Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.12.2012, 21:47
lazze1 lazze1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: maaninka
Viestit: 49
Perusasetus

toyota 3B koneen ahtopaineet


onko kellään kokemusta bj:n 3B koneen turbotuksesta, millaisia ahtopaineita olette käyttänyt ja mitä kestää pitemmäl aikajanal? itellä tällä hetkel 0.7 bar. kokemuksia ja vinkkei ois hyvä kuulla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.12.2012, 21:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Alle kilossa kun pysyy niin läjässä kestää. Ja jos vetää paljon kärriä niin sitten tuo 0.7-0.8.

Ja hakuakin kannattaa kokeilla.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.12.2012, 22:02
lazze1 lazze1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: maaninka
Viestit: 49
Perusasetus

joo kyllähän sitä kärrin kanssaki kuleksii jonku verran. mukavastihan tuo jo antaa tollakin ahdolla lisävetoja. kiitos tiedosta kuitenki.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2012, 10:15
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Eikä taida pumpussa tuottokaan riittää yli kilon ahdoilla. 0,7-0,8 ahdoillakaan ei enää savua juuri tule vaikka syöttöruuvi on hanskalokerossa, nippa käännetty, jousta venytetty, kierroksenrajoitin säädetty tappiin ja alipaine letku bliidattu riittävän kokoisella reijällä!
Noilla säädöillä lappuihin tuli 129hp/372nm, katsastukseen poistin letku bliidauksen ja säädätin kierroksen rajoittimen, syöttöön ei tarvinnut koskea, pieni ahdin ahtaa jo paikallaankin jo sen verran että savut pysyvät rajoissa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2012, 11:59
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Juu mulla kanssa ollut jotain 0,7 - 0,9 B/3B koneissa ja kestää ajaa hyvin. Nippa kanssa käännetty johonkin mutta en muista onko enää letkussa reikää. Kalvon jousi vakio mutta täytyy varmaan himpan venyttää seuraavan kerran kun sen tarkastaa. Kierroksenrajoittimeen en ole koskenut kun tuntuu kiljuvan muutenkin (auttaako sen säätely paljonkin?). Pumpussa kikkailtu komkin ohjeilla lisää liikerataa syöttötangolle mutta en tiedä onko lie juurikaan vaikutusta.Penkissä 114hp/376Nm. Nyt tuntus olevan "huipputehot" taas hieman hukassa ja pitäisikin vähän tutkia missä vika. Tosin suuttimetkin varmaan 30v vanhoja.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2012, 12:15
Samppi Samppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.06.10
Sijainti: Raahe
Viestit: 140
Perusasetus

Jousen venytys ja alipaine letkun bliidaus taitaa tehdä saman asian eli pienemmällä kaasuläpän aukeamalla tulee enemmän syöttöä. En tiedä tuleeko kaasu pohjassa sen enempää syöttöä. Reagoi herkemmin kaasupolkimeen, nostaa ahtoja nopeampaa mutta ajosta tulee hermostunutta ja kaasupolkimen liikeradan lopussa alue jossa ei kulku enää lisäänny.
Jos kierrokset on säädetty vakioon vähän yli neljään tonniin niin kierroksenrajoitin alkaa pienentämään syöttöä jo reilusti ennen huippukierroksia, rajoitinta ruuvaamalla saa yläpäähän mukavasti voimaa mutta sen jälkeen pitää itse pitää huoli ettei kierrätä kankia ulos koneesta ja tietenkin katsastukseen pitää saada kierrokset alemmas.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2012, 21:46
lazze1 lazze1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: maaninka
Viestit: 49
Perusasetus

minkälaista turboo olette muuten käyttäny näissä teil.. itellä on toi td04:nen isommalla pakopesällä.. alavääntöö on hyvästi kyllä,, hiipuu sit isommilla kierroksil.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.12.2012, 22:26
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Meitsillä on joku ..tun aikanen TO3:nen mikä on patrollista kotoisin. Melko sopivan kokoinen, ehkä aavistuksen pienempi saisi olla kun en ite noista maksimikierros tehoista niin välitä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.12.2012, 22:31
lazze1 lazze1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.08
Sijainti: maaninka
Viestit: 49
Perusasetus

