![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() JäteöljyTuli tyhjennettyä tallista jäteöljy purnukat 200L tynnyriin ja niistähän tuli n. 140L. Onko kellään tietoa mihin tuollaisen tynnyrin sais viedä? Viimeiksi kun vein Kirkkonummen yhteisvarastoon niin sanoivat et saa vaan tuoda 40L ilmaiseksi kerrallaan. Oisko joku piste esim. Lohja,siuntio,inkoo,k.nummi,espoo suunalta?
|
|
||||
|
||||
![]()
Heitä 10 litraa jokaiseen tankilliseen ja ajele pois. Säästöä joka litra.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
||||
|
||||
![]()
lapa täyteen, ni eikö ekokem hae jo ilmaseks? Itel on viime vuuet ment kaverin torpan lämmitykseen, ni ei nykytietoa...
|
|||
|
|||
![]()
Jos kaikki mikä lirisee, on samassa astiassa, niin pieninä erinä
keräyspisteeseen. Nimittäin jos vähänkään jarrunestettä seassa, ja jäät kiinni siitä ekokemille, niin tulee tynnyrille hintaa. (ainakin minulle sanottiin että missään nimessä ei saa olla jarrunestettä) Ja jos hypoidiöljyä, niin se aiheuttaa ongelmia dsl moottorissa. Tuo lämmitysöljyyn sekoittaminen, esim 5-10% lienee yksi vaihtoehto, mutta luvallistahan se ei ole, ja tuo hypoidi öljy ei tee hyvää edes keskuslämmityskattilalle. Itse olen laskenut jäteöljyt jäteöljyastiasta vanhoihin öljy,- ja tuulilasinpesuaine astioihin, ja vienyt kaatopaikan ongelmajätepisteeseen ohi kulkiessani, yleensä max 10 litraa. |
|
||||
|
||||
![]()
Saako noita jäteöljyjä polttaa nykyään jollain polttimella luvallisesti?
|
|
||||
|
||||
![]()
ei ilman ympäristö lupaa ja alta 20mw laitoksissa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Miten on Kuusakoski Mustiolla ?
|
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa olla Karjaa lähin: PL 20, Keräystie 20, 10300 Karjaa
|
||||
|
||||
![]()
meilläpäin ainakin kilvan vievät jäteöljyt hallien lämmitykseen, monella kun on jäteöljypoltin siihen hommaan, mulla ainakin vuosia jo mennyt kaikki mitä tulee semmoseen käyttöön.
|
|
|||
|
|||
![]()
Eipä taida Kuusakoski ottaa öljyjä vastaan... Lähin ongelmajätelaitos lienee oikea ratkaisu.
|
|
||||
|
||||
![]()
oon jäteöljyä laittanut tyhjiin ketsuppi pulloihin
polttopuita pystyuuniin ja kahteen takkaan puiden päälle ruikkinut öljyä ja antanut hetken imeytyä syttyy ja palaa kosteatkin puut ilosesti ![]() myös kellari tallin kaminassa kun poltan pellettejä joita laitan maitopurkkeihin olen kaatanut sekaan öljyä n desi/purkki talvella nuohoaja ihmetteli kun oli puhtaat hormit vaikka edellisestä nuohouksesta oli n5vuotta poltan muutenkin takoissa ihan kaiken mikä palaa rikkinäiset vaatteetkin syttyy iloisesti puiden seassa
(lukihäiriö useasti kirjoituksiini iskee eikä välimerkit löydä paikkojaan) ajo ja harrastekalustossa seka käyttäjä ![]() projekti kalustoa laidasta laitaa (moni kesken eräisenä mieltä vaivaamassa) autoja, pyöriä, veneitä... www.nmb.fi kennel neulavuori(facebookissa) |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()