Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2014, 20:31
Propulsion Propulsion ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.08
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 26
Perusasetus

Käyttismaasturia hankkimassa


Tarttis vaihtaa tuo jahti- ja kakkosauton virkaa tekevä frontera johonkin tuoreempaan. Käytöstä 95% ihan normaalia tieliikennettä ja viimeinen 5% jahtikäytössä tulevaa auraamattomien metsäteiden kulkemista. Hintaluokka 5-8keur, ilmastointi pitää olla, 2 istumapaikkaa riittää, mutta avolava ei koirahommien vuoksi käy. Kilometrejä tulee vuodessa 5-10tkm. Mielessä on ollut MB ML320 ja Jeep Grand Cherokee 3.1td. Onko jompikumpi noista huomattavasti parempi ja luotettavampi vaihtoehto, tai unohtako nyt täysin jonkun vielä paremman? Offailua en harrasta ja asetta ei saa maastossa autolla kuljettaa, mutta umpihankeen tuolla metsäteillä ois kiva päästä sen mitä tuolla Fronterallakin...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2014, 20:53
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Unohda toi 3.1 grandi, jos se on ostaessa ehjä, niin ei ole kauaa. Tai tietty jos pussissa on se 5000€ laittaa öljyvuotoihin ja kansiin niin ok. 2.7 olis mersun koneella, mut ne on vahvasti ylihinnoiteltuja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 16.02.2014, 21:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

joo, toki ne paljo noila 3.1 jeepeilläkin ajaa mutta mitä on vierestä seurannut niin 4.7 bensakasikin tulee kuluiltaan puolet halvemmaksi kun kattoo paljoko ne on niihin kansia vaihtaneet... tosin ei se ml liioin mikään viaton ole, että siinä mielessä se 2.7 mersumotti jeepin korissa on nyt mainituista autoista se fiksuin jos diisseli pitää olla...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 16.02.2014, 21:15
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Mulla olis myynnissä nissan terrano2 -01 . 2,7 tdi automaatti, ilmastointi,cruise. Ajettu 240th. Toiminut mulla aivan loistavasti arkiautona/jahtiautona. Itsellä etsinnässä halvempi peli kun tässä työttömänä on tullut oltua jo hetkenaikaa.
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2014, 22:39
Propulsion Propulsion ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.08
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 26
Perusasetus

Ei ole pakko olla diesel, ei ole oikeestaan minkään sortin kriteeri. Paitsi jos kulutus on sen dieselin myötä huomattavasti pienempää kuin bensana ja silti hankintahinta on kohtuullinen. Noita kilometrejä tulee niin vähän, että se dieseli pitäis olla sitten ehdottomasti pakettiautona. 2.7 mersun motti menee budjetista ulos ihan väkisin, sekä jeeppinä että mersuna Eikä sekään viaton kone ole, suutinjumppaa niissä on ainakin.

Nuo 3.1td jeeppi ja 320 bensa-ml valikoitui noista kyseisistä mallisarjoista puntaroitaviksi hintaluokkansa vuoksi.

Noin äkkiseltään aateltuna taitaa olla niin, että 3.1td-jeepin viat on suuri osa hyvinkin "missiokriittisiä" ja arvokkaita, kun taas bensa-ml:n viat enemmän sellasia "harmillista pikkukiusaa" ja "laitetaan kun ehditään" luokkaa. Vai onko ml:ssä joku tyyppivika, joka on a) arvokas laitettava ja/tai b) tehtävä kokolailla per heti?

Rahapussissa ei ole ylimääräistä painetta, joten sellanen pelihän se tarvis löytää, että ei tarttis koko aika jotain ropata (ainakaan mitään arvokasta).
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2014, 23:09
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