eipähän näissä niin isoilla kierroksil tarviikaa voimaa. mönginnässä mukava ku ottaa heti mukkaan turbo.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.06.2020, 13:38
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Tässä voisin varmaankin kysyä 3B moottorin ja sen turboon liittyviä asioita
Eli tuossa mun Bertassa (BJ45) on turbo ja se kyllä toimii, mutta siinä on joitakin juttuja joista en tykkää tai ne vois olla ehkä paremmin tehtyjä
Ihan ekana tulee mieleen pumpun säätö tai siis ne letkut kaasuläpältä pumpulle.
Minulla on toisessa letkussa jokin "hana"/ säädin joka ilmeisesti kuristaa letkua.
Huomasin että jos tuota hanaa kieritteli kiinni tai aukipäin (en muista kumpaan suuntaan) niin kaasu meinaa jäädä päälle etenkin vaihdetta vaihtaessa
Kaiken lisäksi tuo hana on ihan ärsyttävän herkkä liikkumaan
Otin kuvan tuosta hanasta. Oliko tähän jotain parempaa keinoa kuin tuo hana?
Yritin selata juttuja turbotuksesta ja niissä oli jotain jostakin pienestä reiästä letkussa ja myös nippojen käännöstä?
Eli jos ois joku parempi keino kuin tuo hana?

Sitten toinen kysymys vielä, voiko moottorin kierroksia rajoittaa jotenkin?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20200614_110354.jpg‎
Views:	315
Size:	549,4 Kt
ID:	96143  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.06.2020, 18:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Kierroksia lienee helpoin rajoittaa kaasuvaijeria löysäämällä, tai polkimen liikettä rajoittamalla. Jos katsastusta meinaat.

Muuten tietämättä juuri tuon systeemin saloja on vaikea sanoa mitään. Niitä Tapoja saada tuo pumppumysteeri toimimaan edes jotenkin lienee lähes yhtä monta kuin tekijöitäkin.

Itsellä on se ylempi nippa käännetty, ja kiristetty säätökalvon jousta. Niillä pelaa jotenkin, ja ajettu on jotain.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.06.2020, 19:03
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Kierroksia lienee helpoin rajoittaa kaasuvaijeria löysäämällä, tai polkimen liikettä rajoittamalla. Jos katsastusta meinaat.

Muuten tietämättä juuri tuon systeemin saloja on vaikea sanoa mitään. Niitä Tapoja saada tuo pumppumysteeri toimimaan edes jotenkin lienee lähes yhtä monta kuin tekijöitäkin.

Itsellä on se ylempi nippa käännetty, ja kiristetty säätökalvon jousta. Niillä pelaa jotenkin, ja ajettu on jotain.
Ok, eli vaikuttaa siltä ettei tähän taida olla mitään tiettyä keinoa mikä olisi se paras Ajattelin kun en ole näissä löytämissäni turbotus jutuissa nähnyt kellään tuollaista hanaa tai venttiiliä
Toinen juttu mitä ihmettelin on turbon öljyn paluu, se menee öljynpohjassa öljypinnan alapuolelle. Mutta kun kaikki toimii niin ei kai se haittaa

Joo mietin vähän katsastusta ja kierroksia, kun muistelen että kierroksille ei loppua näkynyt kun joskus katastusmies siitä mainitsi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.06.2020, 02:56
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Ok, eli vaikuttaa siltä ettei tähän taida olla mitään tiettyä keinoa mikä olisi se paras Ajattelin kun en ole näissä löytämissäni turbotus jutuissa nähnyt kellään tuollaista hanaa tai venttiiliä
Toinen juttu mitä ihmettelin on turbon öljyn paluu, se menee öljynpohjassa öljypinnan alapuolelle. Mutta kun kaikki toimii niin ei kai se haittaa

Joo mietin vähän katsastusta ja kierroksia, kun muistelen että kierroksille ei loppua näkynyt kun joskus katastusmies siitä mainitsi.
Jep. Säätää sen jostain ettei kierrä liikaa.

