa kun nuo yhdet ainoat jarrut mutta millä lapulla sen saisi konttorilla todistettua kun ei varaosaluettelo kelpaa...
vaihtomoottorin ympärille sain tuossa paperit puretusta cressidasta mutta eipä tietenkään trafilla ole tietoa tuon moottorin uskomattomasta suorituskyvystä (2L-T) joten tuon koneen tiimoilta olisi kans hienoa löytää toyotan edustajan leimaamia lappuja alle 66kw teholla (interwebin ihmemaailmasta löytyi tiedot kyllä cressidaan ja sen moottorin suorituskykyyn joka on 63kw ja 188nm ja painoa tuolla koneella on 222kg)

vaikka hakisinkin dynolaput tuosta koneesta ja tarjoisin omavalmisteena leimalle eli väittäsin turbotetuksi vakio koneeksi niin silti tarviisin todistuksen noista hiacen jarruista ja alustasta muutenkin että on mallisarjan tehokkaimman alusta/sitä vastaava..

pienoinen palkkio luvassa leimaan johtavista lapuista ja papereista!!!

__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!

Viimeksi muokannut Hautalintu : 26.02.2015 17:23
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.02.2015, 19:07
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Osia vertailuun esim. www.japan-parts.eu tai www.toyodiy.com

Toyotan koneiden tehot löytyy esim. tästä:

Parempikin versio jossain.

Ei pitäis olla mitään ongelmaa. Rehtisti löytyy kaikki tarvittava tieto.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.02.2015, 19:23
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Tarviipas hätistää emäntä pois tietokoneelta ja alkaa tutkii noita linkkaamiasi sivuja! Isosti kiitoksia näistä tähän hätään! Jos nämä jäävät leimaan johtaviksi vihjeiksi ni pistön jonkin sortin korruptiopullon tulee postitse!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.02.2015, 22:19
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Osia vertailuun esim. www.japan-parts.eu tai www.toyodiy.com

Toyotan koneiden tehot löytyy esim. tästä:
[kuva]
Parempikin versio jossain.

Ei pitäis olla mitään ongelmaa. Rehtisti löytyy kaikki tarvittava tieto.
mihinkäs mun pitäs noita osia muuten vertailla ku toi hiacehan on alkujaan 2,4vapari diisseli 4x4 vuodelta -87..?!?? nyt siitä olis tarkoitus tosiaan leipoa leimattu 2,4TD 4x4.. emmää ainakaan runkonumerolla löytäny ku noi ton auton tiedot, tarkempi tarkastelu vaan kertoi että jossai hiluxeissa ja runnereissa on samoja jarrulaikkoja edessä jnejne... ja vaikka kuin vertaan niin en kyl vielä ainakaan ole saanu valmistajan tai heidän edustajan leimaa näytölle.. ekaa motin vaihdosta ku leimaamassa ollaan ni typerän tuntuisia kysymyksiä varmasti tuossakin tuli jo nippu.. hitto ku tuo maahantuojan info puhelin olis vähänkin yhteystyö haluisempi... :/ ja paikallinen katsuri vähänkin soveltamishaluisempi.. jajaja..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!

Viimeksi muokannut Hautalintu : 11.02.2015 22:24
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.02.2015, 22:38
tieros tieros ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 21.10.12
Sijainti: sodankylä
Viestit: 229
Perusasetus

Tojoliikkeestä pitäs saada oikeanlainen vertailu paperi ja se on hyväksyttävä. Ite jouduin hakemaan ku 33" rattaita olin katastamassa ja siinä lapussa oli hiluksista kaikki tiedot jarruista lähtien, luulis hiasteeseenki löytyvän.
__________________
Meni se ainaki eilen siitä...

Apostolin kyyti OY
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.02.2015, 22:53
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
mihinkäs mun pitäs noita osia muuten vertailla ku toi hiacehan on alkujaan 2,4vapari diisseli 4x4 vuodelta -87..?!??
Jos mallisarjasta löytyy tehokkaampi (bensa)malli, niin siihen. Jos sellaista ei ole niin teho saa nousta 20% nykyisestä 55kW:sta eli 11 kW, eli 2L-T sopii haarukkaan eikä muutokselle ole esteitä. Ainakaan Suomeen ei taida olla tuotu muuta kuin tuota diisseli-4x4:ää.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
Tojoliikkeestä pitäs saada oikeanlainen vertailu paperi ja se on hyväksyttävä.
Toyota ei anna mitään lippulappua muutoskatsastusta varten nykyään, ei oo ainakaan viiteen vuoteen saanut. Joku paikallinen myyjä jos on vertailua joskus tehnyt niin se on eri asia sitten.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2015, 08:17
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jos mallisarjasta löytyy tehokkaampi (bensa)malli, niin siihen. Jos sellaista ei ole niin teho saa nousta 20% nykyisestä 55kW:sta eli 11 kW, eli 2L-T sopii haarukkaan eikä muutokselle ole esteitä. Ainakaan Suomeen ei taida olla tuotu muuta kuin tuota diisseli-4x4:ää.