tässä yksi vaihtoehto noilla spekseillä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Propulsion Näytä viesti
Tarttis vaihtaa tuo jahti- ja kakkosauton virkaa tekevä frontera johonkin tuoreempaan. Käytöstä 95% ihan normaalia tieliikennettä ja viimeinen 5% jahtikäytössä tulevaa auraamattomien metsäteiden kulkemista. Hintaluokka 5-8keur, ilmastointi pitää olla, 2 istumapaikkaa riittää, mutta avolava ei koirahommien vuoksi käy. Kilometrejä tulee vuodessa 5-10tkm. Mielessä on ollut MB ML320 ja Jeep Grand Cherokee 3.1td. Onko jompikumpi noista huomattavasti parempi ja luotettavampi vaihtoehto, tai unohtako nyt täysin jonkun vielä paremman? Offailua en harrasta ja asetta ei saa maastossa autolla kuljettaa, mutta umpihankeen tuolla metsäteillä ois kiva päästä sen mitä tuolla Fronterallakin...
Tuossa olis yksi noihin kriteereihin osuva vauhtoehto
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=120380
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.02.2014, 23:24
pikkujussi1 pikkujussi1 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.01.12
Sijainti: suomi
Viestit: 46
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Propulsion Näytä viesti
Ei ole pakko olla diesel, ei ole oikeestaan minkään sortin kriteeri. Paitsi jos kulutus on sen dieselin myötä huomattavasti pienempää kuin bensana ja silti hankintahinta on kohtuullinen. Noita kilometrejä tulee niin vähän, että se dieseli pitäis olla sitten ehdottomasti pakettiautona. 2.7 mersun motti menee budjetista ulos ihan väkisin, sekä jeeppinä että mersuna Eikä sekään viaton kone ole, suutinjumppaa niissä on ainakin.

Nuo 3.1td jeeppi ja 320 bensa-ml valikoitui noista kyseisistä mallisarjoista puntaroitaviksi hintaluokkansa vuoksi.

Noin äkkiseltään aateltuna taitaa olla niin, että 3.1td-jeepin viat on suuri osa hyvinkin "missiokriittisiä" ja arvokkaita, kun taas bensa-ml:n viat enemmän sellasia "harmillista pikkukiusaa" ja "laitetaan kun ehditään" luokkaa. Vai onko ml:ssä joku tyyppivika, joka on a) arvokas laitettava ja/tai b) tehtävä kokolailla per heti?

Rahapussissa ei ole ylimääräistä painetta, joten sellanen pelihän se tarvis löytää, että ei tarttis koko aika jotain ropata (ainakaan mitään arvokasta).
Se on vähän niin, että mitä merkkiä/mallia tykkää rassata!
Ei semmosta kulkuneuvoa olekkaan missä ei mitään ole.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.02.2014, 07:47
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Mites joku tällainen: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/5734492

Taattua japsilaatua, eli ei tarvii koko ajan rassata Maantiellä pirun hyvä ajaa ja kunnon kokoisilla renkailla menee auraamattomilla teillä ketjut päällä ihan riittävästi. Malliyksilö on tiisseli ja paku mutta sinun ajokilsoilla kannattaa tosiaan miettiä bensakonetta.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.02.2014, 10:24
vexi4x4:n Avatar
vexi4x4 vexi4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.07.09
Sijainti: KAJAANI
Viestit: 447
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Mites joku tällainen: http://www.nettiauto.com/suzuki/grand-vitara/5734492

Taattua japsilaatua, eli ei tarvii koko ajan rassata Maantiellä pirun hyvä ajaa ja kunnon kokoisilla renkailla menee auraamattomilla teillä ketjut päällä ihan riittävästi. Malliyksilö on tiisseli ja paku mutta sinun ajokilsoilla kannattaa tosiaan miettiä bensakonetta.
vähän OT mutta ei noissa jahtihommissa kannata laskee ketjujen varaan ko harva varmaan kehtaa joka auratun/auraamattoman tien risteyksessä rueta niitä alle ähräämään. ite ainaki kokenu metsästysajossa isot maasturit paremmiks ku pienet varsinki jos ajetaan katulaillisilla rattailla. siellä hangessa ylipaino on ylivoimaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.02.2014, 14:30
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vexi4x4 Näytä viesti
vähän OT mutta ei noissa jahtihommissa kannata laskee ketjujen varaan ko harva varmaan kehtaa joka auratun/auraamattoman tien risteyksessä rueta niitä alle ähräämään. ite ainaki kokenu metsästysajossa isot maasturit paremmiks ku pienet varsinki jos ajetaan katulaillisilla rattailla. siellä hangessa ylipaino on ylivoimaa.
Tässä tapauksessa painoarvo on topicin aloittajan mukaan 95% maantiellä, eli minusta satunnainen ajo lumessa voisi hyvinkin hoitua ketjujen avulla. Käytettävissä oleva budjetti pitää painottaa auton käytön mukaan. Eikä noiden ketjujen käyttö ainakaan mulle ole ongelma, ei ne nyt niin vaikeita ole laittaa alle.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.02.2014, 15:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Ja ketjut ihan varmasti korvaa sen painon tuoman pitoedun... Joskus aikaan ajeltiin ketjutetulla pystylamppumesellä auraamatonta metsäautotietä, muuten ei mitään mutta vähän väliä aina piti pysähtyä lapioimaan konepelti tyhjäksi että näki eteen. Hilulla olisi ollut kulku jo vähän niin ja näin, silloisella Jeepillä ei olisi päässyt vakiorenkuloilla.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 17.02.2014, 17:42
Propulsion Propulsion ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.08
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 26
Perusasetus

