![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pyöränkulmat ja säätäminenNo niin, -85 veten pyörän kulmat on sadasosien tarkkuudella säädetty. Paikkana oli Euromaster, Hämeenlinna. Osaava kaveri teki hommia 2 tuntia, mut kannatti odotella. Ero on kuin yöllä ja päivällä. Aikaisemmin vette puski tai heitti perää, nyt lähtee hallittuun nelipyöräluisuun, jos on lähteäkseen. Jannen antamat TPIS arvot laitettiin.. 85 vakio: eteen caster 4.0* +/- 0.5* camber 0.8* +/- 0.5* toe/wheel 0.15* +/- 0.10* taakse camber 0.0* +/- 0.5* toe/wheel 0.15* +/- 0.06* 84-87 TPIS: eteen camber -1.1* caster 3.0* toe/wheel -0.11* taakse camber -1.2* toe/wheel -0.01* Ahvenistolla kolistellaan kaiteita, vielä kun on uudet renkaatkin alla. Jussi.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ihmetyttää tuo tehtaan ilmoittama camber etupäässä.Mun mielestä pitää ehdottomasti olla miinusmerkkinen eli esim. -0,5 astetta! Tai korkeintaan + - 0,0
Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mitä maksoi?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kaksi asiaa.
1.Olen ostamassa uudet renkaat (Helsingin alueelta) Mitkä on 275/40 17 renkaiden osalta parhaat liikkeet kun hinta on tärkein eli en ole ostamassa mitään Eagleitä vaan jotkut perusnakit? 2. Jos menee samalla säädättämään/tarkastamaan kulmat niin pitäisikö olla lapulla Veten oletus arvot että Reijo Rengasmies saa kulmat vetelle sopivaksi? Mitkä Arvot pätee vuoden -90 275/40 renkaisiin? Aivan perus kulmat ei mitään rata-arvoja. Kiitos paljon avusta taas T:Mika -The Heartbeat of my Corvette is winning- |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Säätäminen maksaa n.100 ekee, riippuen ajasta. Oman säätämiseen meni aikaa se 2 tuntia.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Terve. Niinpä säädätin minäkin pyöräkulmat kohdalleen.Ilmeisesti homma onnistuikin kohtuullisesti. Jäi vaan ihmetyttämään se kun perä nousi varmaan 2-3 senttiä. kuuluukohan asiaan?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Säädätin tänään Hämeenlinnan Euromasterilla pyöräkulmat kohdalleen.
Oli aikakin.. Toinen etupyörä kuulemma harotti ja toinen aurasi.. ![]() Hinta: 70e |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaa hyvä paikka helsingissä jolla on kokemusta Corvetesta. Jake varoitteli että joskus säätäjät eivät muista ottaa huomioon korkeutta ja camperi menee puihin. Ja mielelläni en menisi rakkaaseen Metro-Autoon. Haluaisin saada kulmat kuntoon ennen uusia renkaita koska hankin ne kuitenkin eri paikoista.
T:Mika -The Heartbeat of my Corvette is winning- |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Periaatteessa luulisi Euromasterin, kun Euromasterin käyvän.. Mutta käytäntö lienee erilainen.. Hämeenlinnassa on paljon kokemusta Corvetesta ja esim. Hyvinkään Euromasterilla eivät lähteneet säätämään. Hyvinkään Vianor (ent Isko) ei taas omannut koneellaan Corveten säätöarvoja.
Jos FinnVetessä Turengissa olet käynyt, niin ei se Hämeenlinna ole paljon kauempana ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajeron pyöränkulmat | -P- | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 08.10.2014 08:24 |
MIG/MAG Hitsauskoneen säätäminen | jkholma | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 14.03.2008 23:32 |
Ohjaustehostimen tehon säätäminen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.08.2007 21:36 | |
pyöränkulmat | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.01.2005 19:43 | |
Pyöränkulmat -85 vetteen... | Tron | Vuosimallit 1984-1996 | 2 | 17.04.2003 16:22 |