Toyota ei anna mitään lippulappua muutoskatsastusta varten nykyään, ei oo ainakaan viiteen vuoteen saanut. Joku paikallinen myyjä jos on vertailua joskus tehnyt niin se on eri asia sitten.
Rintajouppi ei voi auttaa kun heillä ei ole mitään tuommoisia tietoja vaan ohjaavat soittelemaan toyota infoon josta sanovat saman kuin matti jo kertoikin eli emme kirjoita mitään lappuja, autoluojukselta ei löytyny tuon ikäseen hiaseen oikein yhtään mitään myöskään..

Aikanaa tuota hiasee on saanut kyllä 2.0litrasella bensa koneella josta irtoaa tehia 81hv mutta sitäkään ei ole saanut kun takavetoisena jossa yllätys yllätys on eri jarrut kun 4x4 versiossa (käsi pystyyn kuka yllättyi?) Motonetin varaosa tiski ei löydä nelikkoon kun yhdet jarrut.. ja yleensäkkin nelikon alustaan yhtä mallia osia.. tai no kahta eri tarviketta mutta sama osa teknisesti... käyn nyt tänään vielä pyörähtää luojuksella kyselemässä noista alustan osista ja mahdollista lausuntoa että löytyykö heidän tietokannasta muita vaihtoehtoja.. alkaa hiljallee tuntuu että lähtee kiertoon koko vitun hiace tai sit ajetaan ilman leimaa..
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2015, 08:47
hiluvitkutin:n Avatar
hiluvitkutin hiluvitkutin ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.07
Sijainti: keitele, Finland.
Viestit: 2.366
Perusasetus

Sullahan riittää vaan tieto vaparin ja turbon tehoista. Ei tartte muita lippuja ja lappuja.
Niinku matti sano 20%
Eikä tartte tehon mittausta ku alkuperänen turbokone.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2015, 09:19
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin Näytä viesti
Sullahan riittää vaan tieto vaparin ja turbon tehoista. Ei tartte muita lippuja ja lappuja.
Niinku matti sano 20%
Eikä tartte tehon mittausta ku alkuperänen turbokone.
No kun ei riitä katsurin mielestä... tarvii todistuksen siitä että noi hiacessa olevat jarrut on mallisarjan tehokkaimman version jarrut... eikä kuulemma voida verrata kun mallisarjan tehokkaimpaan... ei tuohon olemassa olevan koneen 55kw maximi tehoon... tai voidaan verrata siihin kunhan on toyotan edustajan leimaama todistus siitä että ei ole tehokkaampaa ollut tarjolla... tai nojoo, voitas verrata tuohon olemassa olevaan alustaan jos teho ei muuttuisi, enintään alentuisi...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2015, 09:21
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Ja niin minäkin luulin että tehotiedot olisi riittänyt vaan kun ei ni ei sitten. Etitään niitä lappuja ja lippuja sekä todisteita..! Jollei niitä leimalle tarvittavia lappuja ala hiljalleen löytymään ni sit ajetaan leimaamattomana!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.02.2015, 09:25
H&K:n Avatar
H&K H&K on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.10.05
Sijainti: kuusisto, Finland
Viestit: 2.619
Perusasetus

Vaihda konttoria. Katsastusmies säätää ihan omia kuvioitaan.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 12.02.2015, 09:30
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H&K Näytä viesti
Vaihda konttoria. Katsastusmies säätää ihan omia kuvioitaan.
En tiä heittikö toisella konttorilla kaveri herjalla vai tosissaan ku alko höpöttelee päästötaso selvityksiä jnejne.. mutta tuohonhan riittää käytönaikainen pakokaasu mittaus eli se mitä konttorilla tehdään ihan määräaikais katsastuksen aikaankin.. kaipa se täytyy käydä kyselee mielipiteitä vielä uudestaan tuoltakin...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 12.02.2015, 09:31
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

suosittelen tuota yllämainittua konstia. kyllä pitäs iha helppo homma olla mutta katsuri pystyy siitä tekemään hankalan, jos on sillä tuulella. sano sille, että ei se minun vika ole jos akkas ei anna pxxxxa .
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 12.02.2015, 09:34
2,4TD 2,4TD ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.09
Sijainti: Pori
Viestit: 853
Perusasetus

