![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() 4Runneria hankkimassakokemuksia 2.4td runnerista.. olis tarkotus ehkä hankkia semmonen tässä ko pääsis edellisestä pirssistä eroon.. mites kulutus? osat? kaikkea saapi kertoa mitä semmosesta tietää..
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minulla on kulutus ollut noin 10L/sataselle. Varma peruskulkuneuvo. Laiska, mutta hyvä ajaa maantiellä.
Moottori on auton huonoimpia puolia. Huono vääntö ja pieni teho tekevät autosta kelvottoman esim raskaan kärryn vetoon. Ajan mittaan on käynyt harmittamaan melko täyteen ahdetun konetilan tuomat murheet huoltoja tehdessä. Runnerissa on aika ahtaat paikat tehdä töitä pellin alla.
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Enempi siellä on pellin alla tilaa kun monissa nykyisissä autoissa. Omasta mielestä ihan riittävän tehokas tuo 2LTII vaikka kärrin vetoon, kulutus maltillinen. 33x12,5 boggereilla maantiejossa 20l/100km.
Ainut, mikä noissa tuntuu olevan, niin laitanaan kaikista runnereista on runko puolivälistä taaksepäin mätä. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oon omistanut runnereista 3,0l bensan,2,4 td:n ja nykyisen 3,0td:n joista jälkimmäinen ehdottomasti paras. Bensa runnerissa vastusti sähköhärpäkkeet konehuoneessa ja 2,4 on tosiaan hieman laiskan puoleinen. Ehkä virittelemällä siitäkin sais pirteemmän. Jos haluu kerralla hyvän 4runnerin niin 3,0td.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Takaluukkuhässäkkähän se ruosteen jälkeen heikoin lenkki on noissa, eikä sisätilatkaan kovin kaksiset ole kun lattialla istutaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Runneri on ihan kohtuullisen mukava ja hiljainen auto ajaa vanhaksi maasturiksi.
Korin ruoste näissä taitaa suurin ongelma olla, runkokin ruostuu takaa. Mutta kyllähän nuitakin saattaa hyviä löytyä jos on joskus uudempana yhtään ruostesuojattu |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Itellä ollu -95 vm 3.0td parivuotta ja ku syöttöä lissää niin kohtuu hyvät veot 33-12.5 r15 rattailla jotka myös otteessa.. nyt palalukot lopultaki 4wd
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tai, no, eihän sinne tartteis laittaa napalukkoa ku apparin puolelle. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Juu laiton hiluksin napalukot ku pyöriihänne muutenki vetarit vakiona...
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Runneri on ok, toki nuo pikkudieselit on nuhaisia. Käyttiksenä menee vaikka vakipalloilla mutta jos meinaa mennä tieltä ulos niin ei hehkuttamisia.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä tuo on safarointiin ihan passeli laite oikealla rengastuksella. Kyytiin mahtuu paljon tavaraa ja kontissa on tilaa vaikka nukkua. Menee ihan siinä missä hiluksit ja landcruiserit. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Minkä kokoiset vanteet noilla boggereilla on ja millä et:llä, ottaako kiinni mihinkään ?
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
boggerit on 33/12,5-15 ja vanteet 10" et-44 kun en löytäny nopeesti muita. Ennen korin korotusta otti kiinni vähä joka kohtaan lokasuojia ja takapuskuria. Pikkusen lekaa ja rälläkkää kaarille, seka 65mm korinkorotus, niin mahtuu pyörimään ja joustamaan vapaasti. Noilla vanteilla tosin tulee kivasti 10cm puoleltaan ulos, joten mulla on 10cm leveet levikkeet kaarissa.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajerota hankkimassa... | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 22.09.2009 00:59 |
Perämoottoria hankkimassa. | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 9 | 23.08.2009 20:10 |
Rangea hankkimassa?. | fomoko | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 07.03.2009 22:28 |
Samuraita hankkimassa | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 19.01.2009 12:19 |
Koppimopoo hankkimassa | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 28 | 19.03.2004 15:06 |