Kysy siltä turbottajalta mikä tuossa on se idea. Jos ei ny ihan tietoa löydy, niin oma näkemys kuitenkin...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.06.2020, 04:35
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Tässä voisin varmaankin kysyä 3B moottorin ja sen turboon liittyviä asioita
Eli tuossa mun Bertassa (BJ45) on turbo ja se kyllä toimii, mutta siinä on joitakin juttuja joista en tykkää tai ne vois olla ehkä paremmin tehtyjä
Ihan ekana tulee mieleen pumpun säätö tai siis ne letkut kaasuläpältä pumpulle.
Minulla on toisessa letkussa jokin "hana"/ säädin joka ilmeisesti kuristaa letkua.
Huomasin että jos tuota hanaa kieritteli kiinni tai aukipäin (en muista kumpaan suuntaan) niin kaasu meinaa jäädä päälle etenkin vaihdetta vaihtaessa
Kaiken lisäksi tuo hana on ihan ärsyttävän herkkä liikkumaan
Otin kuvan tuosta hanasta. Oliko tähän jotain parempaa keinoa kuin tuo hana?
Yritin selata juttuja turbotuksesta ja niissä oli jotain jostakin pienestä reiästä letkussa ja myös nippojen käännöstä?
Eli jos ois joku parempi keino kuin tuo hana?

Sitten toinen kysymys vielä, voiko moottorin kierroksia rajoittaa jotenkin?
Oisko vaa parempi ottaa koko hana vaan pois?
Ei sitä siinä tarvi ollenkaan.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 15.06.2020, 18:05
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Jep. Säätää sen jostain ettei kierrä liikaa.

Kysy siltä turbottajalta mikä tuossa on se idea. Jos ei ny ihan tietoa löydy, niin oma näkemys kuitenkin...
Tää on ollu mulla melkein 15 vuotta niin ei mitään tietoa kuka tuon turbon on laittanut ym
Mutta ajattelin tutkia mikä tuon venttiilin idea tai yritän ainakin
Tosin kyllä se toimii ihan sen kanssakin mutta minua on vaan mietityttänyt tuo venttiili
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.06.2020, 18:08
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Oisko vaa parempi ottaa koko hana vaan pois?
Ei sitä siinä tarvi ollenkaan.
Tutkin tilannetta ja ehkä se siitä pois joutaakin
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.06.2020, 18:21
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Voi olla hassu kysymys mutta voinko pyörittää moottoria ilman turboa? Siis tarkoitan että laitan ilmanputsarilta putken suoraan kuten se on ollut ennen turbotusta, vapaasti hengittävä. Haluaisin tutkia noiden "kaasuläpältä" lähtivien letkujen toimintaa, eli kuinka ne toimii ilman turboa. Onko siitä mitään haittaa, turbolle tai moottorille, ym? En siis aio ajaa vaan ihan paikallaan tutkia
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.06.2020, 21:39
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.423
Perusasetus

Voihan sitä turboa pyörittää, kunhan et öljyn kiertoa ota pois
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.06.2020, 15:14
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

No nyt tuli testattua Bertan konetta ilman turboa, tosin pihassa vaan mutta kuitenkin Minua askarrutti se syöttöpumpun toiminta ja tein pientä tutkimista, tai tutkin niitä läpältä lähtevien letkujen paineita
Saatan taas kysellä hassuja ja tyhmiä mutta kun kiinnostaa Jos nyt oikein olen ymmärtänyt niin alunperin pumppua (ilman ahdinta) on siis ohjattu alipaineella?
Oliko vielä niin että jousi pyrkii työntämään syöttöä isommalle ja alipaine ohjaa kalvoa, eli läpän ollessa enempi "kiinni" alipaine vetää kalvoa jousta vasten ja syöttö pienenee?
Siinä toisessa letkussa ilmeisesti hyvin pieni ylipaine tai ei juurikaan painetta?

Eli tälläsia havaintoja tein kun laitoin noihin letkuihin ahtopainemittarin väliin.
Kone vapaasti hengittäen alipaine puolen letkussa noin -0.1bar alipainetta kokoajan kierroksilla ei juurikaan väliä.
Paitsi kun löysää kaasun ja läppä kiinni niin alipainetta -0.4bar, sen jälkeen palaa takaisin -0.1bar. Siinä toisessa letkussa pysyi mittari nollassa tai voihan siellä olla pieni ylipaine mutta minun mittari ei sitä näytä. Otin pois myös sen venttiili viritelmän tästä letkusta kun ilman ahdinta testasin.

