Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.01.2014, 20:00
kingkong78:n Avatar
kingkong78 kingkong78 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.13
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 231
Perusasetus

kitkalukko


eli nissan king cab v.90 kitkalukko rupes paukkamaan ku oli ku lämpes eli kylmänä ei pitäny ääntä,mut tuli joulu pyhinä purettua,muuta ei silmin nähtävää vikaa ei löytyny ku vettä öljyn seassa.tuli sit laittetua tavan peräöljyä ku ei siihen hätään ollu mikää pulju auki,mut itse olen käsittäny et jos normi öljyä laittaa kitka perään niin se muuttuu avoimeksi.tässä vaan kävi nyt niin et kitka toimii nyt paremmin ku oikeil öljyillä.metäs on rymytty ja välil tuntuu ei ois 100% lukko,mut asvaltil kumminkin kääntäessä luistaa eli voiko olla jotain menos rikki vai?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.01.2014, 20:40
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

siis LSD öljyhän nimenomaan vähentää kitkaa siellä kitkapinnoilla, normi peräljyllä siulla on justiinsa lähes 100% lukko
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 27.01.2014, 21:35
kingkong78:n Avatar
kingkong78 kingkong78 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.13
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 231
Perusasetus

Jaa niinkö päin se oli
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.01.2014, 21:40
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

tuolleen nuo isot poijat on miulle ainaki valehellu
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2014, 22:17
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
tuolleen nuo isot poijat on miulle ainaki valehellu
Juu oikein ovat valehdelleet,eli LSD öljyssä on pakkoja suojelivia aineita jotka helpottavat luistoa ja näin ollen pakat pysyy pidempää kunnossa.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2014, 22:37
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

eli suomeks jos patrollimessa alakaa takapiän kitka luistamaan ni kylymästi vaan normi öljy perään ja ei vaaji hitsailua?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.01.2014, 00:05
kingkong78:n Avatar
kingkong78 kingkong78 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.13
Sijainti: pieksämäki
Viestit: 231
Perusasetus

Mites sit jos laittas puolet tavan öljyä ja puolet lsd öljyä niin mites sit toi kitkan toiminta?onko kokemuksia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.01.2014, 00:09
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kestoikä lyhenee aikalailla, jos tavan oljyillä ajelee, siis tuon mahdollisen jumimisen ja paukkumisen lisäksi.
-> siis lukosta voi tulla entinen yhdessä holtittomassa sudituksessa, ja sitten kemppi liima on ainut, millä saa pitämään...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2014, 15:07
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

olikos se niin et tuossa LSD perässä on sitä luistoa lisäävää tavaraa noin 2-4%? muuten samaa hyboidi ölppää ku avoimiin tarkoitettu? meinaan vaan just tuota samaa ku joku aiemmassa kommentissa et jos laittas jonku 50/60 seoksen LSD öljyä ja avoimen öljyä sekasin.. saisko mokomalla kikkailulla hiuka kirrattua tota pajeron perää vai onko turha vaiva?
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2014, 15:26
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Minulla on Jeepin kitkalukkoperässä sen n.2,5 litraa tavallista öljyä, ja lisäksi purkillinen (olisko se desin-pari?) Moparin kitkalukkolisäainetta. Tuolla on ihan ok toimiva, tosin saisi pitää paremminkin. Toisaalta jos ajaa joko valmiilla GL-5 LS öljyillä tai ilman mitään lisäaineita, niin tahtoo paukkua ja rutista. Pitää kyllä paremmin, mutta menee lukkokin sitten todella äkkiä entiseksi.

Kitka pitää minkä pitää (jos ei kiristä), jos tarttee parempaa ei 100% lukkoa, niin laittaa Detroitin truetracin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 31.01.2014, 15:31
Hautalintu Hautalintu ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 15.01.08
Sijainti: Vanha-Ulvila, Western Finland
Viestit: 704
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Minulla on Jeepin kitkalukkoperässä sen n.2,5 litraa tavallista öljyä, ja lisäksi purkillinen (olisko se desin-pari?) Moparin kitkalukkolisäainetta. Tuolla on ihan ok toimiva, tosin saisi pitää paremminkin. Toisaalta jos ajaa joko valmiilla GL-5 LS öljyillä tai ilman mitään lisäaineita, niin tahtoo paukkua ja rutista. Pitää kyllä paremmin, mutta menee lukkokin sitten todella äkkiä entiseksi.

