Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.01.2003, 21:30
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Millaiset iskarit?


Moi!

Suunnittelen uusia iskareita -85 vetteen ( Z51 ja iskarit FG3), koska ajot tuntuu "kovalta". Mukulakivikadut eivät varsinkaan ole mieleeni. Onko kellään kokemusta iskareista, joilla ajonautintoa saisi pehmeämmäksi?

t. JPSH

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.01.2003, 11:01
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vai pehmeää kyytiä Corvetteen ja vielä Z51 alustalle. Silloin autosi on väärä valinta. Corvetten jousitus on kova ja Z51 kaikista kovin. Joten mukulakivikatu nautintoa on turha hakea millään iskareitten vaihdolla. Itselläni on Konin säädettävät iskarit -85:ssa, pehmeimmässä asennossa, jota en ole kokeillut, auton käyttäytyminen muuttuu, mutta ei se jousitusta pehmennä mukulakivikatu tasolle. -84 vuosimalleissa on sikakova jousitus.

TV: Laita tyyny per...een alle.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.01.2003, 16:54
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Itselläni on -90 ja FE1 (soft ride suspension) eli kysyisinkin että kuinka iso ero on sitten minun pehmeän alustan välillä tiukimpaan? Koska tuo "soft ride" on aika harhaan johtava kun itselläni on perus autossani malliin saatava tiukimpia alustoja niin Corvette tuntuu aina siihen verratttuna TODELLA kireeltä. Mutta ei urheiluauton ei kuulukkaan olla pehmeä=)

TM

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.01.2003, 23:08
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Joopa joo...en kuvittelekkaan mitään luksuspehmeyttä (kuten esim. -74 camaro tai -79 oldsmobile ) vaan ´"hiukankaan" pehmeämpää kyytiä. Jaa että miksikö? No siksi, että esim Corvette Central mainostaa Custom Valved Super Shocks, joilla kyyti pehmenee eikä ajo-ominaisuudet juuri kärsi. Sitäpaitsi harvoin tulee ajeltua yli 120 km/h vaikka paljastin olisikin kytkettynä. Kyseinen mainos tosin lupaa erityistä muutosta juuri -84 vetteen, eikä hintakaan päätä huimaa, vain 139$ koko sarja. Käytettyjä KYBejä näyttää olevan myynnissä lähes joka lehdessä, joten niissä lienee jotain "vikaa". Mutta olisi todella mukava kuulla jos jollain olisi todellista tuntumaa asiaan.

t. JPSH

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.01.2003, 01:49
Janne Janne ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.03.02
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 58
Perusasetus

Jousien vaihto on varmaan ainoa tapa saada alusta pehmeämmäksi. Näinhän tehdaskin toimi pehmentäessään jousitusta vuoteen 86 asti. Jos saisit vakioalustan etujousen 86-87 mallista ja takajousen 85-87 mallista. Ja Konit kaveriksi hienosäätöä varten. Ero on huomattava.
GM:llä oli mielenkiintoinen ratkaisu ongelmaan, jota en kuitenkaan suosittele.

Source: Chevrolet Dealer Service Bulletin
Number: 84-223
Section: 3D (IV)
Date: Dec., 1984
Subject: Ride Harshness - Z51 Suspension
Model Year: 1984 Corvette

TO: ALL CHEVROLET DEALERS

Ride harshness associated with the Z-51 suspension option may be a source of concern to some customers. Ride harshness can be significantly changed by reducing the cold tire inflation pressure from 35 psi to 26 psi. Operation at a tire pressure of 26 psi could result in a slight decrease in fuel economy and a slight increase in tire wear dependent on driving habits.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.01.2003, 12:19
ToniH:n Avatar
ToniH ToniH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.02
Sijainti: Finland.
Viestit: 174
Perusasetus

Joo, kuten jo muutkin kommentoivat niin jouset ovat ne jotka Z51:n kovuuden tekevät. Iskarit vaan pysäyttää keinumisen. Base ja Z51 iskareissa on ero mutta se ei ole kovin kummonen - vaikuttaa vähän tohon vaimennuksen jämäkkyyteen eli siihen pysähtyykö keinuminen heti vai kohta. Tosin, kun pysähtyy heti niin sen voi mieltää kovuutenakin...Se siitä, sitten kommentoin iskareita:

Vette on aika kova alusta iskareille, renkaat ovat matalat, jouset kovat jne. eli huonot iskarit menevät loppuun nopeasti.

