![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() suzuki 410 takajarrukilpi ja pyöränlaakeriNyt olis aika alottaa levyjarruprojekti, vanhat rummut pois ja kiinnikkeitä tekemään. En vaan haluaisi tehdä mitään väärin vanhoja purkaessa. 410ssa pitäisi olla erillinen osa joka pitää pyöränlaakeria paikallaan, ok? Mitä tapahtuu jos vaan otan jarrukilven 4 pulttia auki? Jarrukilpi irtoaa, se pitäisi rälläköidä että saa vetarin ympäriltä pois? Vai mahtuuko se tulemaan ehjänä? Entä se laakeria pitävä laippa, irtoaa samalla mutta laakeri pysyy paikallaan ja laippa pultataan takaisin (satulan kiinnikkeen kanssa)? Näin siis jos laakereita ei vaihda. Se laippa kannattaa varmaan kuitenkin pitää siellä ettei yritäkään tehdä samaa muotoa omiin kiinnikkeisiin? (Suzukilta saa uusia pellinpalasia, hinta 13e ja toimitusaika 3vk japaniasta.) Jos taas laakerit vaihtaa niin sillon kaikki kilvet ja laipat pultataan irti ja ruvetaan tuskailemaan laakereiden kanssa.. kuinka vaikea homma laakerien vaihto on? ************** Jussi ja Suzuki
|
|
||||
|
||||
![]()
410:ssa pyöränlaakeri mahtuu tulemaan kilvessä olevasta reiästä läpi.Eli 4 pulttia auki ja massaulovetäjällä vetari pois paikoiltaan.413:ssa ei mahdu laakeri tulemaan jarrukilven läpi.
Olen vaihtanut pyöränlaakereita viimeisen parin viikon aikana kolmeen vetariin,joten jotain on oppinut.Vanhaa laakeria ei normaali kotikonstein saa ehjänä irti.Eikun varovasti rälläkällä laakeria kiinni pitävä krymppi rengas halki ja naputella laakeri pois.Original laakerissa on sisäkooli paksumpi kuin tarvikelaakerissa,silloin tarvitsee laakerin väliin 35x40x5 helan.Mulla oli joku jo tehnyt helat edellisessä laakerin vaihdossa. Uuden laakerin asennus on suht helppo juttu.Vetari hallituksen luvalla pakastimeen puoleksi tunniksi,holkki,kiinnitys levy ja laakeri lopsista jäiseen akseliin paikalleen ja sitten krymppirenkaan lämmitys.Itse olen käyttänyt lämmitykseen nestekaasu tohoa ja lämmittänyt kunnes väri krympissä muuttuu sinertäväksi.Krymppi menee paikalleen ilman lyömistä kun lämpötilat on oikeat.Vetari kylmä ja krymppi kuuma. Muistakaa laittaa laakerin "taakse" tulevat osat paikoilleen ennen krympin asennusta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Land Rover Disco S1 pyöränlaakeri ja sen vaihtotyö | Pasi | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 03.01.2008 21:30 |
HJ:n kuskinpuolen pyöränlaakeri löystyy aina | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.12.2007 13:44 | |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |
susukin pyöränlaakeri | jopik | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 13.01.2007 00:40 |
m.suzuki sj 410 | T.T.T | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 19.07.2006 19:35 |