No en kyllä todellakaan ala minkään ketjujen kanssa ähräämään! Silloin kun ei enää ilman mene, niin olkoon menemättä...

Yhtä "Mölliä" tossa kattelin vähän sillä silmällä... Piti äsken ruveta siitä soittelemaan, olikin näköjään vaihtanut liikkeestä toiseen ja hinta pompannut siinä välissä melkeen 2keur. Tais olla aika hyvä, suhteessa aiemman liikkeen pyyntiin

Grand Vitaraa miettinyt kanssa, mutta niissä taitaa se 2.0 bensakone olla aika tuhnu, 2.5 ja 2.7 vienee sitten jo paremmin.

Ford Maverick 3.0V6, aika edukas ikäänsä ja kilometreihin nähden, ihan ok näköinen, kulutuskin vissiin inhimillinen, eikä taida olla mitään hirvittävän kalliita tyyppivikoja, vaan mitenkähän mahtaa edetä hangessa...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.02.2014, 22:13
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

sama auto kun terrano ja etenee. astinlaudat pois, niin jää turhat sukset helmoista veks ja ei tarvia jännittää sitä et haukkaa astinlautojensa varaan renkaat ilmaan. itellä viellä paikallaan ja ulkonäkösyistä en oo luopunu, mutta pari kertaa lapioineena voin sanoa, että tointaisi laittaa lähtemään
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.02.2014, 17:08
turakki turakki ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 28.11.03
Sijainti: Hämeenkyrö, Finland.
Viestit: 939
Perusasetus

Eiköhän nuo kaikki oikeat nelivetoiset jollakin tapaa hangessa etene. Taitaa merkkiä oleellisempaa olla tehon, painon ja renkaan suhde. Leveä/sileä katurengas torppaa menon tehokkaasti. Jos on tasauspyörästäissä lukkoja tai edes kitkaa, niin parempi.
Itse olen aikanaan vastaavat ajot ajanut täysin vakiolla, lukottomalla rangella ja bj:llä. Perus 205 talvipyörällä pääsi joka paikkaan, mihin autolla tartteekin.
Noilla kilometreillä katsoisin ilman muuta bensavehkeitä.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.02.2014, 17:43
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Propulsion Näytä viesti
No en kyllä todellakaan ala minkään ketjujen kanssa ähräämään! Silloin kun ei enää ilman mene, niin olkoon menemättä...
Menee vähän OT mutta saanko kysyä, kuinka monta kertaa olet "ährännyt" ketjut autoon
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.02.2014, 18:59
Propulsion Propulsion ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.08
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 26
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Menee vähän OT mutta saanko kysyä, kuinka monta kertaa olet "ährännyt" ketjut autoon
En kertaakaan. Mutta ei ne ketjut nyt vaan sovi tuollaiseen jahtiajoon. Aamussa saattaa tulla 100km ajoa, josta pääosa kyläteillä ja jopa asvaltilla, sisältäen kuitenkin useita käyntejä niillä auraamattomilla / vain maastureilla kuljetuilla metsäteillä.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.02.2014, 22:26
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

jos Jahtiajo on sellaista, kuin tuosta nyt ilmenee, lienee Lordien kulkineet niitä oikeita ratkaisuja ...

Harvassa on ne maastoautot, jotka eivät jää maastossa kiinni, lukuunottamatta tietty niitä, joita ei tieltä pois voi / uskalla / raaski ajaa
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.02.2014, 23:22
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
jos Jahtiajo on sellaista, kuin tuosta nyt ilmenee, lienee Lordien kulkineet niitä oikeita ratkaisuja ...

