![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Alumiinivanteiden hapettumat?Antasko vanteiden olla tuollaisenaan vai mitä nuille tekis ulkonäön kohentamiseksi? Kyseeessä talvella allaolleet vanteet joten ilmeisesti suola/paska tehnyt tehtävänsä. Saisko hapettumia mitenkään kotikonstein pois? Piilotettuahan nuo sais kun maalais esimerkiksi Rubbercomp-muuovi maalilla. Vanteethan on osittain kiillotetut. ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kun se kuppa pääsee tuonne lakan/maalin alle, niin ei ole oikotietä onneen.
![]() Vahan kanssa rätillä hinkkaamalla saa vähän paremman näköiset toki.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tein just meseen talveksi vanteet, oli lakan alle menny kuppaa ja kaikki veks, oli polttomaali ja lakka, kunnon lasikuulapuhallus kaapissa 1h per vanne, aivan helvetillinen hiki persvakoa myöten, siihen ei purrut tosiaan nitro morsit tai muutkaan. Pulverimaalautin ja lakkautin vanteet ja nyt ne on komeat, hintaa ja rakkoja tuli silti vaikka itse olin tekevinäni ja säästävinäni. Pirkkalan avk:n naapurista kysyin teollisuusmaalamo haapanen vai mikä lie puhallukselle ja pulverimaalaukselle hintaa, olis tullut 30 vai 40€ kalliimmaks mutta ei olisi tarvinut peräsuoli pitkällä käsi puuduksissa puhaltaa ja hikoilla, olis voinu vaikka sen ajan tehdä oiketa töitä ja tienata ne puhallusrahat
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Puhallus ja maalaus on mun mielestä ainoa järkevä ja kestävä vaihtoehto.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä toimiiko noissa, mutta joskus puhalsin lasikuulalla barin paineella paskaosia, niin aika kiiltävä tuli suoraankin. Tosin nuo vanteethan on niin rumat, että kilikalilla vain mattamustiksi.
![]()
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
On niitä kyllä rumempiakin vanteita. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tossa kokeilu, vesihiekkapuhallus painepesurilla. toimi noihin ainakin hyvin maalattuna |
#9
|
|||
|
|||
![]()
En tosta vesihiekkapuhalluksesta tiedä mutta alumiiniahan ei saisi hiekalla puhaltaa, muuttaa muotoaan?!
Vai menikös se niin että valua saa puhaltaa? karkea jälki ainakin tulee ja vaihtaa olomuotoaan herkästi.. Viimeksi muokannut axu87 : 15.05.2014 13:06 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Pitäähän ratsuhousujen henkseleissä sen verran löysää olla, että manne kyykkyn pääsee. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Soodapuhalluksella lähtee vittuilematta hetkessä ns. pulverilakatut vanteet puhtaiksi,
kokeiltu on ...
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Rohkenen epäillä, soodalla yhtä Amerikan autoa puhaltaneena väitän että mersuni polttomaalatut/lakatut olisi jäänyt puhaltamatta, puhalsin karkean sekaisella lasilla teollisuus maalamolla kunnon kaapissa vanteeni ja ei ollut nähnytkään helppoa, en siis millään pienellä pillerillä työstänyt. Varmasti toimii vanteisiin joista maalinpoistajallakin lähtee.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei lähtenyt nitromorsillla, ei juuri yhtäkään kuplaa saanut aikaiseksi, kolmepäivää yritettiin. Soodapuhtajana oli puhallus yrittäjä itse (Mika Tikkala) ja sanoi jo ennen kuin alkoi töihin että kyllä lähtee. Tainnut puhallella niitä enemmänkin. Miten tämä "amerikan auto" liittyy tähän? En ole kauttaaltaan pulverilakattua/maalattua jenkkilotjaa nähnyt.
__________________
muistaakseni en ole koskaan ajanut ylinopeutta.. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Oliko nyt tätä uutta ei-niin-myrkyllistä Nitromorssia mistä toisaalla tälläkin palstalla jupistu, mikä ei oo lähelläkään entisen tehoista?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Vieläkö purkin kyljessä lukee "erittäin karsinogeeninen"?
__________________
RASOR |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ihan sitä vain että se nimenomaan ei ollut mitään saatanan kovaa pulverimaalia vain vanhan ajan ameriikan vesiväriä mihin oli epäonnistuneesti maalattu tavan meikäläisten maali päälle. Ja se oli sitkeässä kotona soodalla puhaltaessani... Tuo uusi nitro mors on aika kesyä kyllä, nykyään kun täytyy täyttää jotkut viherpiiperö direktiivit, laspekilta ostin teivosta vielä viimeisiä gallonan purkkeja ameriikkalaista maalinpoistajaa, meinaa tuuletetussakin tilassa taju lähteä herkältä, en vaan muista mikä raskasmyrkky se oli mitä se sisältää... |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Tuon näköisiksi olen saanut 3kpl vanteita puhdistettua, ja vielä yksi olisi puhdistamatta.
![]() Puhdistuksen olen tehnyt alkuun hiekkapaperilla ja sen jälkeen teräsvillalla n.1 hinkannut kaikki lakat pois...hirvittävän kova homma! Sitten krominkiillotusaineella ja teräsvillalla kiiltävämmäksi, tosin ei peilikirkas. Mielestäni ihan riittävä lopputulos. Lopuksi pyyhin vanteet Sinoliin kostutetulla rätillä. Luin netistä että Sinol ja kiillotettu alumiini reakoivat jotenkin keskenään muodostaen suojakalvon. Saapi nähä kuinka kestävä suoja tuosta sinolista jää. Jos ei pysy niin pitää lakata. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Nätit tuli, mutta suojaa ei ole paljoa. Kesä kelillä menee suht hyvin, hapettuvat pikkuhiljaa. Mutteivat kestä tippaakaan tiesuolaa, yhdestä ajokerrasta menee pilkuille.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#19
|
|||
|
|||
![]()
jos ei tarvi kiilltopintaista alumiinivannetta,luonnonhiekka seulottuna joka kodin siivilällä,varmaan löytyy joka kodista.hiekkamontut kuivallakelillä tätä raakaainetta täynnä.
|