Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.07.2005, 11:06
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

suzuki 410 takajarrukilpi ja pyöränlaakeri


Nyt olis aika alottaa levyjarruprojekti, vanhat rummut pois ja kiinnikkeitä tekemään. En vaan haluaisi tehdä mitään väärin vanhoja purkaessa.

410ssa pitäisi olla erillinen osa joka pitää pyöränlaakeria paikallaan, ok? Mitä tapahtuu jos vaan otan jarrukilven 4 pulttia auki? Jarrukilpi irtoaa, se pitäisi rälläköidä että saa vetarin ympäriltä pois? Vai mahtuuko se tulemaan ehjänä? Entä se laakeria pitävä laippa, irtoaa samalla mutta laakeri pysyy paikallaan ja laippa pultataan takaisin (satulan kiinnikkeen kanssa)? Näin siis jos laakereita ei vaihda.

Se laippa kannattaa varmaan kuitenkin pitää siellä ettei yritäkään tehdä samaa muotoa omiin kiinnikkeisiin? (Suzukilta saa uusia pellinpalasia, hinta 13e ja toimitusaika 3vk japaniasta.)

Jos taas laakerit vaihtaa niin sillon kaikki kilvet ja laipat pultataan irti ja ruvetaan tuskailemaan laakereiden kanssa.. kuinka vaikea homma laakerien vaihto on?


**************
Jussi ja Suzuki

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.07.2005, 16:50
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

410:ssa pyöränlaakeri mahtuu tulemaan kilvessä olevasta reiästä läpi.Eli 4 pulttia auki ja massaulovetäjällä vetari pois paikoiltaan.413:ssa ei mahdu laakeri tulemaan jarrukilven läpi.
Olen vaihtanut pyöränlaakereita viimeisen parin viikon aikana kolmeen vetariin,joten jotain on oppinut.Vanhaa laakeria ei normaali kotikonstein saa ehjänä irti.Eikun varovasti rälläkällä laakeria kiinni pitävä krymppi rengas halki ja naputella laakeri pois.Original laakerissa on sisäkooli paksumpi kuin tarvikelaakerissa,silloin tarvitsee laakerin väliin 35x40x5 helan.Mulla oli joku jo tehnyt helat edellisessä laakerin vaihdossa.
Uuden laakerin asennus on suht helppo juttu.Vetari hallituksen luvalla pakastimeen puoleksi tunniksi,holkki,kiinnitys levy ja laakeri lopsista jäiseen akseliin paikalleen ja sitten krymppirenkaan lämmitys.Itse olen käyttänyt lämmitykseen nestekaasu tohoa ja lämmittänyt kunnes väri krympissä muuttuu sinertäväksi.Krymppi menee paikalleen ilman lyömistä kun lämpötilat on oikeat.Vetari kylmä ja krymppi kuuma.
Muistakaa laittaa laakerin "taakse" tulevat osat paikoilleen ennen krympin asennusta.

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Land Rover Disco S1 pyöränlaakeri ja sen vaihtotyö Pasi Tekniikka & Jutustelu 6 03.01.2008 21:30
HJ:n kuskinpuolen pyöränlaakeri löystyy aina Tekniikka & Jutustelu 10 02.12.2007 13:44
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48
susukin pyöränlaakeri jopik Tekniikka & Jutustelu 7 13.01.2007 00:40
m.suzuki sj 410 T.T.T O/M/V Ajoneuvot 6 19.07.2006 19:35


Sivu luotu: 11:04 (GMT +2).