Noista tän suunnan konttoreista on ollut juttua.
Ehkä viisain on käydä kyselemässä, Karhukatsastuksessa meni normaalin katsastuksen yhteydessä muutoskatsastus ok.
Vaikuttivat olevan jotenkin kartalla ja selvittävät jolleivat tiedä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.02.2015, 09:35
jame80:n Avatar
jame80 jame80 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.07
Sijainti: suonenjoki
Viestit: 428
Perusasetus

tuolla oli ainaki wille87 veljellä edellämainitulla konseptilla tehty hiace ihan leimattuna. veljen nickiä en muista.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.02.2015, 09:50
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Jos mallisarjasta löytyy tehokkaampi (bensa)malli, niin siihen. Jos sellaista ei ole niin teho saa nousta 20% nykyisestä 55kW:sta eli 11 kW, eli 2L-T sopii haarukkaan eikä muutokselle ole esteitä. Ainakaan Suomeen ei taida olla tuotu muuta kuin tuota diisseli-4x4:ää.
Suomeen löytyy tyypitettynä seuraavat mallit:
Lainaus:
Tyyppikoodi Merkki Malli
4905121401 TOYOTA HIACE LH66LV-MRBFW-VAN-4X4/2500
4905121402 TOYOTA HIACE YH66LV-MRBFW-VAN-4X4/2500
4905121403 TOYOTA HIACE LH56LV-MRBFW-VAN-4X4/2300
4905121404 TOYOTA HIACE LH66LV-MRBFW-VAN-4X4/2500
4905121405 TOYOTA HIACE LH56LV-MRBFW-VAN-4X4/2300
Eli tuo bensakoneinen YH66LV on sun vertailuauto, mihinkä vastaavuus jarrujen osalta pitää osoittaa.
Tehoa tuossa on 69 kW eli tämmöseen autoon saa asentaa 82,8 kW eli 113 heposen moottorin.

Eli vaikka toyodiystä kaivellen oman autosi valmistenumerolla jarrulevyn varaosanumero ja sitten Parts Cross-Reference, jolla näkee mihin kaikkiin käy sama laikka:
Lainaus:
Part 43512-26081 (DISC, FRONT) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 43-03: FRONT AXLE HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03
08/1986-07/1987 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 43-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 43-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 43-03 43-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 43-03 43-03
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 43-03: FRONT AXLE HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1988 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, U, SG 43-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 43-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 43-03
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 43-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 43-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 43-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 43-03
Ja takarummulle sama homma:
Lainaus:
Part 42431-35110 (DRUM SUB-ASSY, REAR BRAKE) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
08/1983-06/1998 TOYOTA HILUX LN5*,6*,YN5*,6*,RN5*,6* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

11/1995-07/2002 TOYOTA 4RUNNER RZN18*,VZN18* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
08/1986-07/1987 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 41-02
08/1986-07/1987 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 41-02
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 41-02
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 41-02
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1988 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, U, SG 41-02
08/1987-07/1989 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 41-02
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 41-02
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 41-02
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 41-02
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 41-02
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 41-02
08/1989-07/1995 TOYOTA HIACE LH10*,11*,RZH10*,11* 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB

07/2001- TOYOTA DYNA KDY22*,23*,25*,26*,LY2** 41-02: REAR AXLE SHAFT & HUB
Ja vielä etujouset bonukseksi niin ei pääse siitäkään sanomaan:
Lainaus:
Part 48161-26090 (SPRING, TORSION BAR, RH) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03
Ja kuuluuhan se vakaajakin vielä akseliston osiin:
Lainaus:
Part 48811-26070 (BAR, STABILIZER, FRONT) was found on the following models:

Date range Model Frames/Options Found in diagram
12/1982-06/1988 TOYOTA HIACE YH5*,6*,7*,LH5*,6*,7* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1986-07/1987 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03
08/1986-07/1987 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 48-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03
08/1986-07/1987 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 2L, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, U, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 5D, 02S, SP 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, M1, 4D, J, 08S, SG 48-03 48-03
12/1986-07/1987 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, SRF, 4Y, MTM, 5F, N1, 4D, R, SG 48-03 48-03
08/1987-07/1989 TOYOTA HIACE YH5*,6*,LH5*,6* 48-03: FRONT SPRING & SHOCK ABSORBER

