![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Vinssin säätöPurin palasiksi tuommoisen halvan sähkö vinssin, koska kesken vedon se potkaisi tyhjää useamman kerran. Mitään mekanista vikaa en löytänyt sisältä. 1. Miksi veto häviää kesken kaiken ? 2. Tarvitseeko jarrua säätää jotenkin, miten ?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
pyörikö moottori, kun veto hävis vai sammuko moottori sillon, ku veto hävis?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
pyörii, kuului vaan paukaus ja sit mentiin taakse päin. teki pari kertaa kytkin vipu aukesi samalla
Viimeksi muokannut Roller : 02.05.2014 06:58 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
eli ymmärsinkö oikein, että vapautin "hyppäs" vapaa asentoon?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
||||
|
||||
![]()
jep ainakin kerran itsen muilla kerroilla noussut ulos
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
kuinka usein temppuilee, vai onko vaan kerran tehny?
olisko vika ettei vapautin mene kunnolla kiinni asentoon, vaan jää ns huulille, mutta siltikään ei kovin helpolla pitäis vetopäällä hypätä vapaalle, ellei ole päässy hampaat pyöristymään vapauttimen huonon säädön takia ja ei pitäis jarrun vaikuttaa mun mielestä tohon vapaalle hyppäämiseen. avaa se vinssi ja katso onko rattaiden hampaat hajonnu ja meneekö rattaat perille asti, kun kääntää vapauttimen vivusta kiinni, eli liikkuuko koko liikeradan. muuta en osaa neuvoa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
||||
|
||||
![]()
rattaat on kunossa, pitääkö sitä jarrua säätää kasaus vaiheessa mitenkään
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
siitä en tiedä mitn, ei ole ainakaan itsellä ollu tarvetta, tosin olen purkanu vasta kerran putsausta varten.
päännäkö sielä joku sitä vapaalle päin, ku periaatteessa jarrun ei pitäis vaikuttaa siihen jos se hyppää vapaalle
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#9
|
||||
|
||||
![]()
voisko olla, että vaijeri haki paikkaansa rummulla ja siitä tunne "hyppimisestä" vapaalle
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#10
|
||||
|
||||
![]()
siellä on joku jousi mikä vetää jarrupaloja ulos päin, on aina ollut jäykkä liikkeinen. ajattelin et tulis kerralla kuntoon, kun ei ole aikaa montaa kertaa purkaa ja kasata. pitäis olla huomenna meässä ja töitäkin pitäis tehä jossain välissä
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
mentiin metri taakse päin rinteessä
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
eli ei siis vapauttaja kääntyny vapaalle? niin ymmärsin aikasemista kirjoituksista
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#13
|
||||
|
||||
![]()
kerran ainakin vapauttaja käänty vapaalle
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
joku siellä pännää, eli työntää vapaalle
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mikä vinssi kyseessä? Mulla teki rock-merkkinen sitä et vanhoilla kankeilla rasvoille ei pysyny vapaalla ja aina kun alko kiskomaan vaijeria ulos ni meni takas lukkoon. Eli jos olis tarpeeks paskaa ja jäykät rasvat ni vois teoriassa vapauttaa ittesä sisää kelatessa..?
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Rock toi munkin vinssi on. aina ollu jäykkä vetää ulos vaikka rasvattu vaihettu
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Tosi jäykkä tuo miunki oma on.. Hiukan herkisty ku purkas palasiks ja kaikki osat viikoks liuottimee uimaa ja harjas kunnolla puhtaaks ja laitto notkeeta rasvaa tilalle.. Nyt se jopa pysyy vapaalla ku kiskoo vaijeria ulos.
Tosta ku joskus aika jättää ni en varmast osta samanlaista tilalle vaikka se halpa ja ihan hyvin kiskova vinssi onkin. Saakelin hidas vaan. ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Keskustelusta tuli mieleen tuo oma vinssi, kun huollon jälkeen tuntu, että vapautettuna on tosi raskas vetää köyttä ulos kelalta ja ennen huoltoa rasvat oli selvästi jäykempää tavaraa, kun nykyiset. Silti ennen pyöri vapautettuna kevyemmin jopa pikku pakkasellakin
Onko jarrun asennuksessa jotakin säätömahdollisuutta, vai voiko olla jostakin muusta kiinni tuo jäykkyys? Vinssinä siis. Warn m8000.
__________________
"A Jeep,not a car,not a truck,but a Jeep" - Grand Cherokee 5.9 Limited - |
#19
|
||||
|
||||
![]()
en muista rakennetta tarkkaan, mutta vapautettuna tuskin jarrulla mitään merkitystä pyörimiseen
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Nimenomaan jarrulla on merkitystä kuinka kevyesti rumpu pyörii vapaalla. Vapautus vapauttaa vain planeettapyörästön rungosta, jarru on taas moottorin päässä. Googlella löytyy ohjeita kuinka jarrun esikireys säädetään. Jos jarru on liian timmille säädetty niin tiukka vetää ulos. Lisäksi hyvin usein laitetaan liikaa rasvaa planeettapyörästöön ja myös silloin raskas vetää. Sais olla niin löysät rasvat kuin vaan sisällä pysyy. Tai siis ettei mene rummun sisälle. Sieltä kun puuttuu kunnos tiivistys ja käyttöakselikin on typerästi tehty kuuskulmaisesta tangosta.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
kunhan ei sitten laita liikaa rasvaa sinne, jotta ei mene sinne rummun sisään kauheasti. Jarru ei pidä kunnolla. Siellä on kolme jarrupalaa mikä jarruttaa. ja mielellään jotain vesikestävää vaseliinia sitten. kun sitä vettä menee kumminkin aina jostain raosta vinssiin. Ja sit monen vaseliinin pakkaskestävyydet on huonot...
__________________
Toyota Crawler |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu HJ61 vinssin kardaanin ja vinssin välinen nivel | Jani_R | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 04.09.2011 23:19 |
STAUNien säätö?? | Wago-78 | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 15.04.2010 14:06 |
Vinssi ja vinssin kopiot. vinkkejä vinssin ostoon! | Glutton | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.07.2005 12:49 |
Kässärin säätö? | Cental73 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.03.2005 07:29 |
Ohjauskulmien säätö | Firebird | Yleiset | 15 | 16.07.2004 17:23 |