Harvassa on ne maastoautot, jotka eivät jää maastossa kiinni, lukuunottamatta tietty niitä, joita ei tieltä pois voi / uskalla / raaski ajaa


juu, en lordien autoista tiedä muuta kun että se on defender..(oikeesti kyllä series) ja se menee kyllä melko vakiikuosissaankin jäätävän hyvin hangessa, etenki 110 kunhan vaan on hyvät renkaat.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.02.2014, 05:55
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

(kuvassa Austin Gypsy)
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.02.2014, 11:10
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
(kuvassa Austin Gypsy)
joo, joku muu se oli ku defe mutta oli pakko laittaa ku oli niin hyvä kuva
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.02.2014, 13:53
Propulsion Propulsion ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 12.04.08
Sijainti: Vilppula, Finland.
Viestit: 26
Perusasetus

Sama etenemiskyky riittää, kuin tuolla -93 Fronteralla, jossa siis ihan normaali kytkettävä neliveto, kitkalukko taka-akselilla. Mitään "ihmeitä" ei siis vaadita
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 21.02.2014, 16:33
Calmari Calmari ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.11.04
Sijainti: Suomen Texas, .
Viestit: 1.967
Perusasetus

Mie hain traikulla toisen wj:n viikko sitte ja hyvi pärjäs m+s renkuloilla, loppumatka kyl tultii hitaal nelikol :-) eli kyl tuo qd menee ilman ketjui jossai mettäautotiellä nii kaua ku jää mahastaa kiinni tai sit jossai kinkamas menee lukot päälle ja luisuu ojaan http://vimeo.com/36332469
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 21.02.2014, 22:02
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Saahan Fronteraa vielä jos sillä kerran on selvinnyt


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Propulsion Näytä viesti
Sama etenemiskyky riittää, kuin tuolla -93 Fronteralla, jossa siis ihan normaali kytkettävä neliveto, kitkalukko taka-akselilla. Mitään "ihmeitä" ei siis vaadita
Jos olet pärjännyt Fronteralla tähänkin asti niin mikset hankkis samanlaista vähän tuoreempana.

http://www.autoscout24.de/Details.as...312&asrc=st|sr

http://www.autoscout24.de/Details.as...290&asrc=st|sr

http://www.autoscout24.de/Details.as...883&asrc=st|sr

http://www.autoscout24.de/Details.as...263&asrc=st|sr

Ja kaasullakin toimivana

http://www.autoscout24.de/Details.as...763&asrc=st|sr

Viimeksi muokannut Byrocrat : 21.02.2014 22:04
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 21.02.2014, 23:28
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
...jolla ei saa Suomessa ajaa eikä sitä voi täällä tankata. Maakaasuversioks muutettuna onnistuu, mut vähintään tankki, paineensäädin ja suuttimet jne. menee vaihtoon.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 22.02.2014, 20:06
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Unhappy

Siis maakaasulla sais ajella, mutta kannattaako muutos tehdä


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
...jolla ei saa Suomessa ajaa eikä sitä voi täällä tankata. Maakaasuversioks muutettuna onnistuu, mut vähintään tankki, paineensäädin ja suuttimet jne. menee vaihtoon.
Kiitoksia tiedosta, enpä tuota tullut ajatelleeksi. Taitaa toimia myös bensalla joten saahan tuosta ne kaasulaitteet riisuttuakin, mutta ajelun hinta nousee Mitähän tuon muuttaminen maakaasulle kustantais, ei taida maksaa vaivaa. Toisaalta voihan ton tilaa vievän säiliön lempata takaluukusta mäkeen niin tulis aika paljon lisätilaa

Viimeksi muokannut Byrocrat : 22.02.2014 20:21
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pajerota hankkimassa... Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 10 22.09.2009 00:59
Perämoottoria hankkimassa. Rekisteröimätön Chit-Chat 9 23.08.2009 20:10
Rangea hankkimassa?. fomoko Tekniikka & Jutustelu 20 07.03.2009 22:28
Samuraita hankkimassa Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 1 19.01.2009 12:19
Koppimopoo hankkimassa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 28 19.03.2004 15:06


Sivu luotu: 14:55 (GMT +2).