Model Dates: Matching Models: Model Options: Links to diagrams:
08/1987-07/1989 LH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1988 LH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, U, SG 48-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 LH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 2L, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH56LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03
08/1987-07/1988 YH56LV-MRUW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, U, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRBFW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 5D, 02S, SP 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRJHW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, J, SG 48-03
08/1987-07/1989 YH66LV-MRRW STD, EUR, VAN, LHD, 4Y, MTM, 5F, 4D, R, SG 48-03
Jne. printtaile niin paljon papereita että kelpaa. YH66 ja LH66 näyttäisi olevan alustaltaan ihan identtisiä.
Cressidan moottorin tehon osoitat tuolla aiemmin linkittämälläni Toyotan leimaamalla paperilla. Laitan kohta linkin isommalla resolla olevaan kopsuun.
Edit: tässä: http://i1.aijaa.com/b/00839/13712189.jpg

Viimeksi muokannut -MaTTi- : 12.02.2015 10:19 Perustelu: kuva uudestaan
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.02.2015, 09:57
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Kiitoksia -MaTTi-, taidankin pistää hiukan isomman korruptiopullon postiin!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 12.02.2015, 10:15
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Kiitoksia -MaTTi-, taidankin pistää hiukan isomman korruptiopullon postiin!
Kiitos, mut puteleita juomatta jo ihan tarpeeks enkä oo muutakaan vailla.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.02.2015, 10:54
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kiitos, mut puteleita juomatta jo ihan tarpeeks enkä oo muutakaan vailla.
No siehän sälli olet!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 14.02.2015, 21:30
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.080
Perusasetus

Vaihda konttoria!
Itse muutoskatsastin -89 hiacen, eli samaa korimallia, itse turbotettuna. Katsastusmies pyysi ainoastaan teholapun ja vertailuna käytettiin bensamallia. 110 hevosvoimaa oli lapussa. Lisäksi kehui hyvin onnistunutta turbotusta, kun vääntökäyrää katsoi. Ja tämä tapahtui Kolarin A-katsastuksella
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 15.02.2015, 17:12
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Vaihda konttoria!
Itse muutoskatsastin -89 hiacen, eli samaa korimallia, itse turbotettuna. Katsastusmies pyysi ainoastaan teholapun ja vertailuna käytettiin bensamallia. 110 hevosvoimaa oli lapussa. Lisäksi kehui hyvin onnistunutta turbotusta, kun vääntökäyrää katsoi. Ja tämä tapahtui Kolarin A-katsastuksella
Näin tein, ihan vain siksi että karhukatsastuksella ei näköjään perjantaina haluttu asiakaspalvelua harrastaa... K1 konttorilla vilkuiltiin paperit läpi ja kaveri pisti paperit etiäpäin menemään (kyseisen yrityksen nykyinen toimintamalli) ja huomenna pitäs tietää kelpaako laput ja katsastetaanko huomenna kyseinen keksintö... ihmetteli kovin tota karhun ideologiaa että joka lipussa ja lapussa pitäs ol maahantuojan edustajan leima.. meidän talouden katsastukset siirtyi juuri kaikki pois karhulta!
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.02.2015, 15:45
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Angry

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hautalintu Näytä viesti
Näin tein, ihan vain siksi että karhukatsastuksella ei näköjään perjantaina haluttu asiakaspalvelua harrastaa... K1 konttorilla vilkuiltiin paperit läpi ja kaveri pisti paperit etiäpäin menemään (kyseisen yrityksen nykyinen toimintamalli) ja huomenna pitäs tietää kelpaako laput ja katsastetaanko huomenna kyseinen keksintö... ihmetteli kovin tota karhun ideologiaa että joka lipussa ja lapussa pitäs ol maahantuojan edustajan leima.. meidän talouden katsastukset siirtyi juuri kaikki pois karhulta!
no eihän ne nuokaan laput riittänyt ku pitää vielä tukivarsista tehä vertailu ja hankkia niihin joko maahantuojanedustajan leima, allekirjoitus ja nimenselvennös TAI haalia käsiinsä joku painettu opus jojotan varaosaluettelosta... ja tänään tosiaan on maanantai 16.2 vasta.. alkaa hiljalleen olee usko koetuksella tässä talkoossa...

oli sitämieltä että pitäs vastaavuuslaput viedä myös voimansiirrosta, hetki keskusteltiin paikallisen inssin kanssa aiheesta jonka jälkeen sain käsityksen että häntäkin hiukan ihmetytti miksi moista vaaditaan ja tulimme johtopäätökseen että niitä ei nyt kyllä tarvita.. toki, voihan tonne konttorille kantaa laput siitä että erilaiset on joiltain osin laatikot ja perävälitykset mutta vit*nko merkitystä niillä on liikenne turvallisuuden kannalta?

edit. näyttäs sittenkin olevan ainakin vaihteiston kuoret ja vaihteiden rattaat ristiinkäypäisiä
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!

