![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Yleistä sytytyspuolista. Toiminta.Terve, mitenpä? Pitääkö koneen ollessa pois päältä magnneetolta tulla maa kumpaakin piuhaa pitkin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
vähän helpottaisi, jos tietäisi mistä laitteesta puhut...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#3
|
|||
|
|||
![]()
No tälläkertaa työnalla olisi 2-tahtinen moottorikelkka (Skidoo) 1980-l alusta.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
+johto puolaan magneetolta sytytysvirtakäämiltä.
-johto puolaan magneetolta katkojankärjiltä. Maa tulee miinusjohtoon jos kärjet on kiinni,pitäis katkoa maata jos pyörität konetta. Plus johdon välissä ehkä virtalukko (jos on) periaatteessa maa tulee sytysyskäämin läpi myös plusjohtoon jos yleismittarin piipparilla testaat. Ohmi alue vois olla parempi jos virtakäämin eheyttä mittaat.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Selvensi.
Jos kone ei pyöri, niin onko mahdollista että piiparilla katsoen maata vasten kummastakin puolan navasta + ja - löytyy yhteys maahan. Ja koneen pyöriessä (narusta nykien) pätkii. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mittalin yleismittarilla seuraavaa.
Sytyspuola ensiöpuoli noin 2 ohm. toisiopuoli noin 6 kohm. Lienee ok? Sytyspuolan mittasin tulevan puolanjohdon ja maan välistä 3.4 ohm. Vedettäessä pätkii ja hetkellisesti vastus noisee noin 5 ohmiin. Tämäkin lienee ok? Silti tulppa ei anna kipunaa. Mitäpä tuosta pitäisi vielä sitten katsoa? |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Arvot on ok.
Katso että katkojan kärjet on puhtaat, ne on aika arkoja ottamaan yhtään hiiltymää tai korroosiota ja silloin kipinä häviää. Myös kondensaattori voi olla tiensä päässä.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Tulppa uusi? Jos kyllä niin johto ja hattu vaihtoon, noissa ainakin alunperin taisi olla häiriönpoistajalla varustettu tulpanhattu.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Tuleeko muuulla tulpalla kipinää? Esim vanhalla tai jollain auton tulpalla?
Joskus tein kelkkaan huollon kesken ajokautta, vaihtelin tulpat tms. Uusilla tulpilla ei luvannutkaan mutta vanhoilla lähti heti tulille. Hain uudet tulpat jotka myyjä kaivoi samasta isosta rasiasta, kotiin ja uudet tulpat vaihtoon ja taas sama vika. Kolmannella kerralla sain toimivat tulpat kun pyysin eri lootasta kaivamaan. Olisiko ollut joku viallinen erä?? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tulpalle ei tule kipinää. Testattu useammalla eri tulpalla runkoa vasten.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
onko katkojankärkien kärkiväli kunnossa? Eli menee kiinni ja aukee myös? Joskus mopo aikoina tuli kärkien välii semmone piikki...
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Näissä virtalukko ja tappokytkin maattaa puolan, vikatestauksen ajaksi saat vitalukon ja tappokytkimen pois pelistä irrottamalla kaasareiden alta kolminapaisen liittimen. Tämän jälkeen kone saa käymään mutta pitää sammuttaa imulla.
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
No niinpä näyttää tekevän. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vika löytyi.
Diagnosoimalla rajattiin muut viat pois, niin vika löytyi katkojan kärjistä. Koneen purkamiseen meni joku kolme tuntia. Santapaperilla kärkiä puhtaammaksi ja jo pelittää. Kirjoitellaan nyt tuokin tänne, jos joku jossain myöhemmässä vaiheessa ihmettelee vastaavaa. Kyllä muuten onkin parin sadan euron laitteesta paljon hupia! ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Päällisin puolin näyttivät tosiaan olleen kunnossa. Kärkiväli oli alle luottokortin paksuinen. Karstaa ei näkynyt, mutta santapaperilla putsaaminen silti auttoi.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#17
|
|||
|
|||
![]()
Tänään jäi vetonaru käteen. Mennyt poikki. Tuon ehjää varmaankin ihan vaan ostamalla uuden nartsan (jostain?).
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Yleistä jorinaa suzukeista | Kekkeruusi | Tekniikka & Jutustelu | 3598 | 04.05.2025 10:37 |
Yleistä jorinaa Porttaaliautoista | RIKSRAKS | Tekniikka & Jutustelu | 101 | 28.06.2023 17:41 |
bj.n yleistä tietoa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.07.2005 07:19 | |
Muutos katastus (Yleistä keskustelua) | juha_t | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 19.03.2005 18:01 |