Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2014, 00:11
SamiN:n Avatar
SamiN SamiN ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.12.03
Sijainti: Järvimaa, Finland.
Viestit: 2.688
Question

deuzin pa järj ilmaus?


Mitenkäs tollanen kaivinkoneen uumenissa majaileva vesijäähdytteinen 4,6 ltr deuzi ilmataan?

Ei sattunut ohjekirja tulemaan mukana ja viimeksi sahasin boosterin avulla käymään. Tontin kauimmaiseen kulmaan ei piuhat riitä ja epäilen riittääkö toi vanha patrolli antamaan tarpeeksi apuvirtaa..

__________________
Broken Back Team #1
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2014, 13:37
uju uju ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.01.14
Sijainti: nuoritta
Viestit: 118
Perusasetus

Yks suihku irti ja starttia, eikä mee kauan ku hörähtää käyntiin. Apumies Antero on kova sana tuolla tavalla ilmatessa niin ei joka paikka sotkeennu PÖöhön.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.07.2014, 21:17
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Deuzin moottorit on yksiä piruja ilmata. Teet miten vain ni aina saa sahata akut äärimmilleen.
Startti pilotti tepsii apuaineena,vaikka se ei parhaita mahdollisia tapoja olekkaan.
Eteenkin jos akkukapasiteetti on pieni ja apuvirran antaminen hankalaa,ni pilotilla vaan..
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.07.2014, 21:23
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SamiN Näytä viesti
Mitenkäs tollanen kaivinkoneen uumenissa majaileva vesijäähdytteinen 4,6 ltr deuzi ilmataan?

Ei sattunut ohjekirja tulemaan mukana ja viimeksi sahasin boosterin avulla käymään. Tontin kauimmaiseen kulmaan ei piuhat riitä ja epäilen riittääkö toi vanha patrolli antamaan tarpeeksi apuvirtaa..
Samalla lailla kuin muutkin, siirtopuoli ensin ja jos on aine loppunut ihan sammumiseen asti niin suutinlinjat sitten.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.07.2014, 23:17
mhk:n Avatar
mhk mhk ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.09
Sijainti: Kivitaipale, Roi
Viestit: 348
Perusasetus

Yksikköpumpuilla oleva kone? Ljungby-masiinasta (-05), n. 6l deutzi, loppu kerran tienposkeen löpö, käsipumpulla niin kauan kun tuntuu että aine ei enää liiku, starttaamaan ja toinen samalla jatkaa pumppausta. Ei aukastu ruiskuputkia pumppujen päästä, sattu olemaan uudet akut pyöräkoneessa niin jaksoi pyörittää pitkään. Ei varmaan olisi haitaksi aukoa kaikki putket.
__________________
LandCruiser LJ70 1987 & HDJ80 -90
Projekteja
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.07.2014, 23:48
Volvoton:n Avatar
Volvoton Volvoton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 14.01.06
Sijainti: Mansessa, Finland.
Viestit: 362
Perusasetus

tarkista siirtopumppu


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SamiN Näytä viesti
Mitenkäs tollanen kaivinkoneen uumenissa majaileva vesijäähdytteinen 4,6 ltr deuzi ilmataan?

Ei sattunut ohjekirja tulemaan mukana ja viimeksi sahasin boosterin avulla käymään. Tontin kauimmaiseen kulmaan ei piuhat riitä ja epäilen riittääkö toi vanha patrolli antamaan tarpeeksi apuvirtaa..
Jos joudut taukojen jälkeen useasti ilmaamaan niin siirtopumppu jota moniurahihnalla pyöritetään on loppu, näitä pumppuja löytyy lähes joka merkistä nykyään, suuttimilta ruuvit löysään ja käsipumpulla aluksi löpöä suuttimille kiristys paitsi viimeinen, starttaus kaasupohjassa pitäisi syttyä kun jaksaa käydä tyhjäkäyntiä vetää viimeisen suuttimen kiinni ja se on siinä. Siirtopumppu ei välttämättä vuoda ulospäin, antaa salakavalasti ilmaa järjestelmään. Uutta pumppua hankkimaan
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.07.2014, 17:15
Arpe:n Avatar
Arpe Arpe ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.12.05
Sijainti: Lappeenranta. Finland.
Viestit: 1.114
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mhk Näytä viesti
Yksikköpumpuilla oleva kone? Ljungby-masiinasta (-05), n. 6l deutzi, loppu kerran tienposkeen löpö, käsipumpulla niin kauan kun tuntuu että aine ei enää liiku, starttaamaan ja toinen samalla jatkaa pumppausta. Ei aukastu ruiskuputkia pumppujen päästä, sattu olemaan uudet akut pyöräkoneessa niin jaksoi pyörittää pitkään. Ei varmaan olisi haitaksi aukoa kaikki putket.
Ei oo suurta apua aukaista noita putkia,kun käsipumpulla saa polttoaineen kumminkin yksikköpumpuille asti. Joutuu jokatapauksessa sahaamaan startilla polttoaineen pumpuilta suuttimille väliset putket täyteen. Kaasu pohjassa onnistuis toki nopeemmin,mut jos on sähköohjatut pumput ja niille tulee ohjaus eculta,ni milläs painat sitä kaasua.. Pitäs moottorin olla ensin käynnissä.
__________________
Montenegro offroad club #88
Montenegro racing 16
www.montenegrooffroad.com
6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.07.2014, 22:29
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arpe Näytä viesti
Ei oo suurta apua aukaista noita putkia,kun käsipumpulla saa polttoaineen kumminkin yksikköpumpuille asti. Joutuu jokatapauksessa sahaamaan startilla polttoaineen pumpuilta suuttimille väliset putket täyteen. Kaasu pohjassa onnistuis toki nopeemmin,mut jos on sähköohjatut pumput ja niille tulee ohjaus eculta,ni milläs painat sitä kaasua.. Pitäs moottorin olla ensin käynnissä.
Se ilma pääsee paljon nopeammin pois sieltä suutinputkesta kun aukaisee sitä liitintä, kun se ilma vaatii reilusti tilavuutta ennen kuin suutin aukeaa...

Sähköohjatut oli muistaakseni parin-kolmen sekan kohdalla syöttö kaakossa jos ei lähde oletusarvoilla käyntiin. Ainakin Volvoissa asuva Deutz... Siihen voi tietenkin sitten lisätä epäilyn meneekö puoletkaan anturitiedoista tai ohjauskäskyistä läpi johtosarjan liitinten...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Deuzin kutvonen lämpiää SamiN Tekniikka & Jutustelu 3 22.06.2014 13:37
hj ilmaus pumppu. fanito Tekniikka & Jutustelu 2 19.12.2012 02:19
Ohjaustehostimen ilmaus? Ryyppyde Tekniikka & Jutustelu 5 04.04.2010 16:25
Ohjaustehostajan ilmaus ? sako Tekniikka & Jutustelu 8 28.03.2008 23:38
Jäähdytysjärjestelmän ilmaus Tekniikka & Jutustelu 7 29.12.2005 00:35


Sivu luotu: 19:20 (GMT +2).