- Gabriel - ihan paskat
- KYB - superhalpa ja myöskin paska iskari jota harvoin edes japanilaiset autonvalmistajat käyttävät ensiasennusiskarina. Eivät kuulu urheiluautoon.
- Boge - myöskin edullinen kaukoidän tuote mutta laadukkaampi, en tiedä saako Vetteen mutta hyvä vaihtoehto käyttöautoon
- Monroe - kohtuu hyvä merkki, myöskin käyttöautoon jees
- Bilstein - laatuiskari. Vetten, Porschen jne ensiasennusiskari. Ei itse säädettävissä mutta remontoinnin yhteydessä voidaan vaihtaa jäykkyyttä. Bilstein sanastossa Base-jäykkyys=HD ja Z51=sport.
- Koni - laatuiskari. Myöskin esim Porschen ensiasennuskamaa. Säädettävät. Saatavissa kahtena tyyppinä: tavallinen punainen ja keltainen sport mutta ei ihan joka vuosimalleihin - tarkista Konin sivuilta josta löytyy myös tuotenumerot. Katuhinta sporteille Vetteen noin 630e sarja (syksy 2002), ei kannata tuottaa jenkeistä, menee samoihin.

Muista merkeistä mulla ei ole kokemusta.

Bilsteineja on ollut monissakin autoissa ja olen ollut tyytyväinen. Nyt olin vähän pettynyt kun Vettessa meni loppuun jo 50 tkm ajon jälkeen. Hommasin tilalle Konin Sportit. Konit vois palvella tässä pehmennysprojektissa siten, että jättää ne kaikista pehmeimmälle asennolle. Niitä voi sitten kiristellä jos siltä tuntuu, mun mielestä pehmein oli ihan liian softi asento ja väänsin kireemmälle - nyt pysäyttää liikkeen millisekunnissa.

"Custom valved" tms. on pelkkää mainontaa jos hinta on alle $1000 sarja. Ei pennin iskareita oikeesti ole tutkittu yhtään vaan otetaan jonkun halpisvalmistajan iskarit Vetten kiinnikkeillä ja pituudella, pyydetään ne esim. punaiseksi maalattuna ja ilman nimeä ja kun kokeiltaessa huomataan, että ne on vakiota veltommat niin annetaan markkinointiosaston keksiä niihin myyntipuhe. Avot custom - iskari on keksitty ja kyseinen Vette liike on juuri erilaistanut itsensä kilpailijoista. Kaikki tekee tätä kaikilla aloilla.

Melkein ostaisin sinuna, jos oot budjetilla, jostain romikselta base suspension jouset tai sitten yritä löytää kauppiailla halpa hinta Vette Brakesin pehmeistä jousista. Tietty jos iskarit on huonot/loppu niin ne pitää korvata.

Tässä romis josta hyvät kokemukset: http://www.tabertouch.com/

Toni

Vette '91
Kupla ´67
Kupla '00
Land Rover '66

Edited by - ToniH on 26/01/2003 12:35:19
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.01.2003, 14:02
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitos!

Tuohan selvensi asiaa jo kummasti. Näin ollen taidankin hommata alkuperäiset Bilsteinit, niin ei tarvitse katua.

t. JPSH

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Millaiset jouset? Reintsi Tekniikka & Jutustelu 7 18.05.2005 06:03
Millaiset renkaat laillisesti Discoon Discovery Tekniikka & Jutustelu 9 25.04.2005 05:15
millaiset iskarit +kierrejousitus? Tekniikka & Jutustelu 16 06.04.2005 15:30
millaiset renkaat maastoon Tekniikka & Jutustelu 17 15.03.2005 22:00
Millaiset loisteputket Pajeron alle Chit-Chat 19 10.02.2005 16:21


Sivu luotu: 16:00 (GMT +2).