![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() HJ:n vaihdekeppiMorjesta, Tänään työmatkalla valoissa alkoin lappamaan pienempää vaihdetta sisään mutta keppi ei liikahtanut mihinkään, ajelen sitten kolmonen pesässä koko matkan mutta töistä olisi kivempi lähteä takaisin niin että kaikki vaihteet löytyy... Siirtäjä pompannut paikaltaan vai mitä? Kyseessähän siis vm 87 hoojii61, viisivaihteisella laatikolla..
Viimeksi muokannut Blis : 01.12.2014 07:12 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaan omaan kokemukseen pohjaten, että sieltä kepin alapäästä on hajonnut semmoinen nailon rinkula. Silloin keppi lipsahtaa joitakin millejä liian alas, ja ei toimi. Ainakaan ennen sitä ei saanut kun marmorilta tilaamalla, ja maksoi kilohinnaltaan ihan kiitettävästi. Mutta helppo vaihtaa. Neljä pulttia siitä vaihekepulan ympäriltä auki, vanhan ringin osat veks, ja uus tilalle, ja keppi takas. Itelle kävi tuo, kun olin juuri ostanut Tampereelta hj:n ja ajelin lesona kodia päin, niin vähän ennen Jyväskylää jäin yhteen liikenne ympyrään... Ihan kiva...!!
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ja vaihteet saa muuten ehkä vaihdettua silleen että yrittää nostaa sitä keppiä vähän, vaikka tukemalla kättä polveen. Capice? pitää siitä kepin nupin alta kiinni, tukee kyynärpään polveen ja nostaa... Silleen saa todellakin EHKÄ pienempiä pykäliä.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ei muuten kellään sattuisi olemaan mittoja siihen holkkiin?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Aika hankala tarkkoja mittoja laittaa, kun siellä holkin sisällä semmonen pallonmentävä kolo ja sen kolon korkeus on aika tarkkaa mille korkeudelle sen tekee.. Varmaan jos uusi vieressä, voisi uuden teko onnistuakin. Vanhoissa holkeissa taas se pallonkolo usein hiukan horoiksi kuluneita. Osta ennen uusi, ei sekään maltaita maksa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
tamgears. hyllyssä pitäs olla.
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ei toi nailonipallero mun mielestä ollu marmorilta kallis. Ettei olis ollu selvästi alle 4e?
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Keppiä käytetty sen verta irti että nailonit ainakin silminnähden olivat ehjät... Laatikon toiminnan kannalta ei tosiaan mitään heikkoa, kolmonen silmässä menee eteenpäin eikä ääntele mutta muita vaihteita ei saa silmään... Miltähän nuiden vaihtajien pitäisi näyttää tuosta kepin reiästä kun katselee?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Tamgearin päivän hinta oli luokkaa 5e...
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Se vaihdekepin juuren sininen iso muovirinkula maksaa parisen kymppiä ja se valkoinen pieni maksaa muutaman euron. Ettei sua ois laskutettu vaan väärästä osasta...
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ka mäne tiijä. Mutta muistan kyllä kun noiduin ku lohilappalainen sitä hintaa. Ja vastaus oli tyyliin, et älä ota sitte.... Mikkelissä kaikki on mahdollista!
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Dodiih, nyt on nailonit vaihdettu ja tilanne sama kuin ennenkin... kolmonen on päällä ja pysyy... Nuin pikaisesti rukarilla ronkittuna tuntuisi tuo koko laatikon kansi jytkähtäneen nykyiseen asentoonsa syystä X...
Ei olis kellään ajatuksia joihin ei sisälly laatikon/kannen aukaisu parkkiksella? |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Liikkuuko se siirtäjä ruuvarilla sörkkimällä?
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
eipä oikeastaan, vähän eteen-taaksepäin ja aavistuksen sivusuuntiin...
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuis paljo näkyy siirtäjissä ruostetta jos katot siitä reiästä sisään? Yhdessä mun varaosalaatikossa noi oli kaikki umpiruosteessa joten ei ihme jos esim. sellanen jumittuu jossain vaiheessa. Onko siellä sun laatikossa ollu öljyjä tarpeeks? Mä en keksi muuta apua kuin suihkuttaa crc:tä siitä reiästä sisään ja runkuttaa välillä keppiä ja toivoa, että jumitus katoaisi pois. Tiedä sit auttaisko jos ois takarenkaat ilmas ja pyörittelis sieltä vähän liikettä laatikkoon samalla. |
#18
|
|||
|
|||
![]() Öljyt normaalissa/noin?
Ensiksi kannattaisi tarkistaa magneettiroppu, että siellä ei olisi ylläriä, siis isompia metallipaloja/matoa: siis normaalisti siellä on noin hienoa sokeria hienompaa hilettä milli pari-kolme magneetissa.
Ja jos öljyt ok, niin sitten (minusta) on rikkoontunut kynsi/jousi 3 kytkentä pakassa, toki teoriassa (minusta) syy vois olla myös tuossa vaihteensiirtäjien lukituksessa, siis että vaihde pysyy päällä, ja ei saa toista vaihdetta samaan aikaan, mutta se, että lukitsee 3. kuulan noin rajusti, olisi jotain ennen kuulumatonta(minulle). Valmistaudu henkisesti, että laatikko pitää käyttää osina ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu HJ 60/61 5-vaihteisen vaihdekeppi+pto-keppi | PH75 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 03.06.2014 16:33 |
LJ vaihdekeppi | MKLa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 11.08.2011 22:55 |
Ostetaan Nivan vaihdekeppi | niva-88 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 10.01.2011 09:23 |
rangen vaihdekeppi??? | Niilo | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.10.2006 20:59 |