Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.08.2005, 23:26
Donut Donut ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.04
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 83
Perusasetus

HJ-60 vaihdelaatikko kuumenee?


En ole varma onko kyseessä ongelma vai ominaisuus joten ajattelin ottaa asiasta selvää.

Auto on vuoden -81 HJ-60 nelilovisella lootalla.
Kuumenemista ilmenee varsinkin jos ajan pitkään yli 100km/h. Kuumeneva paikka on korin pohja vaihdelaatikon yläpuolelta eli vaihdekepin ympärys. Sisustuksen keskeneräisyyden vuoksi pohja on pellillä ja kuumuessaan se lähes polttaa kättä.

Lootassa on uudet öljyt eikä se pidä mitään erikoista ääntä, joten mistä moinen mahtaa johtua?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.08.2005, 09:22
ttapio ttapio ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.12.04
Sijainti: ivalo, Finland.
Viestit: 789
Blog Entries: 1
Perusasetus

huoltaasiasta vain jos olet aukassu laatikon vasta, silloin olis mahdollista että laakerivälykset olis pantu liian tiukalle, mulla oli yksi laatikko johon oli kasattu uudet laakerit ja pantu välykset tiukkaan, ja sitte kasattu ilman tiivisteitä liiman kanssa,joka vielä lisäsi laakereiden tiukkuuta, paloi laakerit kuukaudessa pilalle, ja kyllä kuumu,

pakko mahtua ku on vihitty
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.08.2005, 09:33
Tarzan:n Avatar
Tarzan Tarzan ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.03
Sijainti: Luoma
Viestit: 481
Perusasetus

Oletteko huomannu, hj:n laatikko "heittää" oilit taaksepäin.
Eli jakolaatikkoon, kannattaa tarkastaa öljymäärät vähintään kympin välein, tai laittaa letku
täyttökorkkien väliin (saa teetettyä yleisimmissä hyd.liikkeissä).

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.08.2005, 09:58
Donut Donut ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.04
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
quote:
luulisin että suurinsyy on konehuoneesta taaksepäin lähtevä lämpö,ainakin mä olen huomannut että jos tojoissa puuttuu kepistä haitarikumi niin kabiini on kuin huono sauna.

Tuota hieman epäilinkin syyksi, tuntuu vain omituiselta että pohja kuumenee niinkin paljon.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.08.2005, 13:23
Grau Grau ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 336
Perusasetus

Lainaus:
quote:Oletteko huomannu, hj:n laatikko "heittää" oilit taaksepäin.
Eli jakolaatikkoon
Mulla vanhassa laatikossa öljyt vaelsi jakolaatikosta vaihdelaatikkoon. Se se vasta vänkää oli.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.08.2005, 16:09
Donut Donut ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.07.04
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 83
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mulla vanhassa laatikossa öljyt vaelsi jakolaatikosta vaihdelaatikkoon. Se se vasta vänkää oli.
Minulla taitaa olla hieman samaa ominaisuutta. Uudet öljyt molemmissa eikä kumpikaan merkittävästi vuoda. Huomattuani tuon kuumenemis homman tarkastin öljyt -> jakolaatikkoon meni puolilitraa ja vaihdelaatikosta valui melkein sama ulos.

Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.08.2005, 16:33
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.057
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Oletteko huomannu, hj:n laatikko "heittää" oilit taaksepäin.
Eli jakolaatikkoon, kannattaa tarkastaa öljymäärät vähintään kympin välein, tai laittaa letku
täyttökorkkien väliin (saa teetettyä yleisimmissä hyd.liikkeissä).

Oon kans kuullu tosta. Kuulopuheitten mukaan vaihteiston ja jakovaihteiston välillä on stefa. Se varmaan vanhemmiten kuluukin, ja jos se on joskus aukaistu niin on mahdollista että sinne on eksynyt yksihuulinen tarvikestefa mikä päästää öljyn herkemmin valumaan toiseen suuntaan läpi. Alkuperäinen on kaksihuulinen.

Tiedä tuosta sitten. Viisaammat kertokoot lisää tai kumotkoon tämän huhun.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.08.2005, 18:44
Grau Grau ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 01.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 336
Perusasetus

Nii juu, tuo on sitten ihan toimiva tuo valumaletku täyttöplugien välille, tosin ainoastaan jos öljyt vaeltaa jakarilta vaihteistoon, koska jakarin täyttöplugi on alempana kuin vaihteiston (itsestään selvyyksiä tässä latelen viisaan kuulosena). Mutta se ainakin säästää mahahaavalta, kun ei tarvii joka sadan kilsan jälkeen miettiä, missä öljyt menee...

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: LJ vaihdelaatikko Repro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.01.2008 15:07
O: A-45 Vaihdelaatikko mallasviski O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.04.2006 17:23
Patrol GR kuumenee Jugga Tekniikka & Jutustelu 13 06.09.2005 14:37
M: BJ-40 vaihdelaatikko Finnbat O/M/V Muut 0 25.07.2005 20:38
M:Vaihdelaatikko JERKKU O/M/V Muut 5 13.09.2004 14:14


Sivu luotu: 14:59 (GMT +2).