Sitten ahtimen kanssa kaikki muuttuu ihan toisin päin Tuossa alipaine letkussakin on painetta sen mitä ahdin antaa Mutta tämä nyt oli varmaankin selvää että kun ahdin on niin noihin letkuihin tulee sitten ylipainetta eikä alipainetta. Eli mitä nyt paikoillaan pyöri ja enkä hirveästi halunnut huudattaa mutta kierroksia nosteassa paineet kasvaa niin alipaine puolen letkussa ja kuin siinä toisessa letkussa ja tässä letkussa on siis se venttiili. Olin huomaavinani jos sen hanan kiertää kiinni niin kierrokset pyrki nousemaan vaikka kaasun höllää

Sitten taas kysymyksiä
Jos jotenkin saisi nuo samat paineet tehtyä (lähinnä se alipaine) ahtimen kanssa letkuun/kalvolle kuin ne on vapaasti hengittäessä on niin toimisiko tuo pumppu silloin paremmin tai parhaiten? Eli se pumpun kalvo toimisi paremmin jos sillä on alipaine ohjaus? Ohjaako sitä nyt sitten tavallaan pelkästään ylipaine siellä kalvon toisella puolella? Senkö takia sitä nippaa pitää kääntää ja ehkä porata reikä ettei se paine olisi liian kova ja työnnä liian äkkiä sitä kalvoa ja syöttöä kovemmalle? Miltä tuo minun koneessa oleva nippa näyttää, siis onkohan sitä käännetty ja onko tuo se nippa jossa reikä jota käännetään? Minä käänsin tuon reiän kokeeksi alaspäin mutta ei sillä ollut vaikutusta
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20200622_105918.jpg‎
Views:	233
Size:	497,4 Kt
ID:	96220  
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 23.06.2020, 18:25
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Tuo nippa pitää olla reikä alas päin. Ja silloin ei mitään reikiä. Asento on tarkka milloin saa parhaat vedot.

Mikä tuossa on ongelma? Siis toiminnassa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 23.06.2020, 18:46
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Ja pumpun säätö perustuu siis paine-eroon. Eli ulko ilma, joka on siis tuo kuvan nippa ja toisaalta imusarjan paineeseen, joka on kaasuläpän alapuolinen nippa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 24.06.2020, 11:16
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Tuo nippa pitää olla reikä alas päin. Ja silloin ei mitään reikiä. Asento on tarkka milloin saa parhaat vedot.

Mikä tuossa on ongelma? Siis toiminnassa.
Ehkä se ongelma mikä minua häiritsee on se venttiili josta oon höpöttänyt ja kun se oli niin herkkä liikkumaan. Sitten jossain asennossa se pyrki jättämään kaasun päälle kun vaihtaa vaihdetta🙍*♀️Oisko se ollu kun kiersi kiinni sen🤔 Mutta selvitin miten se venttiili toimii niin se onkin sellanen jolla voi rajoittaa painetta. Laitoin siihen venttiiliin kompurasta ilmaa niin sitä säätämällä saa paineen pysymään vaikka maksimissaan 0.5bar. Sen yli ei nouse vaikka laittaa enempi ilmaa. Eli ehkä se onkin ihan toimiva juttu ja ajaa saman asian kuin nipan kääntö tai reikä?🤔 Kun vaan tietäisi mikä on se maksimi tai hyvä paine minkä siitä laskee kalvolle. Taisin jättää sen noin 0.3- 0.4 bar. Eli sen antaisi maksimissaan. Ehkä voin tutkia tuota joskus enempi jos innostun.
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 24.06.2020, 11:21
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Ja pumpun säätö perustuu siis paine-eroon. Eli ulko ilma, joka on siis tuo kuvan nippa ja toisaalta imusarjan paineeseen, joka on kaasuläpän alapuolinen nippa.
Ok.
Jos ei haittaa niin voinko laittaa sulle vaikka joku kerta yksityisviestiä jos haluan kysellä tästä enempi? Etten sotke näitä aiheita kyselemällä liikaa tai "tyhmiä" ym. 🤦*♀️
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 24.06.2020, 15:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Berttaseni Näytä viesti
Ok.
Jos ei haittaa niin voinko laittaa sulle vaikka joku kerta yksityisviestiä jos haluan kysellä tästä enempi? Etten sotke näitä aiheita kyselemällä liikaa tai "tyhmiä" ym. 🤦*♀️
Käy. Ei tuosta tyhmiä kysymyksiä ole. Alkaa olla niin wanhoja juttuja että ei niitä moni enää muista, ja iteltänikin on jo hieman unohtunut...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 24.06.2020, 19:30
Berttaseni Berttaseni ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.03.20
Sijainti: Suomi
Viestit: 52
Perusasetus