Viimeksi muokannut Hautalintu : 24.02.2015 16:06
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 24.02.2015, 17:39
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

No kyllä voi yksinkertaisesta asiasta tehä hankalan. ...kyseessä huimat 86 hepoa ja tuottava pata mikä ei mitään murhavääntöökään tuota. Entäpä jos annat inssille muutaman nettisivun osoitteen josta vertailis osanumeroita ite jos ei printattuihin sivuihin luota?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 24.02.2015, 18:15
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.183
Perusasetus

Olisko jo helpompaa istua autoon ja viedä matille leimattavaksi säästys hermot ja aikaa.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.02.2015, 19:32
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
No kyllä voi yksinkertaisesta asiasta tehä hankalan. ...kyseessä huimat 86 hepoa ja tuottava pata mikä ei mitään murhavääntöökään tuota. Entäpä jos annat inssille muutaman nettisivun osoitteen josta vertailis osanumeroita ite jos ei printattuihin sivuihin luota?
no tulostin nyt kaikkiaan 76sivua vertailudataa ja myöskin tuon paperipinon viimeiselle sivulle kirjoitin mistä kyseiset vertailut on peräisin ja muutamalla sanalla kuinka tuota sivustoa käytetään... nyt on sit vertailtu kaikkiaan:
-jarrut (rummut, levyt, palat, kengät, sylinterit, tehostimet jne)
-jouset edestä ja takaa
-iskareille sama temppu
-vakaajat
-ala- ja ylätukivarret yksitellen
-perät ja listattu niiden erot välityksen suhteen
-vetarit edestä ja takaa
-pyörännavat molemmista päistä
-raidetangot molemmin puolin
-ohjaustehostimen pumput
-simpukat
-rattipylväs
-ja vittuilun vuoksi vielä ratitkin.. (tuli muuten pitkä lista ruoreja)

ja persana, melkein unehtui että kun vaihdelootat ei ollu samoilla numeroilla nois kamppeissa ni vertasin sitten:
-kuoret
-vaihderattaat
-akselit
-tiivistesarjat
-kytkimet kun ei ollu keskenään sekotettavissa ni kirjottelin vaan että eipä käy ristiin tms..
-jakovaihteistot pystyi keskenään toki vertaamaan semmoisenaan ja nekin tuolta löytyy...
-hittovie, kardaanit unohtu vertailla... joskohan nuo nyt kumminkin riittäs ku tulostimesta loppu mustekkin noita (t)ulostaessa
-kytkinkopat on se missä ero eikä vaihdelootat siksi ole samalla numerolla, mainitsin senkin tuolla...

kertokaa ny äkkiä mitä vielä vertaillaan, nyt loppu todellakin kiire! jos vaan suoralta kädeltä riipiskin joka v*tun osasta, nippelistä ja nappelista vertailut... 5000sivua tekstiä ja loppuun terveiset: joko riittää saat*na!?!?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd Näytä viesti
Olisko jo helpompaa istua autoon ja viedä matille leimattavaksi säästys hermot ja aikaa.
jollei yllämainittu listaus tuota tulosta niin saatan pian lähteekkin ajelulle... vastahan tätä on kolmatta viikkoa tapeltu ja vartoiltu sekä vertailtu ni eikai ny vielä voi sanoa hitaaksi hommaksi??
*ärrinmurrin*
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!

Viimeksi muokannut Hautalintu : 24.02.2015 19:37 Perustelu: unohtui pari juttua!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Ostetaan 2l-t tai 2l-t2 kone -93 vm. eteenpäin mau573 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 03.07.2014 15:01
2l-t ongelmia Kossu88 Tekniikka & Jutustelu 3 23.05.2011 19:38
Tekniikan vaihto 2,6+man -> 3,0+aut Pajeroon. luppakorva Tekniikka & Jutustelu 29 16.05.2007 11:21
2L ja 2LT ongelmia?? las-c Tekniikka & Jutustelu 34 11.12.2006 21:52
2L -> 2L-T. / Hilu/Cressi kone VAIHDETTU+kuvat SuurSyömäri Tekniikka & Jutustelu 5 18.03.2006 09:41


Sivu luotu: 17:43 (GMT +2).