Kitka pitää minkä pitää (jos ei kiristä), jos tarttee parempaa ei 100% lukkoa, niin laittaa Detroitin truetracin.
Joo ja toimivalla käsijarrulla saa hiuka jeesattua pahimmissa paikoissa... mut silti kiinnostais hiukan lisätä tuota lukon pitoa.. täytyy vissiin ottaa asiakseen oikein tutustua noiden lisäaineiden kans lotraamiseen...
__________________
GMC Suburban 6.5td -95
Chevrolet Blazer 6.2d -86 "The Black Pearl"
Suzuki SJ413 -86

"Muut tekee mitä osaavat, meillä offareilla on ollu tapana tehä mitä tahdotaan!"

The reason i sin is because there is a stairway to heaven and a Highway to hell and i sure as hell ain't climbing no stairs!!!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 31.01.2014, 16:29
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
siis lukosta voi tulla entinen yhdessä holtittomassa sudituksessa
Määrittele holtiton sutiminen? Kiinostaa tietää, että kuinka helposti kitkalukon saa paskaksi. Esim toinen takarengas jäällä ja toinen asfaltilla ja lukko ei jaksakaan enään pitää ja lakaa luistamaan?
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/

Viimeksi muokannut 4x4_88 : 31.01.2014 22:51
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 31.01.2014, 20:24
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
Määrittele holtiton sutiminen? Kiinostaa tietää, että kuinka helposti kitkalukon saa paskaksi. Esim toinen takarengas jäällä ja toinen asfaltilla ja lukko ei jaksakaan enään pitää ja lakaa luistamaan?
Voi mennä silloin melkeinpä kerrasta, varsinkin jos ei ole kunnon lisäaineistusta peräöljyssä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 31.01.2014, 22:50
4x4_88:n Avatar
4x4_88 4x4_88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.12.06
Sijainti: SUOMI
Viestit: 286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Voi mennä silloin melkeinpä kerrasta, varsinkin jos ei ole kunnon lisäaineistusta peräöljyssä.
No perhana mä oon sitten vissiin tuurilla selvinny Hiacen kanssa. Tosin perässä on kunnon kitkalukkoöljyt.
Pari kertaa on perstuntumalla saanu lukon luistaa kunnolla kun esim risteyksestä on pitäny ns. "täysillä" lähtä kääntymään vasemmalle. Liikkeelle lähtiessä alla jäinen alusta ja sit juuri käännöksen kohdalla toinen rengas jää jäälle ja toinen on sulalla asfaltti uralla. Heti on tullu höllättyä kaasua kun huomaa kierrosten nousevan.

Muuten on kyllä hyvin Tojon lukko toiminut ja talvella pääsee aika hyvin liikkelle vaikka toinen rengas ois jään päällä. Pitävällä asfaltilla ei kuitenkaan lyö hanttiin kääntyessä jne eli toimii kyllä mallikkaasti. Joiltain taas kuullu ettei oo niiden autoissa kitkalukosta tietoakaan jotta ihan paska -> eli varmaan poltettu piloille jossain vaiheessa.
__________________
BJ40 ´75
http://www.offroadoulu.com/
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 31.01.2014, 23:46
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_88 Näytä viesti
No perhana mä oon sitten vissiin tuurilla selvinny Hiacen kanssa. Tosin perässä on kunnon kitkalukkoöljyt.
Pari kertaa on perstuntumalla saanu lukon luistaa kunnolla kun esim risteyksestä on pitäny ns. "täysillä" lähtä kääntymään vasemmalle. Liikkeelle lähtiessä alla jäinen alusta ja sit juuri käännöksen kohdalla toinen rengas jää jäälle ja toinen on sulalla asfaltti uralla. Heti on tullu höllättyä kaasua kun huomaa kierrosten nousevan.

Muuten on kyllä hyvin Tojon lukko toiminut ja talvella pääsee aika hyvin liikkelle vaikka toinen rengas ois jään päällä. Pitävällä asfaltilla ei kuitenkaan lyö hanttiin kääntyessä jne eli toimii kyllä mallikkaasti. Joiltain taas kuullu ettei oo niiden autoissa kitkalukosta tietoakaan jotta ihan paska -> eli varmaan poltettu piloille jossain vaiheessa.
Eiks tääkin oo kiinni kuskista. Kaikenhan saa rikki, kun riittävästi yrittää. Tolla ajoasenteella luulis kestävän...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Kitkalukko hilux 65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.02.2011 22:09
Patrol kitkalukko Eissä Tekniikka & Jutustelu 18 04.02.2009 10:42
L-200 kitkalukko Tekniikka & Jutustelu 6 03.02.2007 20:10
Kitkalukko?? Tekniikka & Jutustelu 17 03.03.2006 16:32
O:kitkalukko O/M/V Muut 0 02.07.2003 12:48


Sivu luotu: 00:20 (GMT +2).