Öljynpohja ja turbon paluuöljy


Laitetaanpas tähän lisää kertomusta liittyen 3B:n turboon.
Tänään taistelin öljynpohjan irti ja aikomuksena siirtää turbon paluuöljy öljypohjassa öljynpinnan yläpuolelle kun olen ymmärtänyt että se olisi parasta olla mahdollisimman ylhäällä ettei olisi vastusta palaavalle öljylle. Pakko oli ottaa kuvia miten oli tuo entinen tehty Porattu reikä ilman öljynpohjan irroitusta ja osuttu vielä tuohon peltiin, onko se jokin loiskeen esto Siellä ne oli kaikki porauksesta jääneet metalli hilut öljynpohjassa, liekö pienimmät päässeet kiertoon Nyt varmaan voi sanoa että ei näin

Sitten toinen mitä ei kannata tehdä ja mitä minä en ymmärrä on tuon huohottimen paikan vaihtaminen tuossa pellissä Tuosta johon se oli muutettu (tulppasin sen noin 14 vuotta sitten) kun siitä tuli ihan järkyttävästi öljyä, tyyliin pari desiä/30km. Minun mielipide ja ymmärräys on että kannattaa pitää tuo alkuperäinen paikka huohottimelle. Minulla on vielä välissä omatekoinen pönttö huohotusöljylle, se huohotuksen mukana tuleva öljy palaa kiertoon. Ehkä muutama tippa joskus tippuu letkusta pihalle. Voin tämän joskus esitellä jos jotakin kiinnostaa? Ainakin se auttaa siihen jos meinaa huohotuksen mukana tulla enemmän öljyä

Vielä pitää kysyä että voisko tuon turbolle menevän öljyletkun paikan muuttaa tai kun haluaisin eroon noista turhista T-liittimistä niin voisiko tuohon laturin perään alipainepumpun voitelulle laittaa pitkän banjopultin ja siitä samasta lähtisi letku turbolle? Tarkoitan tuota kuvassa olevaa kohtaa punaisella nuolella, toimisiko voitelu molemmille siitä? Olisi vähän helpommin ja yksinkertaisemmin tehty jos vaan toimii

Ajattelin vaan kertoo jos joku miettii näitä ja jos näistä on jollekin apua niin hyvä niin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	20200624_180053.jpg‎
Views:	190
Size:	1,19 Mt
ID:	96234   Click image for larger version

Name:	20200624_144027.jpg‎
Views:	198
Size:	1,48 Mt
ID:	96239   Click image for larger version

Name:	20200624_154908.jpg‎
Views:	177
Size:	1,06 Mt
ID:	96240   Click image for larger version

Name:	20200624_180114.jpg‎
Views:	198
Size:	1.001,4 Kt
ID:	96241   Click image for larger version

Name:	20200624_130258.jpg‎
Views:	232
Size:	665,0 Kt
ID:	96242  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Toyota B tai 3B koneen runkolaakeripukin pultti (2kpl) bj45lava O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 13.05.2010 10:16
Ostetaan toyota 3b moottori JV73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 10.01.2010 22:16
Ostetaan Toyota 3B kansi IironSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.01.2010 20:34
Ostetaan Toyotan 3b- koneen Oil cooler case Palde O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 24.04.2009 20:41
Myydään Toyota 3B moottori IironSika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.01.2009 16:50


Sivu luotu: 19:33 (GMT +2).