Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.08.2005, 20:47
Zale Zale ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 90
Perusasetus

Renkaat jenkeistä


Bridgestonen Euroopan rengaskoot ovat vähän rajoittuneet
verrattuna Pohjois-Amerikan Yhdysvaltoihin. Kun kerta osia
tilataan sieltä niin kai sitten renkaitakin?

Vinkkaisko joku kotimaisia firmoja, jotka vois normaalin
maahantuontiohjelmansa ohessa (tai helkkari ihan miten vaan)
tuoda sieltä rengassatsin Suomeen. Tai sitten jenkkiläistä
firmaa joka toimittais Visaa vastaan siltakiveä Suomeen asti.

Kevyempää pohdintaa: Jos joku haluaisi tietää, että kumpi
painaa enemmän, esim. profiilin muuttaminen 75 --> 80 vai vanteen
halkaisijan muuttaminen tuumalla isommaksi (molemmissa tapauksissa
renkaan halkaisija pysyis suur.piirt. samana), niin miten
vastaisitte. Joo, saa myös viisastella.

- heellurei ja onnikiideon -

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.08.2005, 22:17
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Bridgestonen Euroopan rengaskoot ovat vähän rajoittuneet
verrattuna Pohjois-Amerikan Yhdysvaltoihin. Kun kerta osia
tilataan sieltä niin kai sitten renkaitakin?

Vinkkaisko joku kotimaisia firmoja, jotka vois normaalin
maahantuontiohjelmansa ohessa (tai helkkari ihan miten vaan)
tuoda sieltä rengassatsin Suomeen. Tai sitten jenkkiläistä
firmaa joka toimittais Visaa vastaan siltakiveä Suomeen asti.
Täältä ainakin saa jotain: http://www.racersplace.fi/home.php
Mut eipä satu Bridgestone olemaan valmistajien listalla... kysy silti.
Lainaus:
quote:
Kevyempää pohdintaa: Jos joku haluaisi tietää, että kumpi
painaa enemmän, esim. profiilin muuttaminen 75 --> 80 vai vanteen
halkaisijan muuttaminen tuumalla isommaksi (molemmissa tapauksissa
renkaan halkaisija pysyis suur.piirt. samana), niin miten
vastaisitte. Joo, saa myös viisastella.

- heellurei ja onnikiideon -
Suunnilleen samoissa mennään... karkeesti ottaen. Isommissa koissa profiilin muuttaminen vaikuttaa enemmän ulkohalkaisijaan kuin vanteen tuuma. Tai siis hetkonen... mikä täs nyt on oikein kysymys? Kumpi painaa enemmän? Rengas + vanne -yhdistelmä vai mikä?

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.08.2005, 22:47
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Voisitko laittaa linkkiä josta näkisi noita Bridgestonen isompia renkaita? Nopealla haulla en kyllä löytänyt kuin 33" ja sitten on se huhu niistä 37" kumeista jotka ovat jollekin kuorma-autolle (eli liian jäykät kyljet ja outo vannekoko).

Esim. amerikan kotisivujen kokoluettelo:

http://www.bridgestonetire.com/tires...sproductid=170

Jossa LT285/75R16 on halkaisijaltaan suurin kumi (33.1").

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.08.2005, 00:01
Zale Zale ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 90
Perusasetus

Racersplace oli mielessä ja ei kai ne suutu jos kysyy.
Olis nimittäin saatavilla 17" kivat vanteet katukäyttöön..

Toi toinen M/T 694:n taulukko on ihan sama kuin JF:n eli kadoksiin jää isoisot renkaat yhäkin.
http://www.tirerack.com/tires/Spec.j...ler+M%2FT+D673

Pohdinnassa oli että 17" + 80-profiili vai 16" ja 75-profiili, kun
haluais vanhaa autoparkaa sääliä aina kun voi ja pitää jousittamaton
paino vähissä. Mutta taitaa olla kaiken hukkaa alkaa alkaa tän kanssa
kikkailee.

- heellurei ja onnikiideon -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.08.2005, 16:36
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Racersplace oli mielessä ja ei kai ne suutu jos kysyy.
Olis nimittäin saatavilla 17" kivat vanteet katukäyttöön..

Toi toinen M/T 694:n taulukko on ihan sama kuin JF:n eli kadoksiin jää isoisot renkaat yhäkin.
http://www.tirerack.com/tires/Spec.j...ler+M%2FT+D673

Pohdinnassa oli että 17" + 80-profiili vai 16" ja 75-profiili, kun
haluais vanhaa autoparkaa sääliä aina kun voi ja pitää jousittamaton
paino vähissä. Mutta taitaa olla kaiken hukkaa alkaa alkaa tän kanssa
kikkailee.

- heellurei ja onnikiideon -
Et taida löytää 17" 80-profiilista rengasta, vai tarkoittanetko toisinpäin: 16" 80-profiili ja 17" 75-profiili? Silti valikoima vähissä.

Paino riippuu kyllä eniten vanteen painosta, aluvanne tietysti paljon peltistä kevyempi. Samankokoisissa renkaissa on myös huomattavia painoeroja.

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.08.2005, 18:42
Zale Zale ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.06.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 90
Perusasetus

Joo ei pääse kovasti valikoimaan.

Tirerackin sivuilta löytyy renkaspainot (ja kuviosyvyydet ym.)
kootusti, muualta on aika vaikea löytää. Mikä niissäkin tiedoissa
on niin pirrkuleen salailtavaa?

Racersplacesta lupasivat puhelimessa palata sähköpostiin ja yksi
oldie's autokamaa maahantuova firma kertoi jo suuntaa-antavan hinnan.
Saapas näkee.

- heellurei ja onnikiideon -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Autoja jenkeistä! aatu Chit-Chat 24 03.04.2008 09:44
Jeepin osia jenkeistä vepele Chit-Chat 2 27.11.2006 22:15
Autoja jenkeistä? popo99 Tekniikka & Jutustelu 1 01.11.2005 16:29
Arbit jenkeistä?? Wago-78 Tekniikka & Jutustelu 23 23.08.2004 14:02
Osia jenkeistä? Yleiset 1 04.01.2004 16:11


Sivu luotu: 22:33 (GMT +2).